پیام آذری

آخرين مطالب

توسعه بدون مشارکت رسانه‌ها بی‌معناست/بازسازی و مقاوم‌سازی فرهنگسرای سوم خرداد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری- حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: در یک سال گذشته رسانه‌ها سعی کردند با تمام توان خود در کنار شورا و شهرداری موفقیت‌ها و حتی نقاط ضعف و قوت این مجموعه را منعکس کنند که نقد سازنده رسانه‌ها راهگشا در مسیر حل مشکلات و کاستی‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه بدون آزادی بیان اندیشه و قلم و همراهی خبرنگاران توسعه در زمینه‌های مختلف بی‌معناست، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با رصد تمامی اوضاع با نگاه تیزبین و چشم بینا تلاش می‌کنند تا واقعیت‌ها را به گوش و دید مسئولان برسانند تا کاستی‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از مدیریت شهری و حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، عمرانی و ... به فرجام برسد.

شهردار اردبیل توسعه منهای آزادی بیان، قلم و اندیشه را بی‌معنا و فاقد غنا و محتوا خواند و اضافه کرد: ما در کنار فعالیت خوب رسانه‌ها و نقد منصفانه آنها می‌توانیم امیدوار به توسعه پایدار باشیم.

لطف‌اللهیان به لایحه ارائه تخفیف به خدمات شهرداری برای درآمدزایی و همچنین رضایتمندی مردم اشاره و تصریح کرد: ما در دو مناسبت دهه فجر و هفته دولت این تخفیف‌ها را اعمال می‌کنیم ولی امسال پیشنهاد شده تا در عوارض آتش‌نشانی، فضای سبز و همچنین حفاری اعمال تخفیف کنیم که ما معتقدیم در این زمینه باید با دقت نظر و احتیاط بیشتر تصمیم‌گیری شود.

وی خواستار حذف تخفیف برای حوزه عوارض آتش‌نشانی، فضای سبز و حفاری شد و بیان کرد: با توجه به تغییرات قیمتی در خرید مصالح و قیر امیدواریم این تخفیفات در هر سه حوزه یاد شده اعمال نشود.

شهردار اردبیل به تکمیل پروژه بهسازی کوچه شمس سرچشمه اردبیل به عنوان یک کوچه پرتردد اشاره کرد و افزود: ما در این کوچه اغتشاشات بصری به ویژه اصلاح تابلوهای پزشکان را انجام دادیم و با کف‌سازی و پازل‌گذاری سعی کردیم تا رفت و آمد مردم در این حوزه تسریع شود.

لطف‌اللهیان در مورد کسر 150 میلیون تومان از بودجه بهسازی فرهنگسرای سوم خرداد برای تکمیل پروژه بهسازی کوچه شمس اردبیل اظهار کرد: با توجه به عملیات بازسازی  مقاوم‌سازی فرهنگسرای سوم خرداد که طراحی آن انجام شده به دلیل تاخیر در اجرای این پروژه بخشی از منابع آن را به بهسازی کوچه شمس اختصاص دادیم ولی در متمم بودجه نسبت به ترمیم این شرایط اقدام خواهیم کرد.

شهردار اردبیل ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا در سال آینده عملیات بهسازی و مقاوم‌سازی فرهنگسرای سوم خرداد را انجام دهیم تا از تخریب آن جلوگیری شده و زمینه بهره‌برداری از این مجموعه فرهنگی برای اهالی فرهنگ و هنر فراهم آید.

لطف‌اللهیان از افتتاح فرهنگسرای پارک بنی هاشم اردبیل در گرامیداشت هفته دولت خبر داد و اضافه کرد: تمام هزینه‌های ما در حوزه فرهنگی و عمرانی شفاف و قابل رویت توسط مردم است و ما هیچ ابهامی در این زمینه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: قرار است ما به صورت 6 ماهه گزارشی از پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و اعتبار هزینه‌ شده را به شورای شهر اعلام کنیم که بدون ابهام در نیمه اول سال این گزارش را به شکل کامل و شفاف به شورای شهر ارائه خواهیم کرد و در بازدید اخیر شورای شهر از پروژه‌های عمرانی این شرایط کاملا مشهود و روشن بود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه هیچ ابهامی در فعالیت‌های متنوع شهرداری و هزینه‌کردها وجود ندارد، گفت: ما برای رفع برخی ابهامات اطلاعات دقیق از اجرای پروژه‌ها و کارهای انجام شده را در پایان 6 ماهه اول سال به شورای شهر ارائه خواهیم کرد.

لطف‌اللهیان بیان کرد: کمیته انطباق حق دادن تذکر به شهردار را ندارد بلکه این وظیفه شورا و وزارت کشور است که در صورت تخطی شهردار به او تذکر دهند.

وی درخواست شهرداری را برای دریافت تسهیلات یک رویه قانونی اعلام و خاطرنشان کرد: سوال ما این است که چرا دو ماه است به ما اجازه اقدام قانونی برای دریافت تسهیلات نمی‌دهند در حالی که ما با وجود مشکلات متعدد سعی کردیم تا مدیریت شهری دچار حواشی و برخی حرکت‌های نابجا نشود.

شهردار اردبیل افزود: اصلا شایسته نیست که شهرداری اردبیل برای دریافت تسهیلات به شکل قانونی و براساس نرخ سود اعلام شده از سوی بانک مرکزی برای فعالیت‌های پیش‌بینی شده تسهیلات و وام دریافت کند در حالی که کمیته انطباق در یک اقدام غیرقانونی به شهردار در این زمینه تذکر می‌دهد که اصلا مطلوب و پسندیده به نظر نمی‌رسد.

لطف‌اللهیان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما هیچگونه دخالتی در کار شورا و یا انتخابات هیئت رئیسه آن انجام ندادیم و همواره سعی کردیم تا احترام اعضای شورای شهر را حتی در مواقعی که عضوی از شورا عصبانی و گله‌مند باشد حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: باید رفتارها و اقدامات ما در همه حوزه‌ها به نفع شهر و شهروندان باشد چرا که با حاشیه‌سازی و برخی اظهارات نسنجیده نمی‌توان در فضای خدمت‌رسانی به مردم خدشه و خللی وارد کرد.

شهردار اردبیل گفت: عضو شورا می‌تواند از ابزارهای قانونی در قالب تذکر و سوال و استیضاح استفاده کند اما تعجب می‌کنیم که چرا برخی‌ها بدون توجه به این روند قانونی و مقید بودن به چارچوب مشخص شده اظهاراتی را انجام می‌دهند که مطلوب و مناسب به نظر نمی‌رسد.

لطف‌اللهیان بیان کرد: مجموعه شهرداری به دور از مسایل حاشیه‌ای اصلی‌ترین وظیفه و رسالت خود را ارائه خدمات به مردم هدفگذاری کرده و ما یقین داریم با همراهی تمامی اعضای شورای شهر تلاش می‌کنیم تا در چارچوب قانون و وظایف و اختیاراتی که داریم در خدمت شهروندان باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/76208/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش 1.5 برابری اشتغال‌زایی در آذربایجان شرقی هدف گذاری شده است

فرار راننده سمند از صحنه تصادف در تبریز

فرماندار: توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید

55 برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه

آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر

آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟

راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز

آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی

رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

شنبه؛ حضور استاندار آذربایجان‌غربی در سامانه سامد

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی

برگزاری 7 میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی

ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری

حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است

پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود

برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند

قدردانی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان از اجرای طرح نور در آذربایجان غربی

علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند

پرداخت 907 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی

رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

مرحله دوم رهاسازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه آغاز شد

طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد

اختصاص یک هزار و 780 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود

ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است

آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد

همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند

افزایش 38 درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

رقابت 2 هزارو 500 داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی

توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است