پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی دانشکده گردشگری در سرعین/دانشگاه آزاد مساله‌محور و نوآور به فعالیت خود ادامه می‌دهد گفتگو

  بزرگنمايي:

پیام آذری -
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از تبدیل دانشگاه آزاد در سرعین به دانشکده گردشگری بر محور توسعه فعالیت‌ها در این حوزه خبر داد.
 اسحق رسولی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل با اشاره به ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با جمعه رسانه‌ای استان اردبیل اظهار کرد: ما از فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی در ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر و هم‌افزایی مطلوب‌تر استقبال می کنیم و بر این باوریم دانشگاه آزاد اسلامی مکمل فعالیت رسانه‌ای و حرکت خوب اهالی مطبوعات استان اردبیل است.
وی با اشاره به فعالیت رشته ارتباطات در مقطع دکترا در این دانشگاه خاطرنشان کرد: این خود حکایت از توجه جدی دانشگاه آزاد به حوزه رسانه و مطبوعات است که قطعا به تقویت این تعامل علمی و اطلاع‌رسانی بیش از گذشته کمک خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در دهه 60 و با تشدید اوضاع کنکور و حساسیت خانواده‌ها در ورود فرزندانشان به دانشگاه‌ها دانشگاه آزاد فعالیت خود را آغاز کرد تا پاسخگوی تقاضای خانواده‌ها و جوانان علاقمند به تحصیلات عالی باشد.
رسولی بیان کرد: ما در حالی دهه چهارم فعالیت خود را آغاز کردیم که از این شدت تقاضا و فشار کنکور کاسته شده و سال به سال تعداد دانشجویان کم می‌شود که بر همین مبنا ما تصمیم گرفتیم تا رسالت دانشگاه آزاد را براساس چشم‌اندازهای جدید تعریف و تبیین کنیم تا مبادا این دانشگاه به سمت افول و حرکت ایستایی به پیش برود.
وی افزود: با گذر از شرایط دانشگاه نسل اول ما به سمت دانشگاه‌های نسل جدید که همان آموزش‌محوری، فناورمحوری و پژوهش‌محوری است در حال حرکتیم تا بتوانیم با یک پیوند مناسب با جامعه مشکلات و مسایل مردم را حل و فصل کرده و برطرف کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ضرورت گرایش به سمت نوآوری‌ها، خلاقیت‌ها و تحول را در دانشگاه آزاد یادآور شد و بیان کرد: با تغییر ریل در دانشگاه آزاد فعالیت‌ها به سمتی هدفگذاری شده تا بتوانیم به اهداف موردنظر خود دست پیدا کنیم و سرمایه‌های عظیم ملی و منطقه‌ای خودمان را پاس بداریم.
رسولی دوره جدید فعالیت دانشگاه آزاد را در بکارگیری نیروهای بومی به نفع توسعه استان خواند و گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در قالب 6 واحد دانشگاهی و 6 مرکز به همراه سه آموزشکده سماء فعالیت می‌کند که در این دانشگاه 464 نفر هیئت علمی رسمی و دو برابر به همان میزان نیروهای حق‌التدریس داریم.
وی فعالیت 546 کارمند را در دانشگاه آزاد یادآور شد و تصریح کرد: در این دانشگاه در 477 رشته محل جذب دانشجو انجام می‌شود که 23 رشته آن در مقطع دکترا، یک رشته در مقطع دکترای حرفه‌ای، 108 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی نیز در مطقع کارشناسی و کاردانی است.
از قرارداد واگذاری بیمارستان امام رضا راضی نیستیم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به بیمارستان 106 تختخوابی دانشگاه آزاد و واگذاری 10 ساله آن طبق قرارداد به دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: ما از این قرارداد واگذاری راضی نیستم و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی نیز از این امر رضایت ندارد اما در این بین برنده اصلی خود مردم هستند که سعی می‌کنیم بهترین خدمات را در این مجموعه بیمارستانی به آنها ارائه کنیم.
رسولی به فعالیت 83 کارگاه و آزمایشگاه مجهز، ثبت 107 اختراع، ارائه بیش از یک هزار و 206 مقاله معتبر در مجلات و همایش‌های جهانی و بین‌المللی، چاپ 58 عنوان کتاب توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه و 492 کار تحقیقاتی به همراه فعالیت سه نشریه علمی در این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: ما در تهیه طرح‌های علمی و پژوهشی جزو دانشگاه‌های برتر هستیم به طوری که 24 انجمن علمی و دانشجویی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.
وی در ادامه بیان کرد: ما در دانشگاه آزاد سرمایه‌گذاری‌هایمان را بر محور نیروهای بومی و توانمند منطقه‌ای انجام می‌دهیم و تلاشمان بر این است تا بتوانیم براساس شاخص کاهش جمعیت در شهرهای استان اردبیل به جز سه شهر اردبیل، مشگین‌شهر و نمین بتوانیم در ارتقای توانمندی‌های دانشگاه آزاد و جذب دانشجو موفق عمل کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل رویکرد دانشگاه آزاد را مساله‌محوری و توجه به نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها با مشارکت نیروی انسانی توانمند توصیف کرد و گفت: ما به هیچ وجه رویکرد سیاسی را در استان لحاظ نکردیم بلکه با یک رویکرد علمی و توجه به ارتقای توانمندی دانشگاه آزاد سعی داریم تا اهداف و برنامه‌هایمان را توسعه دهیم.
رسولی به فعالیت دانشگاه آزاد در دو عرصه صنعت و سلامت گردشگری به عنوان یکی از مطالبات اصلی استاندار اردبیل و اهالی استان اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد با تبدیل مرکز سرعین به دانشکده گردشگری تلاش می‌کند تا زمینه احداث هتل و اقامت گردشگران را فراهم کند که قطعا سعی ما بر این خواهد بود تا رفتارهای منطقه‌ای را در استقبال و همراهی گردشگران ارتقا دهیم.
وی گفت: ما باید به تناسب ورود گردشگران داخلی و خارجی رفتار و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و منطقه‌ای خودمان را به نمایش بگذاریم تا بیش از هر زمان دیگر شاهد جذب دانشجویان داخلی و خارجی باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در روستای حسن‌باروق در مسیر توسعه صنعت گردشگری سلامت 15 پروژه را در این مجموعه تعریف کردیم تا این مزرعه بزرگ را به یک مکان گردشگری سلامت محور تبدیل کنیم.
رسولی همچنین ظرفیت‌های شهرستان مشگین‌شهر در حوزه گردشگری سلامت را با احداث مجموعه‌هایی همچون پل معلق یادآور شد و اظهار کرد: قطعا از ایده‌های جدید استقبال می‌کنیم و بر این باوریم در مشگین‌شهر می‌توان بیش از این در حوزه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگران موفق عمل کنیم.
وی بیان کرد: البته کار اصلی را سازمان‌ها و نهادهای مرتبط نظیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین حوزه صنعت، معدت و تجارت انجام می‌دهند و ما به صورت تعاملی سعی می‌کنیم تا به وظیفه خود در توانمندی حوزه علمی در این بخش‌ها عمل کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در بخش سلامت هم به سلامت جسمی و هم روانی، اجتماعی و معنوی به عنوان یک زیرساخت اساسی توجه خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا خلاهای احتمالی را در فرآیند تقویت سلامت همه جانبه مرتفع کنیم.
رسولی همچنین از ضرورت راه‌اندازی مدارس ورزشی و امکانات زیرساختی در حوزه سلامت اجتماعی خبر داد و گفت: با تقویت مراکز مشاوره‌های تخصصی و ارتقای سلامت معنوی سعی می‌کنیم تا یک تحول جدی را در دانشگاه آزاد رقم بزنیم که فعالیت‌ها در این عرصه با قوت و قدرت شروع شده است.
وی به توسعه واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: ما تاکنون برای سه مرکز تحقیقات مجوز فعالیت گرفته‌ایم که این مراکز تحقیقاتی در حوزه‌های آب، انرژی و گیاهان دارویی راه‌اندازی خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در پایان از راه‌اندازی شرکت تعاونی دانشجویی و دانش‌آموختگان این دانشگاه خبر داد و افزود: در این شرکت سعی خواهیم کرد تا پروژه‌ها را به نیروهای فارغ‌التحصیل خودمان واگذار کنیم تا در عملیات برون‌سپاری بتوانند فضای اشتغال برای خود ایجاد کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/76177/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فوری/ فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

آرامش کامل در آسمان تبریز

تحویل هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

شلیک پدافند، منشا صدای انفجار در تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند