پیام آذری

آخرين مطالب

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزرا هیجانی و احساسی است/تعزیرات تماشاگر است اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزرا در این شرایط راهکار منطقی نیست و بیشتر به یک حرکت احساسی و هیجانی شبیه است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد فیضی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار کرد: هر چند که استیضاح وزرا حق مجلس است و ما به عنوان نمایندگان مردم در دفاع از مردم و همراهی با آنها در این شرایط سخت معیشتی مدافع آنها هستیم اما با استیضاح وزرا و رفتن آنها کاری حل نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: هر وزیری که در این روزها و در قدم اول استیضاح می‌شد قطعا استیضاح رای می‌آورد که این بار قرعه استیضاح به نام ربیعی افتاد تا نمایندگان در این اوضاع و احوال در یک شرایط هیجانی و احساسی او را از کار بیکار کنند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون استیضاح وزیر اقتصاد بیشتر از سایرین در دستور کار مجلس است، بیان کرد: بنده معتقدم در این شرایط سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزرا یک کار احساسی و هیجانی است در حالی که ما در کشور نیازمند یک تصمیم‌گیری واحد در راس حاکمیت و سیاست کلان کشور هستیم تا به شکل یکصدا و واحد اهداف و برنامه‌ها پیگیری شود.
فیضی چندصدایی را در کشور مورد انتقاد قرار داد و گفت: نیاز نیست فلان فرد نظامی و یا امام جمعه یک شهر تمام سیاستگذاری‌های کلان و استراتژیک کشور را زیرسوال ببرد اوضاع کشور را بیشتر از اینکه متشنج شده بغرنج‌تر کنند.
وی به پیشنهاد ترامپ در باب مذاکره با ایران اشاره و تصریح کرد: این اقدام ترامپ در حد پیشنهاد بوده و ما باید با یک استراتژی واحد در مقابل چنین اقدامات سران آمریکا و کشورهای اروپایی رفتار کنیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزرا یک حرکت عجولانه و در حقیقت برهم زننده اقدام هماهنگ کشور است، ادامه داد: در این اوضاع و احوال اقتصادی تنها رئیس جمهور و وزرا مقصر نیستند بلکه از طرفی رفتار خصمانه آمریکا و از سوی دیگر برخی تحرکات داخلی نشان می‌دهد که شرایط به نفع یک فضای هیجانی و احساسی در کشور در حال تغییر است.
فیضی به اظهارات رئیس جمهور قبلی کشورمان در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: این اظهارات از هر کس غیر از احمدی‌نژاد قابل قبول است در حالی که عده‌ای نمی‌خواهند مصلحت کشور را بر مصلحت فردی و اظهارات هیجانی خود مقدم بدانند.
رفتار نمایندگان پارس‌آباد و بیله‌سوار و گرمی غیرقابل بخشش است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد لایحه منطقه آزاد نیز گفت: دولت بعد از در لایحه در مجلس نهم هیچ تمایلی برای آوردن این لایحه در مجلس نداشت و ما در قالب مجمع نمایندگان استان به پیش معاون پارلمانی وقت رئیس جمهور رفتیم تا خواستار بازگشت لایحه منطقه آزاد به مجلس باشیم که این کار با تمایل کم و حتی رفتار اکراه‌آمیز دولتی‌ها روبرو شد
فیضی ادامه داد: آرام آرام و با پیگیری‌های انجام شده دولت تمایل پیدا کرده تا لایحه 8 منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه را به مجلس ارسال کند که از اول نقشه این مناطق با تائید دولت مشخص شده بود
وی خاطرنشان کرد: ما برای اصلاح نقشه پیشنهاد خودمان را برای الحاق قسمتی از نمین به این منطقه آزاد تجاری با تاکید و اصرار استاندار اردبیل مورد توجه قرار دادیم اما در کمیسیون اقتصادی با تاکید نماینده دولت و بدون رای‌گیری نقشه قبلی موررد تائید قرار گرفت تا محدوده پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی مدنظر قرار گیرد
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الحاق نمین در حد پیشنهاد مورد رای‌گیری قرار نگرفت و اصلا نقشه جدید به کمیسیون ارجاع داده نشد تا روی آن موافقان و یا مخالفان بحث و بررسی کنند، تصریح کرد: به خاطر شیطنت برخی از نمایندگان استان اردبیل نقشه الحاقی نمین به منطقه آزاد تجاری مصوب نشد و علنا دو نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار و گرمی با آن مخالفت کرده و بنده اعلام می‌کنم که کار آنها غیرقابل بخشش است.
فیضی گفت: فضای مجلس برای تصویب این لایحه خوب ارزیابی نمی‌شود ولی ما باید در این شرایط تمام هم و غم خود را صرف تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل کنیم تا در آینده امکان الحاق بخشی از محدوده استان فراهم آید.
وی با انتقاد از صدا و سیما و برخی رسانه‌ها در باب مخالفت با منطقه آزاد اظهار کرد: سوال ما این است که در کل مناطق آزاد کشور هم اکنون یک میلیون نفر ساکن هستند و سالانه 20 هزار شغل در این مناطق ایجاد می‌شود و با توجه به شرایط خاص منطقه ویژه اقتصادی می‌توانیم از مزایای آن استفاده کنیم.
آرزو می‌کردیم کشت و صنعت به خود مردم واگذار شود
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد فروش کشت و صنعت مغان بیان کرد: ما آرزو داشتیم که کشت و صنعت مغان در قالب تعاونی به خود مردم منطقه واگذار شود اما اینکه یک مجموعه اقتصادی برنده این مزایده شده یک اقدام قانونی بوده که براساس اصل 44 قانون اساسی و به قیمت پیشنهادی به فروش رسیده است.
فیضی تصریح کرد: ورود سازمان بازرسی در روند واگذاری آن هیچ ایرادی ندارد و به نظر می‌رسد به صورت قانونی این واگذاری در قالب یک روند تدریجی در سال‌های اخیر انجام شده و قطعا خریداران جدید هم به حفظ اشتغال و هم به رضایتمندی مردم منطقه اهتمامی جدی خواهند داشت.
وی از اصلاح روند پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود بسیار پائین به سرمایه‌گذاران مناطق کم برخوردار پرداخت می‌شود و در کنار آن مناطق محروم از دو درصد درآمد صادرات نفت و گاز بهره‌مند می‌شوند.
بهنامجو شبیه روحانی عمل می‌کند
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان اظهار کرد: بعد از برجام وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه جذب سرمایه‌گذاران خارجی خوب پیش می‌رفت که خروج یکطرفه ترامپ از برجام همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داد.
فیضی در پاسخ به سوالی در مورد حرکت استاندار اردبیل در بکارگیری نیروهای اصولگرا در استان اردبیل خاطرنشان کرد: بنده رفتار استاندار اردبیل را همچون روحانی ارزیابی می‌کنم و همانطوری که روحانی به همه افراد توانمند میدان داده و افراطیون را کنار گذاشته است بهنامجو نیز اینطور عمل می‌کند و عملکرد او در این مدت قابل قبول بوده است.
وی در مورد تصویب طرح منع بکارگیری بازنشستگان در ادارات و دستگاه‌های دولتی گفت: این قانون فرصت حضور جوانان را با تکیه بر نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها فراهم می‌آورد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سازمان تعزیرات در نقش یک تماشاگر در تحولات بازار و افزایش قیمت‌ها تصریح کرد: باید وزارت دادگستری در باب عملکرد سازمان تعزیرات و برخی قصور و کوتاهی‌ها در این مجموعه به مردم گزارش دهد و استیضاح وزیر دادگستری بیش از سایر وزرا مورد توجه قرار گیرد.
فیضی در مورد حقابه استان اردبیل از ارس نیز بیان کرد: ما به حقابه استان اردبیل طبق تفاهمنامه امضا شده قبل از سال 92 معتقد هستیم و به هیچ وجه شرایط موجود را نمی‌پذیریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سهم استان اردبیل در کنار استان‌های آذربایجان شرقی و غربی از این سد و حوزه آبریز مشخص است و ما به هیچ وجه از حق و حقوق خود کوتاه نمی‌آئیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/76093/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟