پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

پژوهشکده توسعه مدیریت و فناوریهای سبز و پارک علم وفناوری سبز کشاورزی در استان راه اندازی می شود علمي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی از راه اندازی پارک علم و فناوری تخصصی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبرداد .
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ولی عاقلی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی و گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد با اشاره به برنامه های این نهاد انقلابی و جهادی در استان در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: راه اندازی پارک علم و فناوری تخصصی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در استان و راه اندازی پژوهشکده توسعه فناوری های سبز از جمله برنامه های این نهاد در برنامه ششم توسعه است که زیرساختهای این دو مورد انجام شده و منتظر کسب مجوز برای راه اندازی انها و ارائه خدمات هستیم .
دکتر عاقلی با اشاره به سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی (ره) در دهه اول انقلاب که به عنوان دهه تهدید می توان یاد کرد به عنوان بازوی اجرایی در دانشگاه تاسیس شد افزود: هدف از ایجاد این نهاد انقلابی در دانشگاه را در ان دوران که کلاسهای درس به اتاق جنگ تبدیل شده بودند تلطیف فضای متشنج دانشگاه به فضای فرهنگی و بازگرداندن دانشگاهها به رسالت اولیه و تداوم فعالیتهای آمرزشی و پژوهش دانست که پس از ثبات سیاسی و فرهنگی شواری عالی انقلاب فرهنگی باسپردن رسالت تاسیس مراکز علمی و فرهنگی توسط جهاددانشگاهی در دانشگاه این نهاد انقلابی را با ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه رسالت خود را بیشتر اجرایی کند .
وی بااشاره به دستاوردهای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در حوزه های علمی،فناوری و پژوهشی و ارتقا به رتبه 8 کشوری یاداورشد: دستیابی به تکنولوژی سلولهای بنیادی برای اولین بار در کشور، دستیابی به تولید تکنولوژی الکترو فیلترها در صنایع مادر،ساخت پهباد و فرستنده های 1 تا 10 مگاواتی ،انجام تحقیقات پژوهشی در خصوص تولید اندامهای انسانی از حیوانات تراریخته ،حل مشکلات ناباروری در پژوهشکده رویان بخشی از دستاوردهای این نهاد استانی است .
دکتر عاقلی با اشاره فعالیتهای حوزه پژوهش جهاد دانشگاهی استان در بخش شیمی تجزیه، مدیریت کسب و کار و متابولیت های ثانویه گیاهی و انجام 457 طرح پژوهشی از سال 84 تاکنون در این واحد تصریح کرد: 6 دستاورد قابل تامل و ارزشمند بواسطه 30 طرح تحقیقاتی توسط جهاد دانشگاهی استان طی سال گذشته حاصل شده که تولید سوپرجاذب ارگانیک گیاهی برای اولین بار در کشور یکی از این دستاوردهای مهم در راستای حل معضل کم آبی در حوزه کشاورزی در استان است .
وی تولید کیت آزمایشگاهی ،تولید سوخت بیودیزل را از دیگر دستاوردهای جهاد آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: راه اندازی اولین مرکز کشت بافت گیاهی شمالغرب و تولید سیب پایه کوتاه ،استویا و گیاهان دارویی در این مرکز از اقدامات دیگر این نهاد در استان می باشد
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون در حوضه آبریز دریاچه ارومیه کاشت چغندرقند، معضل و بحران ایجاد کرده است گفت: میزان آب‌بری این محصول چندین برابر سایر محصولات کشاورزی بوده اما می‌توان با همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه، گیاهانی با میزان آب‌بری کم را در حوضه آبریز دریاچه ارومیه کشت کرد .
دکتر عاقلی افزود: 6 گیاهی که در 9 شهرستان استان برای کشت فرهنگسازی می شود شامل مرزنجوش، گل محمدی، استوخودوس، گل مریم، آویشن باغی و گل راعی بوده که دارای بازده اقتصادی بالا و میزان آب بری کم هستند .
وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 12 مقاله از پژوهش های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ISI چاپ رسیده اظهار کرد: برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی و اموزش 40 هزارنفر به دوره در 7 مرکز آموزش علمی کاربردی و تحصیل 600 نفر در 11 رشته کاردانی و کارشناسی در آموزش عالی از فعالیتهای این نهاد در بخش آموزشی است که تاکنون 4200 نفر از مراکز آموزش عالی استان در رشته هاز مختلف فارغ التحصیل شدند .
رئیس جهاد دانشگاه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 26 شرکت دانش بنیان،واحد فناور و هسته فناور جهاد دانشگاهی استان در حوزه فناوری فعالیت داشتند که تاکنون 8 شرکت باموفقیت مستقل شدند افزود: اکنون 18 شرکت در خصوص تولید موز و آناناس ترکی گلخانه ای،فلفل زینتی، بن سای،انواع گیاهان دارویی فعالیت دارند .
وی با اشاره به فعالیت حوزه فرهنگی جهاد استان گفت: سال گذشته 17 عنوان کتاب چاپ، بهره مندی 13000 دانشجو به برنامه از برنامه های فرهنگی و علمی 11 مرکز در دانشگاهها و 3600 خبردر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسناو 1800 خبر در خبرگزاری بین المللی قرانی(ایکنا) منتشر شده است .
رئیس جهاد دانشگاه آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به اینکه توسعه مشاغل خانگی در حال اجرا است گفت: در این رابطه تعداد 6 هزار و 400 نفر متقاضی ثبت نام شده که آموزش‌های حضوری، مجازی، برندسازی و توانمندسازی و اتصال به بازار را فرا می‌گیرندو سپس 3000 نفر در فرآیند این طرح در چرخه توسعه مشاغل خانگی از مشاوره ها و آموزشها و بازاریابی از خدمات جهاد دانشگاهی بهره مند خواهند شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/76091/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت شانس در بازار خودرو

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: باید فرمول و دستورالعمل قیمت گذاری در شورای رقابت تنظیم شود/ نباید خودرو در بورس عرضه می‌شد

تعلیق فروش خودروی بورسی

صف 9 میلیونی خرید خودرو

رئیس بورس: «قرعه‌کشی خودرو یک لاتاری ملی به تمام معناست» / ورود سازمان بازرسی به عرضه خودرو در بورس

کارت ملی مادران مشمول خودرو صد میلیون تومان قیمت پیدا کرد

فروش رنو برای چهارمین سال متوالی سقوط کرد

ورق واردات خودرو برگشت

سخنگوی وزارت صمت: آمار تقاضای اعلامی خودروها جای تأمل دارد/ موضع وزارت صمت و اقتصاد عرضه در بورس است

هزینه عجیب کم کردن کیلومتر خودرو / خریداران مدل‌های کارکرده مراقب باشند!

شرط جدید حضور در لاتاری اعلام شد/ ورود ممنوع قرعه‌کشی خودرو

واردات خودرو روزی کمتر از یک دستگاه

واریز پول شرط شرکت در قرعه‌کشی فروش خودرو شد

شورای رقابت خواستار توقف عرضه شاهین، پژو207 و دنا در بورس شد+ نامه

اعمال شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی ایران خودرو | سایت سایپا از دسترس خارج شد

هرج و مرج در سیاست‌ خودرویی

تعرفه واردات خودرو اعلام شد+ جدول

سود دولت از واردات هر خودرو چقدر است؟

تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد

سهمیه‌بندی عرضه خودرو

لغو عرضه خودرو در بورس تکذیب شد

قائم مقام بورس کالا: برخی دستگاه‌ها بدون نوبت و قرعه کشی، برای کارکنانشان خودرو دریافت کرده‌اند

تعرفه‌ واردات خودرو کاهش یافت/ نرخ‌ها از 6 تا 31 درصد

موافقت با واردات خودرو‌های کارکرده کمتر از 5 سال

نیش‌ترمز تولید خودرو

معادله املاک خودروسازان

وزیر صمت: ورود خودروهای با پلاک مناطق آزاد به داخل کشور آزاد می‌شود

قیمت‌های فرانجومی در بازار خودرو

خودروهای 3 میلیاردی مشمول مالیات شدند

معمای ترمز تولید خودرو

دبیر انجمن واردکنندگان: قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی می‌شود

فرش قرمز برای خودروی دست‌دوم؟

اعطای امتیاز خارج از نوبت خودرو به کارکنان حج

عرضه خودرو در بورس کالا متوقف می‌شود؟

شوک شورای رقابت به بورس و بازار خودرو | قیمت خودروهای داخلی چگونه محاسبه می شود؟

شیر کنترل رانت خودرو دست کیست؟

خودرو به بورس برگشت/ تصویب مصوبه واردات خودروهای دست دوم خارجی در کمیسیون تلفیق

فرمول سوم قیمت خودرو

واردات خودروهای دست‌دوم از مناطق آزاد تکذیب شد/ توافق مناطق آزاد با وزارت صمت برای واردات خودروهای صفر

مدیرعامل ایران خودرو: درخواست ما از مسئولان لغو قیمت گذاری دستوری است

فرمول «دست دوم» تنظیم بازار خودرو

رانت سینمایی خودروسازان/ پرواز شاهین در جشن سی‌مرغ

برنامه برای واردات خودرو؛ هر فرد بالای 18 سال یک خودرو وارد می کند؟

سه سناریوی واردات خودرو

تولید پژو 206 متوقف می شود

با پولی که مردم برای قرعه کشی خودرو پرداختند، می توان کل ایران خودرو را خرید/ تعزیرات «بهمن موتور» را نقره‌داغ کرد

روسیه: خودرو‌های ایرانی برای واردات هنوز مورد تایید نیست

عرضه «خودروهای وارداتی» خارج از «بورس کالا» آزاد شد

ویرایش جدید واردات خودرو

سخنگوی وزارت صمت: نمی‌گوییم خودرو گران نمی‌شود/ با افزایش عرضه، میزان افزایش قیمت زیر نرخ تورم خواهد بود