پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

ضرورت چاپ کتب فاخر علمی دینی به زبان‌های زنده دنیا توسط گروه معارف اسلامی دانشگاه‌ها علمي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت چاپ کتب فاخر علمی دینی به زبان‌های زنده دنیا توسط گروه معارف اسلامی دانشگاه‌ها تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در نشست اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و گروه های معارف اسلامی بخشی از کارهای سنگینی که برای رسیدن به اهداف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به عهده دانشگاه ها است را به دوش می کشند.
وی ضمن معرفی اجمالی دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: این دانشگاه مولود انقلاب بوده و در چهلمین سال فعالیت خود قرار دارد و به عنوان پیشانی و آبروی علمی استان اردبیل محسوب می شود. 
حبیبی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی تنها دانشگاه دولتی استان در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت های دانشگاه در قالب رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی متعدد با 11 هزار نفر دانشجو دنبال می شود. 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی وجود 59 رشته دکتری تخصصی در این دانشگاه را افتخار بزرگی برای استان و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: همچنین 40 درصد از اساتید دانشگاه دارای مرتبه علمی استاد تمام و دانشیار هستند که خوشبختانه بخشی از همکاران هیات علمی گروه معارف اسلامی نیز در این گروه حضور دارند. 
وی افزود: در گروه معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی 11 عضو هیات علمی وجود دارد و خوشبختانه جزو بهترین، منسجم ترین، منظم ترین و قانونمندترین گروه های آموزشی محسوب می شود و در سنوات گذشته نیز حجت الاسلام والمسلمین شجاعی مدیرگروه معارف اسلامی دانشگاه به عنوان مدیرگروه برتر کشوری انتخاب شده است.
حبیبی تصریح کرد: از دیگر افتخارات دانشگاه محقق اردبیلی داشتن دو نفر از دانشمندان یک درصد برتر جهان است که در میان 274 دانشمند کشور قرار دارند. 
وی با بیان اینکه پراستنادترین پژوهشگر علوم انسانی کشور و شیمیدان برجسته کشور در شاخه شیمی فیزیک نیز از اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی هستند، افزود: میزان قبولی دانش آموختگان این دانشگاه در آزمون تحصیلات تکمیلی از دانشگاه های معتبر کشوری نیز حدود 40 درصد است که این نشان از فعالیت های ارزشمند آموزشی و پژوهشی همکاران این دانشگاه است. 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به برخی چالش ها در حوزه گروه معارف اسلامی، گفت: در گروه های آموزشی مختلف مرز میان گروه ها شکسته شده و شاهد افزایش همکاری ها هستیم که امیدواریم همکاری میان گروه معارف اسلامی و سایر گروه های آموزشی در دانشگاه روز به روز بهتر شده و افزایش یابد. 
وی با بیان اینکه در دانشگاه محقق اردبیلی به منظور افزایش ارتباط گروه معارف اسلامی با سایر گروه ها اقداماتی انجام شده است، ولی نیازمند اهتمام بیشتر هستیم، افزود: با توجه به اینکه اسلام در زمینه های مختلف از جمله مباحث اقتصادی، آسیب های اجتماعی و غیره حرفی برای گفتن دارد، می توان با همکاری گروه معارف اسلامی و سایر گروه ها اقدامات موثری در دانشگاه ها و جامعه انجام داد. 
حبیبی به ضرورت چاپ کتب فاخر علمی دینی به زبان های زنده دنیا توسط گروه معارف اسلامی با همکاری گروه های مختلف به منظور تقویت حضور در جوامع بین المللی تاکید کرد و گفت: برای صدور انقلاب به سراسر دنیا، زبان پژوهشگران علمی و دینی خیلی بهتر است که می توان با مستندسازی فرصت بسیار خوبی را برای اساتید ایجاد کرد. 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین از آمادگی این دانشگاه برای ارائه تشویق های مالی برای اساتید گروه معارف اسلامی برای رسیدن به اهداف ذکر شده خبر داد. 
وی تاکید کرد: در حال حاضر به منظور کاهش تکانه های فشار اقتصادی، با کاهش هزینه ها و حذف هزینه های زائد به دولت و نظام کمک کنیم. 
حبیبی خاطرنشان کرد: امید می رود با برگزاری چنین برنامه هایی همدلی و وفاق برای رسیدن به اهداف مشخص در دانشگاه ها فراهم شود. 
مجوز تدریس اساتید دروس معارف اسلامی در استان اردبیل صادر خواهد شد
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه اساتید گروه معارف اسلامی استان اردبیل جزو اساتید نخبه علمی و برجسته از لحاظ شخصیتی هستند، گفت: این اساتید افرادی هستند که دغدغه فکری، علمی، اجتماعی و سیاسی دارند. 
وی با بیان اینکه حدود 16 واحد از دروس دوره کارشناسی در اختیار اساتید گروه معارف هستند، افزود: این بهترین فرصت برای تقویت باورهای دینی دانشجویان و فرصت طلایی برای دانشجویان است تا در سن جوانی از حضور اساتید علمی و دینی بهره مند شوند. 
حسنی ادامه داد: امروز که فضای مجازی افکار و اندیشه ها را با خود همراه و ذهن ها را مشغول کرده است، بهترین توفیق است که اساتید از این فرصت طلایی بهره برداری کنند. 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تزکیه در قرآن همیشه قبل از تعلیم آمده است، افزود: همه اساتید نسبت به تربیت و تزکیه صحیح دانشجویان مسئول هستند، مخصوصا اساتید گروه معارف دارای مسئولیت بیشتر و سنگین تر هستند. 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگترین نعمت الهی است که خداوند به ملت ایران عنایت فرموده است، گفت: بالاترین درجه و افتخار نزد کسانی است که در راستای تعلیم و تربیت نسل صالح قدم بردارند. 
حسنی با بیان اینکه در نیمسال دوم سالتحصیلی 97-1396، 776 واحد درسی توسط 101 استاد و 20 عضو هیات علمی تمام وقت در گروه معارف اسلامی به دانشجویان استان اردبیل ارائه شده است، گفت: با پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته، مجوز تدریس اساتید در استان صادر و مصاحبه های علمی نیز به صورت استانی انجام خواهد شد و مجوزهای صادر شده در استان ها نیز اعتبار کشوری خواهند داشت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/74286/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزار نفری ارومیه

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

کنایه متس هوملس به حذف تیم‌های لیگ برتری: خوب درو کردیم، دوستان کشاورز من!

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

عملیات وعده صادق از برکات وجود ارتش و سپاه مقتدر است

اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است

عملیات عمرانی بزرگترین پروژه مسیر گشایی تاریخ تبریز

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود

کنایه امام جمعه اردبیل به ادعای حمله اسرائیل به اصفهان /مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است

راهپیمایی مردم تکاب در حمایت از عملیات وعده صادق برگزار شد

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

پاسخ ویرانگر ایران درصورت حماقت دوباره صهیونیستها

پاسخ ویرانگر جمهوری اسلامی ایران در صورت حماقت دوباره صهیونیست‌ها

آل‌هاشم: سوخت اصلی موشک‌های ایران حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود

حمله و هدایت ریز پرنده ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است....

حمایت نمازگزاران و مردم اهر از عملیات وعده صادق

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور