پیام آذری

آخرين مطالب

ديدار استاندار آذربايجان غربي با مدير عامل سازمان مرکزي تعاون روستايي ايران سياسي

  بزرگنمايي:

آذري آنلاين - در ديدار معاون وزير و مدير عامل سازمان مرکزي تعاون روستايي ايران با استاندار آذربايجان غربي ظرفيت ها، مسائل و مشکلات و روند فعاليت شبکه تعاوني هاي روستايي و کشاورزي استان مورد بررسي قرار گرفت.
استاندار آذربايجان غربي در اين ديدار با اشاره به نقش خطير شبکه تعاوني هاي روستايي و کشاورزي در توسعه بخش کشاورزي، اظهارکرد: توليد شير سالم و بهداشتي و با كيفيت هم از نظر حفظ سلامت مصرف كنندگان و هم از نظراقتصادي بسيار حائز اهميت مي باشد ، با توجه به اينكه در اكثر دامداري هاي سنتي و روستايي شير دوشي به روش دستي و در محيط باز صورت مي گيرد احتمال نفوذ الودگي به داخل شير وجود دارد .
سعادت افزود: صاف سازي، سرد سازي و نگهداري موقت و حمل شير با خريد دو نوبتي شير از دامداران در جهت کاهش بار ميکروبي شير با راه اندازي مراکز خريد شير مجهز و واحدهاي توليد شير خشک از جمله راهکارهاي پيشگيري از آلو دگي شير خام و كاهش بار ميكروبي آن است که انتظار داريم سازمان تعاون روستايي با استفاده از کمک هاي فني و اعتباري دولتي و يا تخصيص يارانه هر چه سريعتر نسبت به انجام اين کار مبادرت ورزد.
وي با تاکيد بر ضرورت اهتمام ويژه سازمان تعاون روستايي در جهت خريد تضميني سيب زميني از زارعين شهرستان چالدران افزود: با توجه به شرايط آب و هوايي شهرستان چالدران عمده محصول زراعي قابل کشت در اين شهرستان سيب زميني است که بايد با تسهيل امر خريد تضميني اين محصول توسط تعاون روستايي ، از رشد منفي جمعيت و افزايش مهاجرت روستاييان اين مناطق به شهرها جلوگيري کرد.
در ادامه استاندار آذربايجان غربي با اشاره به مشکلات موجود خريد تضميني مرغ در سطح استان افزود: مهمترين مزيت قيمت تضميني حذف دلالان بي شمار از بازار مرغ و ايجاد تعادل در بازار است .
وي همچنين با تقدير از اقدامات سازمان تعاون روستايي و جهاد کشاورزي استان جهت تنظيم بازار ميوه شب عيد، گفت: بايد با افزايش کيفيت محصولات توليدي و سرمايه گذاري لازم در اين زمينه همواره در جهت کسب رضايت مردم تلاش نماييم .
حسين صفايي نيز در اين ديدار با اشاره به وظايف، ظرفيت ها و توانمندي هاي شبکه تعاون روستايي کشور، اجراي قانون تضميني خريد از کشاورزان را مهمترين وظيفه تعاوني هاي روستايي عنوان کرد و گفت: متعادل کردن واردات و افزايش صادرات محصولات کشاورزي جزو سياست هاي وزارت جهاد کشاورزي است. در اين راستا در سه سال اخير فعاليت دولت تدبير و اميد تراز تجاري کشاورزي کشور به 5 ميليارد دلار رسيد و مثبت شد و طبق برنامه ريزي هاي انجام شده در نظر داريم تا پايان برنامه ششم توسعه اين تراز به صفر برسد .
صفايي تکميل زنجيره هاي توليد را يکي از راههاي پايين آوردن هزينه هاي توليد کشاورزان و بالابردن کيفيت محصولات کشاورزي عنوان کرد و افزود: حمايت، تقويت و تکميل زنجيره توليد در بخش کشاورزي از اولويت هاي سازمان تعاون روستايي است.
وي بيان کرد: خود اتکايي و خودکفايي در توليد محصولات استراتژيک مانند گندم و کلزا جزو سياست هاي وزارت جهاد کشاورزي در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي است که خريد تضميني و حمايتي محصولات گشاورزي در اين راستا است .
معاون وزير جهاد کشاورزي ادامه داد: واردات سالانه حدود 4 ميليارد دلار دانه روغني به کشور رقم قابل توجهي است که در اين راستا افزايش سطح زير کشت و توليد دانه روغني در دستور کار وزارت جهاد کشاورزي قرار دارد که امسال استان آذربايجان غربي نيز در اين زمينه با افزايش 10 برابري سطح زير کشت و توليد دانه روغني کلزا جزو استانهاي پيشرو کشور در تحقق اين اهداف است .
وي خاطر نشان کرد: بحران آب، عدم استفاده بهينه از فناوري، مشارکت، بهره وري و بازار از مهمترين چالشها و مشکلات صنعت کشاورزي کشور است و سازمان هاي تعاون روستايي با بالا بردن مشارکت هاي کشاوزان بايد در رفع اين بحران ها نقش خود را ايفا کنند.
مديرکل جهاد کشاورزي آذربايجان غربي نيز در اين ديدار از خريد تضميني 155 هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعين استان از آغاز برداشت گندم تا کنون خبرداد .
کريم زاده اظهارکرد : از 134 مرکز خريد دولتي در استان 107 مرکز مربوط به سازمان تعاون روستايي و 27 مرکز خريد مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگاني است و تمامي اهتمام عوامل اجرايي در اين زمينه تسهيل روند خريد گندم مازاد بر مصرف زارعين است .
کريم زاده افزود : ميزان دانه روغني کلزاي خريداري شده توسط اين مراکز در استان نيز تاکنون 4 هزار تن بوده است که همچنان روند خريد تداوم دارد .اين رقم در مقايسه با سال گذشته از رشد قابل توجهي برخوردار است چراکه سطح زير کشت اين محصول در مقايسه با سال قبل از افزايش ده برابري برخوردار است .
وي با اشاره به فعاليت واحدهاي توليدي، خدماتي و صنعتي شبکه تعاون روستايي و کشاورزي در استان خاطر نشان کرد: 268 تشکل و اتحاديه کشاورزي و تعاوني توليد در استان با 360 هزار نفر ،عضو سازمان تعاون روستايي آذربايجان غربي بوده و مشغول فعاليت هستند.
کريم زاده ادامه داد: با تلاش تشکل ها و نظام هاي صنفي استان، شاهد اجراي خريد تضميني سيب در آذربايجان غربي از سال گذشته هستيم که اميدواريم امسال روند خريد مطلوبتر از سال گذشته انجام گيرد .
وي با اشاره به سودآور و فعال بودن واحد هاي توليدي تعاون روستايي آذربايجان غربي افزود: هم اکنون شاهد توليد چهار هزار و 600 تن بذر گواهي شده در يکي از واحدهاي توليدي شهرستان بوکان زير نظر تعاون روستايي استان هستيم .
کريم زاده در پايان از توجه و حمايت ويژه استاندار آذربايجان غربي از بخش کشاورزي و افزايش اعتبارات عمراني اين بخش از 3.5 به 7.6 درصد در دولت تدبير و اميد قدرداني کرد .









لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/7238/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟