پیام آذری

آخرين مطالب

هشدار استاندار آذربايجان‌شرقي؛

وضعيت کارخانه‌هاي بدون مدير استان ظرف 10 روز مشخص شود/ وظيفه داريم از حقوق کارگران دفاع کنيم سياسي

  بزرگنمايي:

آذري آنلاين - استاندار آذربايجان شرقي هشدار داد اگر ظرف 10 روز آينده وضعيت کارخانه‌ها و واحدهاي صنعتي بدون مدير يا داراي مدير پروازي مشخص نشود، ستاد اقتصاد مقاومتي استان وارد عمل شده و مسئوليت اداره آن‌ها را عهده‌دار خواهد شد.

دکتر اسماعيل جبارزاده در ديدار مديران سازمان تأمين اجتماعي و بهزيستي استان، با اشاره به بلاتکليف بودن مديريت برخي واحدهاي صنعتي و توليدي تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي، افزود: از کساني که در تهران نشسته‌اند و مسئوليت واحدهاي توليدي متعلق به اين سازمان را عهده‌دار هستند گله‌مندم.
وي ادامه داد: بيش از يک سال است که با اين افراد به‌صورت کتبي، حضوري و تلفني صحبت کرده و تذکر داده‌ايم، ولي هيچ‌کدام مفيد واقع نشده است.

جبارزاده گفت: چگونه مي‌توانيم از تأمين اجتماعي و حمايت از مستمري‌بگيران بگوييم، ولي کارخانه تحت پوشش اين سازمان هشت ماه بدون مديرعامل باشد؛ کارخانه‌اي که مديرعامل ندارد، يعني به سمت فروپاشي مي‌رود.

استاندار آذربايجان شرقي گفت: براي کارخانه‌اي ديگر مدير پروازي انتخاب مي‌کنند که در ماه يک بار به استان سفر مي‌کند؛ در حالي که مدير کارخانه بايد دوش به دوش کارگر در خدمت توليد باشد؛ در سال توليد و اشتغال، کارخانه بدون مدير، قابل قبول ستاد اقتصاد مقاومتي نيست.

جبارزاده گفت: از مجموعه تأمين اجتماعي استان رضايت داريم، اما مسئوليت اداره کارخانه‌هاي متعلق به تأمين اجتماعي با مديران تهران نشين اين سازمان است و متأسفانه اختيارات آن‌ها واگذار نمي‌شود.

وي افزود: اگر فرصت و حوصله اداره اين کارخانه‌ها را ندارند، مسئوليت آن را به مديران غيرتمند، باهمت و توانمند استان واگذار کنند.

استاندار آذربايجان شرقي با تأکيد بر اينکه اين آخرين اخطار است، ادامه داد: اگر در 10 روز آينده مديرعامل اين کارخانه‌ها انتخاب نشود، ستاد اقتصاد مقاومتي استان، مسئوليت آن‌ها را بر عهده گرفته و اجازه ورود هيچ مدير پروازي و خارج از استان را نخواهيم داد.

وي مجدداً گله‌مندي شديد خود را از کساني که نسبت به حق و حقوق کارگران در کارخانه‌ها بي‌تفاوت هستند ابراز کرد و گفت: همان‌طور که به فکر درمان و معلوليت کارگران هستيم، حفظ سهام و حق و حقوق کارگران نيز وظيفه ماست.

جبارزاده با بيان اينکه از مکاتبات مختلف خسته شديم و براي آخرين بار اخطار مي‌کنيم، خاطرنشان کرد: چطور مي‌شود سرم‌سازي تبريز در اوج نياز کشور به سرم چندين ماه مدير نداشته باشد؛ ضمن حمايت از کارخانه براي رسيدن به شرايط استاندارد، تعطيلي آن را قبول نخواهيم کرد.

استاندار آذربايجان شرقي اضافه کرد: سيمان صوفيان واحدي است که دربه‌در به دنبال فردي هستيم که با او در مورد مسائل و مشکلات کارگري کارخانه صحبت کنيم؛ مگر مي‌شود مدير کارخانه در ماه يک بار به تبريز بيايد و حضور او در تبريز هم در هتل و ديدارها تلف شود.

وي با تأکيد بر اينکه بايد مدير کارخانه سيمان لباس کار بپوشد و دوش به دوش کارگر کار کند، گفت: مديريت ارشد استان جوابگوي مسائل و مشکلات کارگران اين کارخانه شده و مدير آن در تهران مديريت مي‌کند.

جبارزاده تأکيد کرد: اين اخطار 10 روزه اگر تحقق نيابد ستاد اقتصاد مقاومتي آذربايجان شرقي تشکيل و رأساً به موضوع ورود پيدا مي‌کند و تصميمات لازم را در دفاع از حق و حقوق کارگران خواهد گرفت.

مراکز درماني استان، قطب درماني در شمال‌غرب کشور

استاندار آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود در اين ديدار از اقدامات سازمان تأمين اجتماعي استان قدرداني کرد و گفت: در ابتداي قبول مسئوليت اداره استان با مديران تأمين اجتماعي قرار گذاشتيم تا مراکز درماني استان را به قطب درماني کشور به‌خصوص شمال غرب کشور تبديل کنيم که اقدامات بسيار خوبي در اين خصوص انجام شده است.

وي افزود: امروز اکثر بيمارستان‌هاي استان به قطب درماني شمال غرب کشور تبديل شده و رضايتمندي مردم از دريافت خدمات درماني و بيمارستاني افزايش يافته است.

وي خاطرنشان کرد: افزايش امکانات و تجهيزات و به‌روزرساني تجهيزات درماني و بيمارستاني و توسعه درمانگاه‌هاي تأمين اجتماعي ازجمله خدمات بزرگي است که طي چهار سال گذشته انجام گرفته است.

جبارزاده با اشاره به افزايش تعداد درمانگاه‌هاي تأمين اجتماعي در شهرستان‌هاي استان، اضافه کرد: تأسيس درمانگاه تأمين اجتماعي شبانه‌روزي در شهر سهند در اولويت ويژه قرار گيرد.

وي با اشاره به سيستم نصب پي‌اي‌سي‌اس در بيمارستان عالي‌نسب تبريز گفت: با نصب اين سيستم تمامي مشخصات درماني و آزمايشگاهي بيماران به‌صورت آنلاين در دسترس تمام بخش‌ها و پزشکان بيمارستان قرار مي‌گيرد که اقدام بسيار ارزشمندي است و ضروري است در ديگر بيمارستان‌هاي استان نيز اجرايي شود.

جبارزاده با اشاره به ديدار مديران صنايع استان با وي، گفت: توليدکنندگان و مديران صنايع استان از همراهي و همکاري ادارات دارايي، محيط زيست و تأمين اجتماعي استان در رفع مشکلات اين واحدها کمال تشکر و قدرداني را داشتند.

قدرداني از کمک 560 ميليارد ريالي خيران به بهزيستي

استاندار آذربايجان شرقي همچنين از کمک 560 ميليارد ريالي خيران به اداره کل بهزيستي استان قدرداني کرد و گفت: خيران استان علاوه بر بحث مدرسه‌سازي در همه حوزه‌ها در کنار مسئولان قرار دارند.

جبارزاده با تأکيد بر اينکه بايد فرهنگ کمک خيران به بهزيستي بسط داده شود، افزود: مردم استان مردمي خيرخواه، انسان‌دوست و علاقه‌مند کمک به همنوع هستند و اگر از نيازهاي بهزيستي آگاه شوند قطعاً در کنار اين سازمان قرار خواهند گرفت.

وي با اشاره به اهميت خدماتي که از سوي بهزيستي ارائه مي‌شود، گفت: مدجويان بهزيستي از نظر روحي، جسمي و يا مالي نيازمند حمايت هستند و خدمت به اين افراد توفيق الهي است که نصيب کارکنان اين سازمان شده است.

جبارزاده با اشاره به افتتاح 11 اورژانس اجتماعي جديد در استان، اظهار کرد: اورژانس اجتماعي از جمله بخش‌هاي مورد نياز جامعه است که وظيفه حمايت از افراد نيازمند و بي‌دفاع را برعهده دارد و خبر افزايش آن در سطح استان خوشحال‌کننده است.

وي گفت: در بحث حوادث غيرمترقبه همچون سيل، زلزله و حادثه قطار که در استان به وقوع پيوست، نقش مددکاران و روان‌شناسان بهزيستي بسيار پررنگ بود.

جبارزاده همچنين با اشاره به اينکه چهار درصد جمعيت استان را معلولان تشکيل مي‌دهند، ادامه داد: بايد موضوع پيشگيري از معلوليت بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد و آزمايش‌هاي قبل از ازدواج براي زوج‌هايي که ممکن است فرزند معلول به دنيا بياورند جدي گرفته شود.

در اين ديدار که به مناسبت هفته بهزيستي و تأمين اجتماعي برگزار شد، مديران کل تأمين اجتماعي و بهزيستي و مدير درمان تأمين اجتماعي آذربايجان شرقي به ارائه گزارشي از عملکرد سازمان‌هاي متبوع خود پرداختند.



لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/7165/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصادف زنجیره‌ای عجیب در روگذر مدرس ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه

رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی

بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی

میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی

نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی

7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود

بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس

توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز

بررسی روند جذب اعتبارات عمرانی در آب و فاضلاب آذربایجان غربی

آبیاری بیش از 80 درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سمفونی رنگ‌ها در مدرسه هدایت ارومیه

نبود تیر برق در محله‌ای از روستای اوغلی تبریز

ساخت 50 درصدی مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

کشف کالاهای قاچاق 5/6 میلیاردی در اردبیل

مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل مهروموم شد

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم

تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

برگزاری آزمون سراسری در پلدشت

معرفی 30 بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو

1200 میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز

رسمی؛ ژاوی در بارسلونا ماندنی شد

کشف 360 هزار دینار تقلبی در مراغه

فوت پیرمرد 70 ساله بر اثر برخورد قطار

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی

80 درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است

معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت

به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض 50 گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی

آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی

سنجش بینایی بیش از 162 هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

شاخص کیفی 22 شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد

کشف کالا‌های قاچاق 56 میلیاردی در اردبیل

برگزاری 55 برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل

پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد

توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد