پیام آذری

آخرين مطالب

هوشمندسازی 41 کیلومتر از مرزهای آذربایجان‌غربی گفتگو

هوشمندسازی 41 کیلومتر از مرزهای آذربایجان‌غربی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نزدیک به هزارکیلومتر فیبرنوری اجرایی شده یا در حال اجرا است، گفت: هوشمندسازی 41 کیلومتر از مرزهای استان براساس تدابیر استاندار و اخذ منابع لازمه از وزرات ارتباطات در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، چنگیز نوری، امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی ارتباطات اظهار کرد: رسانه‌ها بخشی از خانواده مخابرات و حوزه ارتباطات هستند و در اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق، یاری‌رسان شرکت مخابرات بوده‌اند.
وی افزود: تأثیر عملکرد رسانه‌ها روی افکار عمومی بی‌نظیر است و قدردان در اختیار نهادن این ظرفیت به مخابرات هستیم.
مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: بعد از سال‌ها از نظر عملکرد مالی از تراز منفی خارج شده‌ایم و این مهم نشانگر مسیر صحیح مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی است.
نوری ادامه داد: اولین شاخص در انتصاب مدیران در مخابرات استان، سلامت نفس، عزتمندی، پاک‌دستی و توانمندی است که به طور جدی مدنظر قرار داده شده و به تخلفات نیز بدون کوچک‌ترین اغماضی رسیدگی می‌شود.
وی با اشاره به توسعه روزافزون فیبرنوری تصریح کرد: استان در حال تبدیل شدن به کارگاه فیبرنوری است و توسعه 420 کیلومتر برنامه‌ریزی و بخشی نیز اجرا شده است.
نوری ادامه داد: بیش از 500 کیلومتر فیبرنوری نیز در نقاط روستایی استان در قالب ابلاغیه‌های وزارت ارتباطات در نقاط محروم شهرستان‌های تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، باروق، سردشت، خوی و ارومیه برنامه‌ریزی و برای اجرا آماده شده است.
مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در نقاط روستایی زیرساخت سرویس‌های باند پهن اپراتورها خواهد بود و به راحتی همه هم استانی‌ها به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا خواهند کرد و در این راستا بیش از 140 روستا در 1402 به 4G ارتقا یافته‌اند و هم اکنون نیز 120 روستا آماده برای بهره‌برداری هستند.
نوری تصریح کرد: با اداره کل فناوری اطلاعات استان در حال مذاکره برای توسعه فیبرنوری در 200 روستا هستیم و تا پایان سال 1403 برخورداری نقاط روستایی از برخورداری اینترنت پرسرعت بیش از 95 درصد خواهد بود و به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار اینترنت پرسرعت ارائه می‌شود و در تمامی روستاها نیز به تدریج در برنامه داریم تا ارتقا از نسل دوم به نسل چهارم اینترنت پرسرعت را شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه در سطح استان نزدیک به هزار سایت در روستاها وجود دارد و امیدواریم از نظر برخورداری از سرویس باند پهن از شرایط بسیار ایده‌آلی برخوردار شوند، افزود: تنها چالش مخابرات مقوله سرقت بوده که در سطح استان زیاد است و کمیته‌ای در استانداری تشکیل شده و مباحث با حضور دادگستری و نیروی انتظامی بررسی می‌شود و مخابرات به عنوان اپراتور از این شرایط متضرر شده است.
نوری عنوان کرد: ترمیم سرقت‌های تجهیزات مخابرات را در دستور کار قرار داده‌ایم و با توجه به اینکه تراز مالی به سمت مثبت در حرکت است خرید تجهیزات و اقلام مورد نیاز در حال انجام برای جایگزینی است.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 1402 حدود سه میلیارد تومان سرقت کابل انجام شد، گفت: مقوله سرقت یک چالش اجتماعی است که در نتیجه عدم وجود شغل و به ویژه اعتیاد انجام می‌شود و بیش از 60 درصد سرقت‌های این حوزه توسط معتادان انجام می‌گیرد.
نوری یادآور شد: با توجه به مراقبت‌هایی که از سوی نیروی انتظامی، دادگستری و مخابرات انجام شده و ایجاد گشت‌های شبانه در این راستا، سرقت‌ها در سال‌جاری کاهش پیدا کرده است.
وی ایمن‌سازی سایت‌های مخابرات با فنس‌کشی و ایجاد موانع برای جلوگیری از تجهیزاتی همچون باتری‌ها را از دیگر اقدامات عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون 4 تا 5 هزار مشترک در سطح استان تحت تأثیر سرقت کابل‌های مخابراتی هستند.
نوری تأکید کرد: یکی از برنامه‌های مخابرات تغییر تکنولوژی برای جلوگیری از سرقت بوده و هم اکنون 100 روستا دارای اینترنت وای‌فای و بی‌سیم است و شبکه کابلی را جمع‌آوری کرده‌ایم و 50 سایت نیز در سال 1403 ایمن‌سازی خواهند شد تا سرقت‌های این حوزه نیز کاهش یابند.
وی اشاره‌ای نیز به تعداد مشترکین در آذربایجان‌غربی داشت و ادامه داد: در سطح استان بیش از یک میلیون مشترک تلفن ثابت وجود داشته و همچنین در حوزه همراه اول 3.4 میلیون مشترک با 2.7 میلیون مشترک فعال داریم.
مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: کل استان زیر پوشش همراه اول و نقاط شهری زیر پوشش 4G هست و هم‌اکنون 255 هزار مشترک باند پهن داریم.
نوری تصریح کرد: 30 روستای استان هیچ‌گونه ارتباطی ندارند و در مرحله نصب دکل‌ها هستیم که آبادی‌های بسیار کوچکی هستند.
وی با بیان اینکه کافوی اپتیکال برای اولین بار در سطح کشور در استان تولید می‌شود، عنوان کرد: در راستای توسعه ارتباطات، در مرحله اول خیابان امام خمینی (ره) ارومیه در سطح استان به صورت پیوسته تحت پوشش شبکه 5G خواهد شد.
نوری با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس در سطح کشور در پایداری اینترنت رتبه اول کشور بدون هیچ‌گونه قطعی را به دست آوردیم، افزود: همراه اول اپراتور غالب کشور است و در استان از نظر پایداری شبکه در وضعیت خوبی قرار داریم و در بحث امنیت مکمل نهادها هستیم.
وی یادآور شد: توسعه فیبرنوری در شهرهای کوچک قوشچی، ربط، میرآباد و تازه‌شهر را نیز بر اساس پروانه UNSP در دستور کار قرار داده‌ایم و این اقدامات با هزینه دولت انجام می‌شود و پوشش 100 درصدی فیبرنوری در این شهرها را در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.
مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نزدیک به هزار کیلومتر فیبرنوری یا اجرایی شده و یا در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: هوشمندسازی 41 کیلومتر از مرزهای استان بر اساس تدابیر استاندار و اخذ منابع لازمه از وزرات ارتباطات را در دستور کار قرار داده‌ایم.
کد خبر 754892

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/683460/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هومن برق نورد را بهتر بشناسید

6 اختلال اضطرابی کمتر شناخته‌ شده

واگذاری رسمی تراکتور؛ دوران زنوزی به پایان رسید

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی

تیم تراکتور به هیأت فوتبال آذربایجان شرقی واگذار شد

طرح هادی در 200 روستای استان اردبیل امسال اجرا می‌شود

30 هزار بیمار در انتظار پیوند عضو؛ آماری تلخ از فوتی‌ها

دولت شهید، اصلاحات اقتصادی را از زیرساخت‌ها شروع کرد

نامگذاری بزرگترین و شاخص‌ترین پروژه عمرانی شهر اردبیل بنام شهید خدمت آیت‌الله رئیسی

اردبیل| مردم بر تداوم مسیر خدمت باور دارند

دادستان اردبیل پیگیر حال گوزن زرد ایرانی

استان اردبیل در اجرای طرح هادی رتبه ممتاز کشور را دارد

8 هزار سال سکونت و پهنه فرهنگی خوی

انهدام باند بزرگ سارقان خودرو در ارومیه

بانک اطلاعاتی موزه‌های آذربایجان‌غربی تهیه می‌شود

انهدام باند بزرگ سارقان خودرو در ارومیه/ سارقان به سرقت 23 دستگاه پراید اعتراف کردند

امام خمینی (ره) تاثیرگذارترین مصلح جهان معاصر

کشف بیش از 2 تن کودشیمیایی قاچاق در اسکو

پیش‌بینی درآمدزایی 100 میلیاردی از کارخانه مخازن کامپوزیتی دانشگاه آزاد تبریز

عجیب اما واقعی؛ تراکتور به هیات فوتبال آذربایجان شرقی واگذار شد!

واگذاری باشگاه تراکتور به هیئت فوتبال آذربایجان شرقی/ خریدار پیدا نشد!

خریدار نبود؛ تراکتور به هیئت فوتبال واگذار شد

ارائه کتاب، مقاله و پایان‌نامه در سه دقیقه

کتاب «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» روانه بازار نشر شد

مداح اهل‌ بیت و پیر غلام امام حسین(ع) در ارومیه درگذشت

غربالگری 450 نوزاد در اردبیل

حجم ذخیره سد گیلارلو گرمی به پنج میلیون متر مکعب رسید

افزایش 200 نفری تعداد زائران حج تمتع اردبیل نسبت به سال گذشته

بازرسی بالغ بر 5 هزار واحد صنفی در استان اردبیل

خطر زنگ زرد گندم در مزارع اهر به صدا در آمد

جمع‌آوری دست‌فروشان و رفع سد معبر در ورودی تفرجگاه عینالی

احداث 5 تقاطع غیرهسطح در تبریز

نماهنگی از تشییع پیکر پدر معنوی آذربایجان

مزایده معادن آذربایجان‌ شرقی فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاران

پیش‌بینی درآمدزایی 100 میلیاردی کارخانه مخازن کامپوزیتی دانشگاه آزاد تبریز/ ظرفیت تولید به 500هزار مخزن می‌رسد

بیش از 5 هزار واحد طرح‌ نهضت ملی مسکن آذربایجان‌غربی آماده بهره‌برداری است

رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید گوجه سبز

ناامیدی با مغز ما چه کار می‌کند

5 هزار واحد صنفی در اردبیل بازرسی شدند

ارتقای زیرساخت‌های فرودگاهی اردبیل در دولت سیزدهم

ایجاد درگاه الکترونیکی«مردمدار» در اداره کل استاندارد اردبیل

ضرورت تدوین جامع و علمی عملکرد رئیس جمهور شهید در دولت سیزدهم

ایجاد درگاه الکترونیکی «مردمدار» در اداره کل استاندارد اردبیل ایجاد می‌شود

آیت الله رییسی عطش ریاست نداشت

حل مشکل دو واحد تولیدی در خوی

بررسی مشکلات دو واحد تولیدی در خوی

امکان سنجی استفاده از برج خنک‌کننده هیبریدی در پالایشگاه تبریز در راستای کاهش مصرف آب

بهبود فرآیند تولید با همکاری دانشگاه صنعتی سهند و شرکت پالایش نفت تبریز

ایران قوی، مدیون استحکام فکری رهبری

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شرکت پالایش نفت تبریز‌ و دانشگاه صنعتی سهند در حوزه کاهش مصرف آب