پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل:

بنیاد خیرین حامی فناوری راه‌اندازی می‌شود/ افزایش اعتبار پارک تا 5 میلیارد تومان علمي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: بنیاد خیرین حامی فناوری با حمایت مسئولان استان اردبیل و مشارکت خیرین در حوزه فناوری در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.
عبدالقیوم قلیپوری  اظهار کرد: ما در دیداری که با امام جمعه اردبیل و مسئولان این استان داشتیم مجوز لازم برای راه‌اندازی این بنیاد را با تدوین اساسنامه آن و شناسایی افراد خیر در مسیر سرمایه‌گذاری انجام دادیم و امیدواریم این کار زمان‌بر را در یک فرصت مناسب به سرانجام رسانده و زمینه جلب و جذب مشارکت خیرین نیک‌اندیش را در این حوزه فراهم کنیم. 
وی به جذب اعتبارات عمرانی با هدف احدث سایت جدید پارک علم و فناوری اشاره و خاطرنشان کرد: با تملک زمین به مساحت 5 هکتار امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تخصیص اعتبار مورد نظر ما را در احداث این مجموعه کمک کنند. 
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به موقعیت حساس و خطیر کشورمان در تلاقی دو بلوک شرق و غرب اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن مولفه اقتصادی، فرهنگی، نظامی و اعتقادی به عنوان ارکان توسعه تلاش کرده تا جایگاه خود را حفظ کند و در بین کشورهای مختلف که از لحاظ اقتصادی، اعتقادی و نظامی و فرهنگی دارای تزلزل‌هایی هستند جایگاه خود را با تاثیرگذاری در بیداری امت اسلامی به انجام برساند. 
قلیپوری به ویژگی مردم ایران در اعتقاد راسخ به جهاد و شهادت به عنوان عناصر مهم در ایثارگری و سلحشوری اشاره کرد و افزود: همین روحیه و فرهنگ شهادت‌طلبی سبب شده تا این ملت تمام گزینه‌های روی میز را با پیشرفت علمی خود به زیر میز ببرد. 
وی تصریح کرد: تنها مشکل کشور ما که دشمنان به آن پی برده‌اند نارسائی‌های اقتصادی است که برای جبران این خلا مقام معظم رهبری دکترین اقتصاد مقاومتی را تجویز کردند تا با تکیه بر این نسخه نقشه دشمن را نقش بر آب کنیم. 
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را توجه به اقتصاد دانش بنیان برشمرد و اضافه کرد: اقتصاد دانش بنیان متکی به دانش و فناوری است که ما امروز با تکیه بر نیروی انسانی جوان خود در حوزه دانش و فناوری قدرت رقابت با کشورهای دیگر را داریم. 
قلیپوری دیگر ویژگی این حوزه را فناوری با برجستگی کهنگی برشمرد و بیان کرد: ویژگی فناوری کهنگی سریع آن است و با افزایش فناوری‌های جدید به یقین قیمت محصول کاهش یافته و ضرورت دارد هر روز متکی به فناوری‌های جدیدتری باشیم. 
وی حل چالش‌های مهم کشور را نظیر خشکسالی، تغییر اقلیم و تولید ریزگردها و آلاینده‌های زیست محیطی تکیه بر فناوری‌های جدید و دانش روزآمد اعلام و اظهار کرد: ما با تکیه بر این فناوری‌ها می‌توانیم این دغدغه‌ها و محدودیت‌ها را برطرف کرده و با اتکا به غنای علمی نیروی جوان و تحصیلکرده در ادامه مسیر موفق عمل کنیم. 
فعالیت 60 واحد فناور در اردبیل
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بستر بروز و ظهور دانش و فناوری را دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری برشمرد و خاطرنشان کرد: ما در استان اردبیل اواخر سال 92 موفق به راه‌اندازی پارک علم و فناوری شدیم و امروز این مجموعه به یک بازوی پرتوان اشتغال و کارآفرینی در جامعه تبدیل شده و ما با داشتن 10 نفر نیرو در این مجموعه یک کار مضاعف و شبانه‌روزی را در پیشبرد اهداف این حوزه انجام می‌دهیم. 
قلیپوری یادآور شد: در حال حاضر 60 واحد فناور در پارک مستقر بوده و در مرز دانش فعالیت می‌کنند که ما از رسانه‌ها دعوت می‌کنیم با حضور در پارک شاهد این دستاوردهای متنوع بوده و از طریق رسانه‌های خود این دستاوردها را انتقال دهند. 
وی به عملکرد مثبت و مناسب پارک در مرکز استان اشاره کرد و گفت: با هدف رشد متوازن پارک در سایر مناطق استان در گرامیداشت روز گرمی اولین مرکز رشد در این شهرستان راه‌اندازی شده و به دنبال آن درصدد راه‌اندازی مرکز رشد پارس‌آباد هستیم. 
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: ما نباید با علم و دانش دیروز به مسایل امروز بپردازیم بلکه با تکیه بر علم روز می‌توانیم مولفه‌های کسب و کار جدید را ترویج و توسعه دهیم که در این راستا تلاش ما بر این است تا با برگزاری رویدادهای شتاب و استارت‌آپ‌ها کسب و کارهای متنوع را توسعه دهیم. 
قلیپوری افزود: اولین رویداد شتاب با محوریت روستاها در اردیبهشت ماه برگزار شد و رویداد دیگر نیز با عنوان زمستان بیدار با همکاری میراث فرهنگی در روزهای گذشته برگزار شده و ما در این رویدادها سعی کردیم تا جوانان را با پارادایم‌های کسب و کار آشنا کنیم. 
وی با بیان اینکه از هر رویداد شتاب انتظار می‌رود خروجی مشخصی داشته و از ایده‌های جدید با پرداخت 5 میلیون تومان کمک بلاعوض در راستای ایجاد فضای زنجیره‌ای کسب و کار حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: رویداد بعدی شتاب با همکاری کمیته امداد در روزهای 24 تا 26 مرداد ماه برگزار خواهد شد تا با مشارکت جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی به ویژه معلولان جسمی بتوانیم زمینه حمایت از کسب و کار موفق آنها را فراهم کنیم. 
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در استان اردبیل به اندازه پرورش اندام به پرورش اذهان اهمیت بدهیم و این استان همانطوری که پهلوان‌خیز است باید در آینده نزدیک فناورخیز باشد. 
قلیپوری همچنین به چهارمین پیش رویداد در قالب خوشه فرش با همکاری شهرک صنعتی در روزهای 7،8 و 9 شهریور ماه اشاره و اظهار کرد: پنجمین رویداد شتاب با همکاری شرکت برق در روزهای 14 تا 16 شهریور ماه برگزار خواهد شد تا جوانان جویای کار و خلاق بتوانند در این عرصه موفق عمل کنند. 
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به فعالیت دفتر تجاری‌سازی در پارک و رایزنی با ادارات و سازمان‌هایی همچون فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علمی و کاربردی، جهاد دانشگاهی و دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری رویداد شتاب اشاره کرد. 
رشد 500 درصدی اعتبارات پارک در سالجاری
قلیپوری در ادامه یادآور شد: برای سالجاری 10 رویداد در حوزه فناوری‌های جدید پیش‌بینی شده و تمام تلاش مجموعه پارک علم و فناوری بر این است تا عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شده و پارک به جایگاه واقعی خود دست یابد. 
وی از ارتقای منابع اعتباری پارک تا 500 درصد خبر داد و خاطرنشان کرد: با جذب کامل یک میلیارد تومان اعتبار سال گذشته ما برای سالجاری نیز 5 میلیارد تومان منابع اعتباری مصوب داریم که با ارائه برنامه‌های عملیاتی سعی می‌کنیم تا همه 5 میلیارد تومان را جذب کنیم. 
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به عنوان «توسعه» و ابعاد استعمالی آن اشاره کرد و افزود: لازمه توسعه تفهیم موضوع است و ما امروز خوشحال هستیم که در ادبیات توسعه گفتمان دانش‌بنیان در همه حوزه‌ها جای خود را پیدا کرده و امروز بیشترین محاوره در ادارات، رسانه‌ها و آحاد جامعه صحبت از علم، فناوری و شرکت‌های دانش بنیان است. 
قلیپوری از توسعه ذهنی به عنوان مقدمه توسعه فیزیکی یاد کرد و گفت: باید فرآیند کار در این حوزه به سمتی برود تا بتوان به مرور زمان در یک ارزیابی کمی و کیفی اهداف توسعه را تبیین کرده و از محدود کردن این مفاهیم با تفکر غلط ذهنی و محدودیت‌های ایجاد شده به نوعی پرهیز شود. 
وی در ادامه بیان کرد: ما در سایه فناوری می‌توانیم آب در هوا را استحصال کرده و از آن بهره بگیریم و یا با استفاده از فناوری‌ها انرژی خورشیدی را به برق تبدیل و دغدغه مردم را در رفع کمبود آب و برق برطرف کنیم. 
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در مورد راه‌اندازی پارک علم و فناوری در کشور آذربایجان افزود: به دلیل برخی مشکلات راه‌اندازی پارک علم و فناوری در جمهوری آذربایجان با تاخیر و تعلل روبرو شده ولی با پیگیری وزارت علوم و سپردن کار به مجموعه آیرس انتظار می‌رود این کار به نتیجه رسیده و ما در سالجاری شاهد راه‌اندازی واحد پارک علم و فناوری در جمهوری آذربایجان باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/67632/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟