پیام آذری

آخرين مطالب

نماینده تبریز در مجلس:

برخوردهای کلیشه ای در حوزه عفاف و حجاب باید کنار گذاشته شود فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه حجاب و عفاف باید از بسترهای نوین ایجاد شده، بهره مناسب را برد و برخوردهای کلیشه‌ای را کنار گذاشت.
زهرا ساعی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی "حجاب، رسانه و فضای مجازی" اظهار داشت: امروزه رسانه‌ها دایره‌ گسترده‌تری در جامعه ایجاد کرده‌ و تنها محدود به چند مرجع خاص مثل رادیو و تلویزیون نمی‌باشند؛ همچنین تاثیر گذاری رسانه ها یک سویه نیست بلکه تاثیر متقابلی بین فرهنگ جامعه و رسانه ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ضروری است در حوزه زنان بازنمایی و انعکاس درستی در رسانه‌ها صورت گیرد، امری که با تدبیر و مدیریت درست میسر خواهد بود.
ساعی گفت: باید قبول کنیم در این مدت کار فرهنگی درستی برای تبیین حجاب صورت نگرفته و متولیان فرهنگی که وظایف ذاتی در این خصوص دارند، کم‌کاری داشته اند.
وی حجاب را یکی از ضروریات و فرایض دینی برشمرد و افزود: برخی از مسائل دینی قابل اجتهاد و تفسیرپذیر نیست زیرا جزو احکام صریح و شفاف است که حجاب نیز جزو همین دسته است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: کشور ایران در حال گذر به سمت مدرنیته است و برخی مسایل لاجرم پیش خواهد آمد، آنچه اهمیت دارد مدیریت درست برای مقابله با هجمه‌های نوین است.
وی یادآور شد: بعد از جنگ جهانی اول فقر و فحشا در کشورهای اروپایی رواج یافت اما آنها با تعریف الگو و تبیین شرایط وضع موجود خود را نظام‌مند ساخته و دوران گذار را طی کردند.
ساعی اضاه کرد: ما کشوری ایدئولوژیک با نظامی اسلامی هستیم که آرمان‌های خاص خود را داریم و معتقدیم با دین اسلام و مذهب تشیع که برای حفظ آن هزینه‌های بسیاری داده‌ایم، می‌توانیم در سطح جهان اثرگذاری مطلوبی در خصوص احیای ارزش‌ها داشته باشیم.
وی ادامه داد: قبل از انقلاب وضع حجاب و عفاف بسیار نامطلوب بود اما بستر هر خانواده کانونی برای حفظ ارزش‌های الهی بود و همین منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نتوانستیم ساختارها و وضعیت‌های موجود آن ایام را نظام‌مند سازیم تا جوانان نسل‌های مختلفِ انقلاب را با آرمان‌های اسلامی آشنا و همراه سازیم.
وی خاطرنشان کرد: در فضای آزاد تبادل اطلاعات، محدودیتی نمی‌توان قائل شد و اطلاعات لاجرم در عرصه‌های مختلف و بین طیف‌های متنوع خواهد چرخید.
ساعی افزود: باید فرهنگ اصیل خود را که برگرفته از ارزش‌های الهی است به درستی برای نسل‌های جوان تبیین کنیم، امروز دیگر حرکت‌های قهری و از موضع بالا نه تنها مناسب نیست بلکه نتایج معکوس در پی دارد.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مواقع ما خودمان بحران‌ها را ایجاد می‌کنیم و یا در بحران‌های ایجاد شده توانایی مدیریت در حوزه رسانه نداریم.
ساعی ادامه داد: تنها وضع قانون، راه‌برون رفت از مشکلات نیست بلکه آنچه نمود عملی وضع قانون را در جامعه میسر می‌سازد، فرهنگ سازی است.
وی با بیان اینکه در دهه‌های اخیر حجاب به موضوعی سیاسی مبدل شده است، گفت: چرا باید وضع به مرحله‌ای برسد که یک ارزش و مسئله دینی در حوزه سیاسی تسری و نقش آفرینی داشته باشد، کارشناسان این حوزه باید در این خصوص تحقیق و پژوهش انجام دهند.
این فعال حوزه زنان تاکید کرد: باید تکلیف را مشخص کرد اینکه در حوزه حجاب می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم. آیا آسیب‌شناسی و کار تحقیقی که منتج به نتایج قابل اجرا در سطح جامعه باشد، صورت گرفته است.
وی نقش رسانه در تبین حجاب را برجسته دانست و افزود: باید در حوزه رسانه از کلیشه‌ها خارج شویم، زیرا ایجاد شبکه‌های اجتماعی بستری گسترده‌تر از گذشته ایجاد نموده و بر اساس آمار، بانوان بیشترین حجم مخاطبان این فضا را به خود اختصاص داده‌اند.
مسوول امور بانوان بسیج رسانه آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در حالی وارد چهارمین دهه از انقلاب اسلامی می‌شویم که حجاب و عفاف به یکی از چالش‌های مسئله برانگیز نظام مبدل شده است.
رویا سلمانی ادامه داد: از سوی دیگر عدم وجود مدیریت رسانه‌ای منجر به گره خوردن این مسئله با کارآمدی نظام در سایر حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شده است.
وی گفت: ایجاد خوانش‌های جدید در حوزه رسانه به ویژه فضای مجازی، مجالی برای فرصت طلبان باز کرده تا با راه‌اندازی نمایش‌های مضحک و ضد ارزشی چون چهارشنبه‌های سفید یا دختران خیابان انقلاب اهداف خود را پیش برند، نمایش‌هایی که آبشخور یکسان دارند و عموما برای اخذ مجوز پناهندگی به راه می‌افتند.
وی ادامه داد: در این بین به نظر می‌رسد رسانه های انقلابی نتوانسته‌اند کارایی شایسته در حوزه جریان‌سازی و پیش دستی در این زمنیه داشته باشند و صرفا به کارهای روتین و گاها تکراری بسنده شده است.
سلمانی خاطر نشان کرد: رسالت نخست اصحاب رسانه پرداخت ویژه به زنان است، با معرفی زنان کارآفرین، ورزشکار و هنرمند می‌توانند نسبت به تقویت خودباوری در میان دختران جوان و معرفی الگوی مناسب پیشگام باشند.
6120/518

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/63006/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟