پیام آذری

آخرين مطالب

معاون استاندار اردبیل:

جوانان در برنامه های هفته اردبیل نقش پررنگ دارند اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل - معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: برپایی بخش عمده ای از برنامه های مربوط به بزرگداشت روز شیخ صفی الدین اردبیلی و هفته استان اردبیل امسال به تشکل های جوانان سپرده شده است.
به گزارش ایرنا ، علی نواداد عصر چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: تجارب گذشته نشان می دهد هر جا به جوانان این مرز و بوم برای اجرای یک کار و یا برنامه اعتماد و به این عزیزان میدان داده شده نتایج مفیدتر و بهتری به دست آمده است.
وی اظهار کرد: واسپاری قسمت عمده ای از اجرای برنامه های روز شیخ صفی الدین اردبیلی و هفته استان اردبیل به تشکل های غیردولتی جوانان علاوه بر افزایش مشارکت عمومی و تقویت روحیه کار جمعی سبب می شود که با هزینه های کمتر شاهد خروجی مفید بوده و به اهداف از قبل تعیین شده نزدیک شویم.
او گفت: امسال برای برگزاری هرچه پربارتر برنامه های مربوط به روز شیخ صفی الدین اردبیلی از چند ماه قبل نشست های همفکری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، صاحبنظران و مدیران ارگان ها و اداره های ذیربط تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه شیخ صفی و برنامه های مربوط به بزرگداشت این هفته فقط به اردبیل محدود نیست ادامه داد: گسترش برنامه های متنوع این مناسبت به سایر شهرستان های استان از تغییرات انجام شده برای ارتقای کیفیت برنامه ها بوده به گونه ای که امسال علاوه بر اردبیل در نمین ، پارس آباد ، گرمی و کوثر نیز در طول این مناسبت برنامه هایی تدارک دیده شده اند.
معاون سیاسی استاندار اردبیل همچنین بر لزوم بالا بردن روحیه شادابی و نشاط در جامعه تاکید کرد و افزود: از عاشیقلار (نوازندگان و خوانندگان موسیقی سنتی آذربایجانی) از نقاط مختلف ایران و نیز کشورهای همجوار از جمله جمهوری آذربایجان و قفقاز دعوت شده که در نقاط مختلف این استان در طول هفته برنامه های سنتی اجرا خواهند کرد.
وی اهداف عمده از تعیین چنین روز و هفته و اجرای برنامه هایی در این زمینه را معرفی هرچه بیشتر خدمات سلسله صفویه از جمله شاه اسماعیل صفوی به ایران زمین ، معرفی داشته های ارزشمند تاریخی ، فرهنگی و سیاحتی این استان و فراهم کردن زمینه های پیشرفت اقتصادی منطقه به واسطه عرضه این قابلیت ها به سایر هموطنان و نیز مردم دیگر کشورهای جهان بویژه علاقه مندان به سلوک و رفتار آن عارف نامی دانست.
نواداد همچنین به یک خبر خوش درباره ساخت سریال شاه اسماعیل صفوی اشاره کرد و ادامه داد: این خبر در هفته آینده و همزمان با برپایی مراسم های مربوط به روز شیخ صفی الدین اردبیلی و هفته استان اردبیل برای ساکنان این دیار اعلام خواهد شد.
دبیر مراسم گرامیداشت هفته اردبیل نیز در این نشست گفت: شورای فرهنگ عمومی ایران امسال طی نامه ای ثبت چهارم مرداد به عنوان روز شیخ صفی الدین اردبیلی را اعلام کرد و ثبت آن در تقویم رسمی کشورمان به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شده که امیدواریم هر چه زودتر عملی شود.
توحید دلاور قوام افزود: از دی ماه پارسال تا بهار امسال کارهای مربوط به تدوین برنامه های این مناسبت در دبیرخانه آن آغاز شده و برنامه ها و مراسم های مختلفی با رویکرد تازه تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه برنامه های این هفته از فردا با زیارت و ادای احترام به قبور شهیدان گمنام در حاشیه دریاچه شورابیل اردبیل و قطعه مفاخر شهر در بهشت زهرا آغاز می شود، افزود: دیدار با امام جمعه ، تئاتر خیابانی ، همایش پیاده روی ، افتتاح ایستگاه مطالعه ، کارگاه پوستر و عکس ، شب شعر ، افتتاح جشنواره غذاهای سنتی اردبیل ، اجرای موسیقی سنتی آذربایجانی در نقاط مختلف استان اردبیل ، عصر خاطره با خاطره های سردار مصطفی اکبری ، مسابقات ورزشی شنا ، تکواندو و شمشیربازی کشوری ، تکریم و تقدیر از چهره های برتر و تاثیرگذار استان اردبیل و عصر کمپین سینما با مرور آثار جمشید هاشم پور (جشمید آریا) از جمله این برنامه ها می باشند.
او در ادامه سخنانش با اشاره به طرح برخی مسائل در ارتباط با اختلاف در تاریخ و مکان تولد و تاجگذاری شاه اسماعیل تصریح کرد: تمام اطلاعات مربوط به نامگذاری این مناسبت از منابع و مراجع بسیار معتبر تاریخی استخراج شده و مستند است.
دلاور قوام در عین حال یادآور شد: در این اینگونه مسائل تاریخی مهم رسیدن به اشتراک نظر درباره اهداف تعیین شده از نامگذاری و یا تعیین یک مناسبت است.
وی افزود: باید بتوانیم با همفکری و برنامه ریزی مناسب به این اهداف برسیم که معرفی اردبیل و چهره های تاثیرگذار برخاسته از این خطه مانند شاه اسماعیل و نقش ارزنده ای که در تاریخ ایران زمین داشته اند، هستند.
ایده نامگذاری یک روز به نام روز اردبیل و یا روز شیخ صفی الدین اردبیلی از اواخر دولت دهم از سوی بعضی صاحبنظران منطقه مطرح و چند سالی به شکل ابتدایی برنامه هایی در این زمینه در اردبیل و تهران برگزار شد.
از ابتدای آغاز کار دولت تدبیر و امید توجه بیشتری به این موضوع به واسطه اجرای برنامه های متنوع تر و گسترده تر شد و ثبت آن در تقویم ملی ایران به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شد.
بر اساس منابع معتبر تاریخی ؛ چهارم مرداد روز تولد شاه اسماعیل صفوی است که خدمات ارزنده ای را برای سرزمین پهناور ایران داشته است. پس از سلسله ساسانیان کشور ایران به 19 تکه جداگانه تقسیم شده بود که هیچکدام حکومت مرکزی را قبول نداشتند ولی شاه اسماعیل توانست با به رسمیت شناختن مذهب تشیع در ایران این کشور را به شکل یکپارچه درآورد و در طول دوران حکومت خویش خدمات و آثار عمرانی ارزنده ای نیز در نقاط مختلف کشور به یادگار گذاشته است.
6019/6016

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/62912/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حقوق پاکبانان و کارگران شهرداری قبل از پایان هر ماه واریز می‌شود

بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل

افزایش 18 درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در 1402

واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد

پاشازاده: نکونام در استقلال با صدها مشکل ریز و درشت مواجه بود

گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز

کاشت بیش از 3 هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین

عکس| کاپیتان استقلال در تبریز شکار شد!

سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !

واکنش عجیب هاشمی نسب به فحاشی هواداران حریف در تبریز

12 هزار و 663 واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

30 کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد

ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند

پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان

شهردار ارومیه با چهار رأی موافق ابقا شد

ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه

انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه

تداوم عملیات خط‌کشی محوری معابر مناطق 5گانه ارومیه

تلاش 3ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم ارتفاعات حاج ابراهیم پیرانشهر

پاشازاده: شهریاری اتفاقات خوبی رقم می‌زند

واکنش عجیب هاشمی نسب به فحاشی هواداران حریف در تبریز ؛ اگر طرفداران تراکتور بودند ...

واژگونی یکدستگاه  خودروی ساندرو در محور  ارومیه _ تبریز 2مصدوم برجای گذاشت

پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود

تصادف 2 موتور سیکلت با پراید 132 در محور ماکو به خوی

در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد

رفع و آشکارسازی 9 نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه

جستجوی مغروق مفقودی نازلو چای در روز ششم هم ناکام ماند

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟

اردبیل| پای کلاس درس معلمانی که عشق را تفسیر می‌کنند

باخت تیم جوانان زاگرس مهاباد در مرحله دوم مسابقات فوتبال

کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد

تبیین سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب/معلمان امیدآفرینی کنند

مورایس از سوال درباره ستاره های سپاهان عصبانی شد و نشست را ترک کرد

ژوزه مورایس نشست خبری را ترک کرد

طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد

تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود

به همسرم عادت کرده ام، به هیچ عنوان او را دوست ندارم!

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت

باران گرفت، صدر از چنگ پرسپولیس 10نفره لغزید!

آیین گرامیداشت حاج حسین ندیم پدر شهیدان احمد و اسماعیل ندیم

افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو

«تینر» جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین فر/ ماجرا چیست؟/ عکس

زیبایی دیدنی مادر گوگوش در تهران قبل از انقلاب/ عکس

عکس جدید مرجانه گلچین در فضای مجازی/ عکس

شهردار ارومیه ابقا شد