پیام آذری

آخرين مطالب

کریدور غرب کشور چشم انتظار توجه

بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه در پیچ وعده ها/معارضین ملکی مانع اصلی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه - بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه که کریدور توسعه غرب ایران به شمار می رود در پیچ و خم وعده های مسئولان جا مانده و در حال حاضر نیز معارضین ملکی بزرگترین مانع ادامه کار هستند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها- سکینه اسمی: این بزرگراه به طول 450 کیلومتر در دست اجراست که 108 کیلومتر آن در آذربایجان غربی واقع شده است، هر چند قطعه میاندوآب تا بوکان به طول 28.5 کیلومتر اجرایی شده اما در بخش بوکان این طرح با مشکلات زیادی از جمله معارضین ملکی و مطالبات بالای پیمانکاران مواجه است.
تسهیل در ترافیک عبوری، دسترسی آسان‌تر به مراکز مهم تجاری منطقه و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، از مهم‌ترین اهداف ساخت این بزرگراه که از سال 84 عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی، رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری ملی و گردشگری و بهبود شرایط زیست‌محیطی در کنار اتصال میاندوآب و آذربایجان‌غربی به کرمانشاه، زمینه اتصال آذربایجان‌غربی و کردستان به عراق را نیز فراهم می‌کند، به این ترتیب آذربایجان‌غربی می‌تواند برای حمل کالاهای خود به عراق از این مسیر استفاده کند.
اما در حال حاضر وجود فیبر نوری، خط انتقال گاز، تاسیسات برق به همراه معارض ملکی در حوزه شهرستان بوکان مانع تداوم پروژه و نیز کندی روند اجرا شده است این در حالی است که مسئولان شهرستان بوکان از کم توجهی وزارت راه گلایه مند هستند اما نماینده این وزارت در استان معتقد است عدم تعامل و همکاری مسئولان محلی و مردم روند اجرا را کند کرده است.

آزاد سازی مهمترین عامل کندی بزرگراه میاندوآب – بوکان است
فرماندار بوکان در خصوص آخرین وضعیت این طرح ملی به خبرنگار مهر گفت: قطعه دوم بزرگراه میاندوآب کرمانشاه شامل باند میاندوآب به بوکان است که بخش مهمی از کریدور غرب کشور به شمار می رود که با کندی روند اجرا رو به رو است.
جمال خسروی با بیان اینکه این طرح در حوزه شهرستان بوکان از 56 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است اظهار داشت: حدفاصل بخشی از این پروژه که میاندوآب تا بوکان به طول 52 کیلومتر است به پیمانکار واگذار شده و تا کنون 28.5 کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: ادامه این طرح از ابتدای شهر سیمینه تا ابتدای کنارگذر بوکان با مشکلات زیادی از جمله جابجایی تاسیسات و آزادسازی اراضی مواجه بود و این امر موجب کندی روند اجرای طرح شده است.
فرماندار بوکان اضافه کرد: تاکنون هفت کیلومتر از این مسیر آزاد سازی شده اما به دلیل اینکه اعتبار داده شده به مالکان به صورت اسناد خزانه بوده چندان مورد استقبال مردم و مالکان قرار نگرفته و همچنان با مشکل مواجه هستیم.
خسروی خاطرنشان کرد: مالکان در این شهر به دنبال تهاتر نقدی هستند که برای حل این مشکل نیازمند همکاری و تعامل مسئولان استانی هستیم تا کمک کنند آزادسازی اراضی هر چه سریعتر انجام شده و عملیات اجرایی طرح تداوم یابد.
فرماندار بوکان وجود تاسیسات از جمله تیرهای برق را از دیگر موانع پیش روی این طرح ملی دانست و اضافه کرد: در کنار جابجایی تیرهای برق بحث فیبر نوری، خط انتقال گاز نیز سرعت کار را کم کرده که باید چاره اندیشی اصولی صورت گیرد.
خسروی با تاکید بر اینکه همه مردم و مسئولان در تسریع روند اجرایی این طرح ذینفع بوده و نیازمند تعامل و همکاری هستیم افزود: 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا روند خرید اراضی تداوم یابد.

تسریع روند اجرای بزرگراه میاندوآب – کرمانشاه مشکلی ندارد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص موانع و مشکلات پیش روی بزرگراه میاندوآب – کرمانشاه به خصوص در قطعه میاندوآب – بوکان گفت: این طرح ملی در دست اجرا بوده و تسریع روند عملیات اجرایی نیازمند همکاری مردم و مسئولان محلی است.
ابراهیم مبارک قدم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه معارض ملکی به همراه جابجایی برخی تاسیسات در شهرستان بوکان موجب کندی روند اجرا شده است خاطرنشان کرد: در خصوص جابجایی تاسیسات در طول یک ماه گذشته جلسات متعددی برگزار و مقرر شده این جابجایی تسریع یابد.
وی با بیان اینکه این طرح مشکل اعتباری ندارد اضافه کرد: اگر بحث جابجایی و نیز آزاد سازی اراضی در شهرستان با برگزاری جلساتی حل شود مشکلی در تامین نقدینگی این پروژه وجود نداشته و پیمانکار با تامین منابع مالی آماده تسریع در روند اجرایی است.
مبارک قدم با تاکید بر اینکه در این طرح ملی هر چند به پیمانکار مطالباتی داریم اما چندان مانع نشده است افزود: بحث عدم همکاری مالکان به دلیل پرداخت هزینه اراضی به صورت اسناد خزانه و کندی جابجایی تاسیسات از موانع ادامه کار است که امیدواریم امسال با برگزاری جلسات راهکار مناسبی در این خصوص اتخاذ شود.
وی بر شتاب بخشی در مراحل اجرایی پروژه ساخت این طرح ملی بر اساس برنامه زمان‌بندی تأکید کرد و اظهارداشت: این پروژه در توسعه و گسترش شبکه بزرگراهی استان و ارتقای ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأثیرگذار است.
آذربایجان غربی با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان 891 کیلومتر مرز مشترک دارد و توجه به زیرساخت های اساسی از جمله راه می تواند استان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/62688/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود