پیام آذری

آخرين مطالب

بازدید خبرنگاران رسانه های ملی از چند طرح عمرانی آذربایجان غربی+ آلبوم تصویری سياسي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - تعدادی از خبرنگاران رسانه های ملی در سفر دو روزه به آذربایجان غربی از چند طرح عمرانی و شاخص آذربایجان غربی بازدید کردند.
تعدادی از خبرنگاران رسانه های ملی در سفر دو روزه به آذربایجان غربی از چند طرح عمرانی و شاخص آذربایجان غربی بازدید کردند.
تعدادی از خبرنگاران رسانه های ملی به میزبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در سفری دو روزه به استان از چند طرح عمرانی و شاخص از جمله تعدادی از طرح های احیای دریاچه ارومیه ، پروژه های عرصه سلامت و راه آهن ارومیه بازدید کردند.
پیشرفت فیزیکی راه آهن مراغه - ارومیه به بیش از 95 درصد رسید
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پیشرفت فیزیکی راه آهن مراغه - ارومیه به بیش از 95 درصد رسیده که افزون بر نیمی از آن مربوط به دولت تدبیر و امید بوده است.
به گزارش ایرنا ابراهیم مبارک قدم در بازدید جمعی از خبرنگاران رسانه های استانی و سراسری از ایستگاه راه آهن ارومیه افزود: با توجه ویژه دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته اقدامات بی نظیری برای تکمیل طرح راه آهن مراغه - ارومیه انجام شده که ریل گذاری 98 کیلومتری از جمله آنهاست.
وی بهره برداری از این طرح تا پایان نیمه نخست امسال را پیش بینی کرد و افزود: ایستگاه راه آهن ارومیه نیز با پیشرفت 82 درصدی در حال اجراست و با تکمیل آن یکی از بزرگترین مجتمع های ایستگاهی راه آهن کشور افتتاح می شود.
وی به نقش بهره برداری از این طرح در اشتغال جوانان استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: با راه اندازی اداره کل راه آهن در استان افزون بر 800 نفر مشغول به کار می شوند.
مساحت دریاچه ارومیه پس از تشکیل ستاد احیا سه برابر شده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: مساحت دریاچه ارومیه در سال های پس از تشکیل ستاد احیا سه برابر شده و به 2 هزار و 250 کیلومتر مربع رسیده است.
به گزارش ایرنا پرویز آراسته در آیین بازدید جمعی از خبرنگاران محلی و سراسری از این دریاچه افزود: تا پیش از اجرای طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه و در سال 1393، مساحت این دریاچه حدود 700 کیلومترمربع بود و این وسعت با تلاش همه نهادهای مرتبط روند رو به رشد را طی کرده است.
وی اضافه کرد: مساحت کل دریاچه ارومیه پنج هزار و 700 کیلومترمربع بوده که در حال حاضر حدود 40 درصد آن دارای پهنه آبی است.
وی با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه در بهترین زمان خود حدود 30 میلیارد مترمکعب آب داشت، بیان کرد: میزان آب دریاچه تا پیش از احیای دریاچه به حدود 500 میلیون مترمکعب رسید ولی در حال حاضر این رقم افزون بر یک میلیارد و 800 میلیون مترمکعب است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از ابلاغ بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه به استان در سه سال گذشته خبر داد و گفت: حدود 30 درصد از این میزان تخصیص یافته ولی با این رقم نیز اقدامات بسیار خوبی در جهت کاهش مصرف آب، افزایش آب ورودی به دریاچه، اجرای طرح های مقابله با بروز ریزگردهای نمکی و طرح های نظیر آن صورت گرفته است.
وی بیان کرد: با هدف افزایش آب ورودی به دریاچه ارومیه سالانه صدها میلیون لیتر آب از سدهای اقماری به این دریاچه رها می شود که امسال این میزان به بیش از 300 میلیون لیتر رسید.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 40 هزار چاه غیرمجاز در حوضه دریاچه ارومیه وجود دارد که با تلاش نهادهای مربوطه این چاه ها از مدار خارج و زمینه استفاده بهینه از آب های زیرزمینی فراهم شده است.
آراسته با تاکید بر اینکه عامل انسانی و افزایش مصرف بی رویه آب در حوضه آبریز مهمترین عامل خشکی دریاچه ارومیه به شمار می رود، گفت: مشکلات اقلیمی، کاهش میزان بارش در حوضه و افزایش جمعیت نیز موثر بوده است.
وی اضافه کرد: ارزیابی تکمیلی برای بررسی اثر میانگذر دریاچه ارومیه بر روی خشکی این دریاچه در حال انجام بوده ولی هنوز به اثبات نرسیده است.
فاز توسعه بیمارستان امام(ره) ارومیه به زودی آغاز بکار می کند
مشاور مالی و اقتصادی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه در حوزه خدمات اورژانسی از شنبه هفته آینده آغاز به کار می کند.
محمود صاریخان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این بیمارستان در مدت یک سال گذشته احداث شده و در صدد هستیم پس از تجهیز کامل آن را در آینده نزدیک با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسمی برسانیم.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه از سال 1375 با بیش از 500 تخت به بیماران خدمت رسانی می کند، بیان کرد: فاز توسعه این بیمارستان 220 تختخوابی است و علاوه بر بخش اورژانس، بخش های پیوند استخوان، سرطان، تخت های ویژه، آی سی یو و اتاق عمل را در بر می گیرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 24 بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی در آذربایجان غربی فعال است که با فعالیت این تعداد مرکز درمانی، سرانه تخت در استان 1.1 به ازای هر یکهزار نفر است.
مشاور مالی و اقتصادی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر 650 تخت شامل 300 تخت در بیمارستان زنان ارومیه، 30 تخت در دی کلینیک تدبیر، 100 تخت در فاز توسعه بیمارستان شهید مطهری و 220 تخت در فاز توسعه بیمارستان امام ارومیه در حال احداث است که با اتمام کامل آنها سرانه تخت در استان به 1.6 به ازای هر یکهزار نفر می رسد.
صاریخان از پیشرفت 95 و 92 درصدی بیمارستان های امام خمینی (ره) و آیت الله خویی خوی خبر داد و گفت: این طرح های درمانی نیز در آینده نزدیک تجهیز و به بهره برداری می رسد.
وی افزود: آذربایجان غربی در حال حاضر از جمله استان های پیشتاز کشور در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سراسر کشور است و با اجرای طرح های جدید، این روند تداوم می یابد.
21 کیلومتر از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه حفاری شد
معاون اجرایی طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه گفت: 21 کیلومتر از تونل انتقال آب از این سد به سمت دریاچه ارومیه حفاری شده است.
میکاییل بهادری در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های محلی و سراسری با بیان اینکه طول این تونل انتقال آب 36 کیلومتر است، افزود: حفاری توسط 2 دستگاه مکانیزه / TBM / از ورودی و خروجی این تونل توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه بخش میانی این تونل نیز در حال حفاری دستی است، ادامه داد: تاکنون 9 هزار و 500 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.
به گفته وی طبق برنامه ریزی ها طرح حفاری تونل برای انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در سال 1399 به اتمام می رسد و با بهره برداری از آن سالانه 600 میلیون مترمکعب آب به پیکره دریاچه منتقل می شود.
معاون اجرایی طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، گفت: پیشرفت فیزیکی کل طرح بیش از 50 درصد، تونل 62 درصد و سد کانی سیب 43 درصد است.
بهادری با اشاره به اینکه اعتبار اولیه این طرح 20 هزار میلیارد ریال برآورد شده است، ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار مورد نیاز، مشکلی در مسیر اجرای طرح ایجاد نشود.
وی با اشاره به اینکه کل آورده سد کانی سیب و بند "بادین آباد" یک میلیارد و 80 میلیون مترمکعب است، بیان کرد: این طرح نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/62229/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

شاخص کیفی 22 شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد

کشف کالا‌های قاچاق 56 میلیاردی در اردبیل

برگزاری 55 برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل

پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد

توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد

پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است

تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر

پویش کاشت یکهزار و 500  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز

تراکتور به مصاف ذوب‌آهن می‌رود

یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود

داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند

گره عجیب نهضت ملی مسکن

ساخت 500 کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم

غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست

ساخت 50 مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها

اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (12ماهه سال 1402)

کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی 1803 اثر ثبت شده ملی دارد

دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه

گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی

استقبال از نخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌ غربی

مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل مهر و موم شد

مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در 28 روستای سیل زده

دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر

رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست

اعتبار 40 میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز

اعتبار 40 میلیارد تومانی برای احیای مقبرهالشعرای تبریز