پیام آذری

آخرين مطالب

بانوان کارآفرین نماد نوآوری در مسیر توسعه اقتصادی اقتصادي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - مهاباد- کارآفرینی مهمترین رکن توسعه اقتصادی در جامعه امروز است که می تواند علاوه بر برداشتن باری از دوش اقتصاد کشور، زمینه بهبود وضعیت اقتصادی بسیاری از افراد جویای کار را فراهم کند و بانوان کارآفرین با خلاقیت ذاتی، اثرگذاری بیشتر و نوآوری در این بخش را موجب می شوند.
به گزارش ایرنا، کارآفرینی از جمله مفاهیم پیشرفته در اقتصاد به شمار می رود که می تواند زمینه بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی هر منطقه را موجب شده و علاوه بر ارتقای شاخصه های اشتغال، زمینه رونق تولید و صادرات مبتنی بر آن را نیز فراهم می کند.
بانوان نیز با وجود اینکه در سال های گذشته کمتر در حوزه اقتصاد و تولید نقش داشتند، در سال های اخیر ایفای نقش موثرتری را بر عهده گرفته اند و در این خصوص نیز موفقیت های بسیار خوبی را به دست آورده اند.
کارآفرین نمونه زن کشور و مدیر تولیدات داروهای گیاهی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نقش مهم زنان در پیشبرد اهداف توسعه ای کشور را یادآوری کرد و گفت: خلاقیت در فطرت زنان است و این قشر همواره در رشته های مختلف توانایی مشارکت داشته و هر زمان که برای آنها فرصتی ایجاد شده، به نقش خود به خوبی عمل کرده اند.
خیال عبدالله زاده با اشاره به اینکه کار خود را از صفر شروع کرده است، افزود: اکنون در سه سوله مجهز، تولید داروهای گیاهی و عرقیات را انجام می دهم و 350 کارگر از این تولیدات ارتزاق می کنند.
وی با تاکید بر لزوم حمایت مسوولان از زنان کارآفرین، از همکاری مسوولان در اجرای درخواست های او قدردانی کرد و ادامه داد: هر کار آفرینی که در فعالیت اقتصادی و اجتماعی طرح توجیهی قابل قبول و موثری ارائه دهد و زیرساخت های لازم را در اختیار داشته باشد، می تواند حمایت های لازم را دریافت کند.
وی روند کند صدور مجوز فعالیت را از جمله مشکلات حوزه کارآفرینی برشمرد و اضافه کرد: سخت گیری برای صدور مجوز تا مرز منطقی باید انجام شود تا مجوزها در اختیار افرادی قرار گیرد که توانایی مدیریتی و تخصصی داشته باشند.
کارآفرین نمونه مهابادی در خصوص فعالیت های شرکت تحت مدیریت خود بیان کرد: 280 نوع محصول گیاهی تولید می کنیم که بیش از 60 رقم آنها به کشورهای مختلف از جملبه آلمان صادر می شود.
عبدالله زاده اضافه کرد: در آذربایجان غربی 700 نوع گیاه دارویی یافت می شود که از بین آنها تاکنون موفق به تولید 280 نوع عرقیات مختلف شدیم و ضمن صادرات، اشتغال در این منطقه از جنوب استان ایجاد شده است.
دیگر کارآفرین نمونه کشور و مهندس فن آوری و فرآوری گیاهان دارویی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به موانع فعالیت کارآفرینان زن گفت: زنان باید بیش از مردان تلاش کنند تا کار و فعالیت هایشان به چشم بیاید.
کلثوم یاهو بیان کرد: پایه اصلی اجتماع و خانواده زنان هستند و می توانند در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور نیز مفید باشند.
وی افزود: کارآفرینی بدون تمرکز، فکر و علم به وجود نمی آید و تعامل برای رسیدن به رشد و توسعه و ایجاد شغل های جدید یک ضرورت است.
وی در خصوص فعالیت های مربوط به ایجاد اشتغال در حوزه فعالیت خود افزود: در تولید عرقیات و داروهای گیاهی موفقیت های خوبی کسب کردیم و برای بیش از 30 نفر شغل ایجاد شده است.
وی از فعالیت 30 ساله خود در این رشته خبر داد و اضافه کرد: در زمین 2 هکتاری فعالیت می کنم و امسال تولید توت فرنگی به روش هیدروپونیک و کاشت گل محمدی را نیز به انواع محصولات خود اضافه کرده ام.
وی افزود: امسال با مسوولان وزارت بهداشت عراق نیز ملاقات و توافق هایی داشته ایم که در صورت اجرایی شدن آنها صادرات به این کشور در دستور کار قرار می گیرد.
این کارآفرین مهابادی بیان کرد: علاوه بر آن، مقدار قابل توجهی از گیاهان دارویی تولیدی در این منطقه به کشور کانادا ارسال شده است.
کارآفرین برتر سه دوره استان آذربایجان غربی و مدیر شرکت تولید لباس های بیمارستانی و مدارس در مهاباد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص مشکلات بانوان در صنف خیاطی گفت: تولیدات بانوان شهرستانی به رغم کیفیت مناسب زیر سایه تولیدات شرکت های بزرگ در کلانشهرها قرار گرفته است و نام تجاری و آرم تجاری تولیدکنندگان شهرستان مورد توجه قرار نمی گیرد.
خورشید کریم زاده بیان کرد: 35 سال است که در این عرصه فعالیت می کنم و در سایه ابتکار و اتکا به خود، پیشرفت داشته ام و اکنون بیش از 30 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کارگاه خیاطی مشغول به کار هستند اما تولیدات ما بنام شرکت های بزرگ دیگر در بازار مصرف عرضه شده است.
وی با بیان اینکه به خاطر ایجاد شغل و خدمت به هم نوع به فکر کارآفرینی بوده است، افزود: روزانه یک هزار دست لباس بیمارستانی در مهاباد تولید می کنیم و از مسوولان توقع داریم حمایت لازم از تولید داخل را در دستور کار داشته باشند.
کریم زاده ادامه داد: به رغم اینکه برخی مواقع در فشار مالی قرار گرفته ایم، هرگز جنس و کیفیت تولیدات خودمان را تقلیل نداده ایم اما مسوولان نیز باید منصفانه به کیفیت محصول توجه کنند و حمایت لازم را داشته باشند.
کریم زاده از مسوولان خواست تا با فراهم آوردن زیرساخت ها، حمایت از تولید، فراهم آوردن تسهیلات مناسب از جمله تسهیلات بانکی کم بهره، کاستن از بروکراسی اداری و تامین نیازهای ضروری کارآفرینان و تولید کنندگان زمینه پیشرفت و توسعه کشور و اشتغال جوانان را فراهم آورند.
3093/2093
گزارش از: پیمان پاکزاد

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/55960/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دوستی های هالیوودی که هر کدام به دلایلی به پایان رسیدند

تغییر چهره «زهرا زن اوس موسی» سریال پایتخت 3 بعد 11 سال

مصرف 20 هزار تن گندم ماهیانه در اردبیل

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران

آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به 15 هزار و 400 هکتار رسید

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان، شلیک پدافند بوده است

تکذیب خبر جلسه اضطراری شورای‌عالی امنیت ملی

ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی

شلیک پدافند منشا صدای انفجار در تبریز

(ویدئو) در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | آیا پای اسرائیل در میان بود؟

در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | تصاویر

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فوری/ فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

آرامش کامل در آسمان تبریز

تحویل هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

شلیک پدافند، منشا صدای انفجار در تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم