پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایسنا:

دانشگاه‌های ما باید تمدن‌ساز باشند سياسي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - رئیس سازمان بسیج اساتید استان با اشاره به مراحل نمو انقلاب اسلامی ایران که شامل "پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل کشور اسلامی، تشکیل دولت اسلامی و نهایتا تشکیل تمدن نوین اسلامی" است، گفت: امروزه باید دانشگاه‌های ما "دانشگاه‌های تمدن‌ساز" باشند. 
حسین جدیری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که سالروز شهادت دکتر چمران به عنوان روز گرامیداشت بسیج اساتید و استادان بسیجی در نظر گرفته شده است، گفت: 31 خرداد سالروز شهادت عارف عامل و مجاهد نستوه "شهید مصطفی چمران" است که در تقویم رسمی کشور با عنوان "روز گرامیداشت بسیج اساتید" نامگذاری شده است. 
وی تاکید کرد: شهید چمران، انسانی بود که علم و عمل و علم و ایمان را با یکدیگر درآمیخته و به واسطه‌ی ایمان قوی خویش، در تمامی مدارج موفق بود. شهید چمران در بحث ایمان عملی نیز در صحنه‌های کارزار بین المللی(چه در دانشگاه و چه در جبهه‌های جنگ) علیه ظلم، جور و ناعدالتی‌ها همواره حضور داشت. 
جدیری تاکید کرد: شهید چمران در تمامی صحنه‌ها خوش درخشید و درنهایت نیز پاداش "شهادت" را از درگاه احدیت دریافت کرد؛ به مناسبت سالروز شهادت این مجاهد، 31 خرداد به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده و همه ساله این روز گرامی داشته شده و برنامه‌های مختلفی به این مناسبت برگزار می‌شود. 
وی با بیان این‌که شعار محوری روز بسیج اساتید در سال‌جاری "انقلاب ادامه دارد" است، افزود: با توجه به قرارگیری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمن تلاش‌های هوشمندانه‌ای را جهت از یاد بردن یا به انحراف کشاندن آرمان اصیل انقلابی که توسط امامین انقلاب طرح شده است، دارد. 
رئیس سازمان بسیج اساتید استان با تاکید بر این‌که دانشگاه‌های ما باید انسان ساز باشند، گفت: در این راستا تربیت انسان‌هایی در تراز انقلاب و شهید چمران مورد انتظار است، همانگونه که مقام معظم رهبری نیز در بیان انتظاراتشان از دانشگاه‌های اسلامی و تراز انقلاب، بر اهمیت تربیت انسان هایی در تراز شهید چمران تاکید می‌کنند؛ امام راحل نیز به بیان دیگری این موضوع را طرح کرده و فرموده بودند «دانشگاه مبدا همه ی تحولات است». 
وی تشریح کرد: انتظار است که اساتید در دانشگاه‌ها و در آغاز دهه پنجم از عمر مبارک نظام اسلامی به فکر تربیت و پرورش نسلی باشند که انسان‌هایی در تراز شهید چمران تربیت کنند. 
جدیری با بیان این‌که بسیج اساتید در حوزه‌های مختلف دوشادوش سایر آحاد بسیج فعالیت می‌کند، افزود: با توجه به دستور «آتش به اختیار» مقام معظم رهبری، بسیج اساتید در هر حوزه ای که نیاز باشد در راستای انجام وظایف خود وارد عمل خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: بسیج اساتید در کنار سایر اقشار دانشگاهی حضور داشته و در بحث اقتصاد مقاومتی و تبیین بنیادین اقتصاد اسلامی و جهاد علمی با محوریت نیازهای اساسی و همچنین در بحث تحول علوم انسانی که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه است، فعالیت‌هایی را با همکاری دیگر مجموعه‌ها انجام می‌دهد. 
وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی و تبیین بنیادین اقتصاد اسلامی نیز کارگروه‌هایی است که بسیج هم در کنار سایر اقشار دانشگاهی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد. 
رئیس سازمان بسیج اساتید استان با بیان این‌که طبق تببین مقام معظم رهبری، امروزه دشمن در سه حوزه‌ی جنگ روانی، اقتصادی و عملی وارد عمل شده است، افزود: با توجه به اینکه دشمن در "جنگ سخت" تجربه‌ی ناکام هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی را دارد، در نتیجه حوزه تهاجم خود را از جنگ سخت به جنگ نیمه سخت و نرم منتقل کرده‌ است. 
وی افزود: دشمن در بحث جنگ نرم در حوزه های مختلف برنامه‌ریزی کرده و اخیرا نیز در پی شکست خود در منطقه و نقش اساسی ایران در درنوردیدن مرزها، به این فکر افتاده که در مسایل اقتصادی و بحث تحریم‌ها جبهه ای را مقابل کشورمان باز کند، از این رو مردم و به ویژه دانشگاهیان باید در این رابطه هوشیار باشند. 
وی تاکید کرد: در بحث جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، همه آحاد مردم و به ویژه دانشگاهیان باید هوشیاری داشته و بدانند دشمن در تلاش است با انحراف افکار عمومی و از بین بردن شادی، نشاط و روحیه ی مردم، مشکلاتی را از داخل ایجاد کند، بنابراین ما باید سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی خود را حفظ و تقویت کنیم تا توطئه‌ی زیرکانه‌ و مرموزانه دشمن را خنثی کنیم. 
جدیری تشریح کرد: قطعا دانشگاهیان و به ویژه اساتید بسیجی در این راستا نقش بیشتری دارند و انتظار می‌رود که با تزریق روحیه‌ی امید و امیدواری به آینده بتوانند این توطئه زیرکانه دشمن را خنثی کنند. 
وی در خصوص برنامه‌های بسیج رسانه‌ی استان به مناسبت سالروز گرامیداشت شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید، گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف علمی، دیدار جمعی از اساتید، چهره های برتر و نخبگان دانشگاهی با نماینده ولی‌فقیه در استان، برگزاری برنامه های متنوع در کانون‌های سطح استان، برگزاری نشست های بصیرتی و تحلیل تحولات منطقه و همچنین حضور اساتید دانشگاهی در جمع رسانه ها و تبیین وظایف و نقشی که اساتید در جامعه دارند از جمله برنامه‌های این سالروز است. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/55922/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد

واژگونی خودروی سواری پژو 405 در محور سلماس - تسوج

فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد

خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود

نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

ایجاد پست برق 400 کیلو ولت در هشترود

گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی

موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

کشف بیش از 44 کیلوگرم تریاک در مراغه

گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی

طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر

تلاش برای ایجاد پست برق 400 کیلو ولت در هشترود

رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

تخصیص 8 میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه

نوسازی 25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

4 تکنیک برای اینکه دیگران را راحت‌تر ببخشید

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری در کانادا

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر/ ویدئو

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه

محرومیت 6داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

افزایش 10 درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

جابجایی حدود 1 هزار و 500 نفر مسافر از شهرستان نمین

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

مطهری سرمربی موقت تراکتور شد

مربی پیشین پرسپولیس سرمربی موقت تراکتور شد

فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!

تراکتور انتخاب کرد: حمید مطهری در تبریز

آخرین خبر از توافق یحیی و تراکتور؛ دستیار سابق گل‌محمدی در راه تبریز

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

اشتباه زبانی عجیب مهران مدیری در برنامه اسکار/ ویدئو

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

بیش از هزار و 200 سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد