پیام آذری

آخرين مطالب

درخشش ستاره های ارومیه بر فراز لیگ ملت های والیبال ورزشي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - ارومیه- سعید معروف، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، میثم صالحی، محمدرضا حضرت‌ پور و امیرحسین توخته، 6 بازیکن ارومیه ای تیم ملی ایران در لیگ ملت های والیبال هستند که درخشش آنان در این رقابت ها، زمینه صعود پله به پله کشورمان در جدول این لیگ را فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران امسال نیز نظیر چندین سال گذشته در لیگ تغییر نام یافته ملت های والیبال پا به عرصه رقابت ها گذاشته و در 12 بازی گذشته، چهار برد به دست آورده است.
برد درخشان مقابل کشور صاحب والیبالی نظیر لهستان و آرژانتین و باخت با امتیاز مناسب مقابل کشورهایی چون صربستان، برزیل و روسیه از جمله نتایج درخشان تیم ملی والیبال در لیگ ملت های امسال بود.
از جمله مهمترین عوامل کسب این نتایج قابل توجه قرار گرفتن بازیکنان جوان و باانگیزه در کنار ستارگان باتجربه تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران بوده است.
در این دوره از رقابت ها علاوه بر بازیکنان سابق حاضر در تیم ملی، بازیکنان جوانی نیز به ترکیب تیم ملی دعوت شدند که بخش عمده ای از آنان را بازیکنان ارومیه ای تشکیل می دهند.
تا پیش از این سعید معروف و میلاد عبادی پور و در سال های دور عبدالرضا علیزاده از ارومیه عضو اصلی تیم ملی بودند و ارومیه ایها همواره در لیست 6 نفر اصلی تیم ملی حضور داشتند.
در این دوره از رقابت ها نیز جوانان با انگیزه ای چون امیرحسین توخته، مرتضی شریفی، میثم صالحی و محمدرضا حضرت‌ پور که حاصل تلاش مربیان ارومیه ای هستند به جمع ملی پوشان اضافه شدند و بازی های درخشانی انجام دادند.
مربی ملی و کارشناس والیبال معتقد است که جوانان تیم ملی ایران صرف نظر از نتیجه در دیدار با برزیل، پاسخ مثبتی به اعتماد «ایگور کولاکویچ» دادند و با ارائه بهترین بازی خود توانستند یک امتیاز ارزشمند از برزیلی که پس از لهستان در رده دوم جدول قرار دارد، کسب کنند.
علی طاعی حق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در این دوره از رقابت های لیگ ملت های والیبال، کادر فنی تیم ملی از بازیکنان جوان در کنار با تجربه ها به خوبی استفاده کرده است، گفت: بازیکنان جوان و با انگیزه تیم ملی ایران درخشش خیره کننده ای در مقابل کشورهای قدرتمند جهان به نمایش گذاشته اند که تداوم این روند نیز مورد انتظار است.
وی افزود: حمایت روحی و روانی کاپیتان سعید معروف از بازیکنان جوان در داخل زمین و روحیه دادن به آنان چه در زمان امتیازگیری و چه در زمان خراب کردن توپ، تاثیر زیادی در عملکرد جوانان داشته است.
وی در خصوص دیگر بازیکنان ارومیه ای در این رقابت ها بیان کرد: محمدرضا حضرت پور با 19 سال سن یکی از بهترین لیبرو های ایران بوده که در این رقابت ها نیز به خوبی عمل کرده و دریافت های بسیار خوبی داشته است.
وی اضافه کرد: اعتماد کادر فنی تیم والیبال ایران به امیر حسین توخته به عنوان جوان ترین بازیکن حال حاضر لیگ ملت های والیبال ستودنی بوده و این بازیکن به حق یکی از پدیده های حال حاضر والیبال ایران و جهان به شمار می رود.
یکی دیگر از مربیان باسابقه ارومیه ای گفت: این بازیکن 17 ساله درخشش قابل قبولی در پست دفاع و حملات سرعتی داشته است و امیدواریم موفقیت های وی تداوم داشته باشد.
یدالله کارگرپیشه از مربیان و پیشکسوتان تیم ملی والیبال ارومیه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سعید معروف همچون سال های گذشته درخشش خیره کننده ای در دیدارهای امسال داشت و با اعتماد به نفس بالا، زمینه حمله های گسترده کشورمان در رقابت های مختلف را فراهم کرد.
وی تاکید کرد: مربیان تیم ملی باید از جوانان در ترکیب به ویژه در ست هایی که نتیجه آن در امتیازهای پایانی مشخص شود، استفاده کنند تا ضمن افزایش تجربه آنان، حضور این جوانان در بازی موجب کاهش استرس در دیدارهای مهمتر شود.
وی بیان کرد: بازیکنان ارومیه ای پاسخ اعتماد مربیان در دیدارهای مختلف به ویژه در دیدار مقابل برزیل و لهستان را دادند و باید بیش از پیش از ظرفیت آنان بهره برد.
علی عظیمی از شهروندان ارومیه ای نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بازی های تیم ملی والیبال را در کنار رقابت های جام جهانی تماشا می کند، افزود: حضور بازیکنان ارومیه ای یکی از دلایل تماشای این دیدارها حتی در نیمه شب است.
وی افزود: بازیکنان ارومیه ای به خوبی در این رقابت ها حاضر شده اند و توانسته اند امتیازهای بسیار خوبی را کسب کنند ولی انتظار ما از تیم ملی، سعید معروف و بازیکنان جوان بسیار زیادتر است.
وی اضافه کرد: کولاکوویچ باید از ابتدای این لیگ از جوانانی مثل توخته استفاده می کرد و بیش از این به شریفی و حضرت پور میدان می داد و در آن صورت یقین داریم که تیم ملی بردهای بیشتری داشت.
سمیرا شیخی از دیگر شهروندان ارومیه ای نیز که به گفته خود از طرفداران پروپا قرص رشته والیبال است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شاکله اصلی تیم ملی را بازیکنان ارومیه ای دانست و اضافه کرد: می توان با استفاده بیشتر از ارومیه ایها، زمینه برد بیشتر کشورمان را در لیگ جهانی فراهم کرد.
وی افزود: همه 6 نفر درون زمین می تواند از بازیکنان ارومیه ای باشد زیرا در دریافت، پست لیبرو، پشت خط زن، مهاجم قدرتی، پاسور و مهاجم سرعتی بازیکنانی داریم که از مهارت های بالایی بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: امیدواریم این بازیکنان امسال در شهرداری ارومیه نیز حاضر شوند و با بازی بیشتر کنار هم در سال های آینده تیم ملی والیبال کشورمان را قدرتمند به پیش ببرند.
به گزارش ایرنا، تب والیبال در کنار فوتبال در شهر ارومیه بسیار بالا گرفته است و با وجود پخش در لابلای رقابت های فوتبال، بسیاری از شهروندان ارومیه ای والیبال را ترجیح می دهند.
رقابت های لیگ ملت های والیبال از اواخر ماه گذشته آغاز شده است و اوایل تیر سال جاری پایان می یابد.
2093/3072
گزارش از: صابر چهرقانی

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/55647/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود

فعالیت 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس