پیام آذری

آخرين مطالب

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار صورت گرفت

بهره برداری از همزمان از از 242پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی آذربایجان غربی سياسي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - همزمان با 27 خرداد ماه سالروز تاسیس جهاد کشاورزی، بهره برداری همزمان از 242پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی آذربایجان غربی با اعتباری بالغ بر 215 میلیارد ریال و ایجاد و تثبیت اشتغال بیش از 422 نفر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان استانی در روستای بالو شهرستان ارومیه آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در آیین افتتاح همزمان این طرحها که به صورت نمادین حدود 7 هکتار ازاراضی تجهیز شده به سیستمهای نوین آبیاری تحت فشار در روستای بالو مورد بهره برداری قرار گرفت، ضمن تبریک عید سعید فطر و تبریک هفته جهاد کشاورزی به فعالان عرصه تولید در استان ، اظهار کرد : توزیع عادلانه ثروت در بین مردم از برنامه های دولت تدبیر و امید است که وظیفه ما به عنوان متولیان بخش اقتصادی فراهم کردن زمینه برای حضور محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی است که در این راستا مشارکت تولید کنندگان و بخش خصوصی و تشکلها در این زمینه بسیار کارگشا و موثر خواهد بود .
دکتر رضا حسینی افزود : روستای بالو از جمله روستاهای شاخص استان در حوزه تولید محصولات کشاورزی است که علاوه بر اینکه در مبارزه با بیگانگان و اشغالگران در دوران جنگ نقس بسزایی داشتند، در حال حاضر نیز کشاورزان این منطقه در عرصه تولید و صادرات محصولات کشاورزی استان نیز نقش موثری دارند که از آنان انتظار داریم بیشتر از گذشته در جهت توسعه پایدارتولید محصولات کشاورزی تلاش کنند.
وی خاطر نشان کرد: دولت نیز با ارائه تسهیلات ارزان قیمت در قالب اشتغال فراگیر روستایی از سرمایه گذاران در زمینه فراوری و بسته بندی محصولات که متناسب با استانداردهای جهانی باشد، و توسعه پایدار تولید محصولات کشاورزی حمایت و استقبال می کند.
حسینی با اشاره به ضرورت توسعه سیستم های آبیاری نوین به عنوان شیوه ای در جهت افزایش بهره وری در بخش کشاورزی گفت: 61 هزار و 570 هکتار از اراضی کشاورزی شمال استان در حال تجهیز به شیوه های نوین کشاورزی است که این امر موجب افزایش بهره وری در تولید و ارتقای ارزش افزوده محصولات تولیدی در بخش کشاورزی به بیش از سه برابر خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این ایین با تبریک آغاز چهلمین سالروز تاسیس جهاد سازندگی و تقدیر از زحمات بهره برداران عرصه تولید محصولات کشاورزی در استان، گفت: خدمتگذاری به مردم و تامین امنیت غذایی یکی از وظایف اصلی مسئولان در حوزه کشاورزی است، میزان تولیدات بخش کشاورزی در مقایسه با اوایل انقلاب بیش از 6 برابر افزایش یافته است بدون اینکه از نظر واحد سطح افزایشی داشته باشیم و این موفقیت ها در سایه زحمات فعالان عرصه تولید در بخش کشاورزی است.
کریم زاده با اشاره به برنامه های بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی در استان اظهار کرد: 245 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر 218 میلیارد ریال سرمایه گذاری همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در سطح استان کلنگ زنی و افتتاح می شود که سه پروژه از مجموع 245 پروژه شامل طرح پوشش بتنی کانال و دو طرح مرمت و بازسازی قنات با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال آماده کلنگ زنی شده است .
اسمعیل کریم زاده اظهارکرد: با بهره برداری از این طرحها برای 422 نفر به صورت مستقیم و 728 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده و 548 خانوار روستایی نیز از عواید اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.
این مسئول بیان کرد: تعداد 234 پروژه نیز از مجموع 242 پروژه اماده بهره برداری، در بخش مدیریت اب وخاک با اعتباربیش از 130میلیارد ریال شامل 231 طرح سیستم های نوین ابیاری تحت فشار با مساحت بیش از 1480هکتار، یک طرح انتقال اب با لوله به مسافت 2.8 کیلومتر و 2 طرح استخر ذخیره اب کشاورزی با حجم 2425 متر مکعب اماده بهره برداری شده است که امروز به صورت نمادین 7 هکتار ازاین اراضی تجهیز شده به ابیاری تحت فشار به دست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی افزود: با اجرای سیستم های نوین آبیاری در 1480 هکتار ازاراضی استان از دهه فجر تا کنون ، حدود 6 و نیم میلیون متر مکعب در سال در مصرف آب در بخش کشاورزی صرفه جویی خواهد شد .
کریم زاده افزود: تا پایان نیمه اول امسال در حدود 61 هزار و 570 هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز با استفاده از اعتبارات رودخانه های مرزی به سیستم های آبیاری نوین تجهیز خواهند شد که اکثر این اراضی در محدوده شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت واقع هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به برنامه های سازمان در خصوص تغییر الگوی کشت و توسعه ابیاری نوین در استان، افزود : 57 هزار هکتار از اراضی استان در حوضه ابریز دریاچه ارومیه تا کنون به شیوه های نوین ابیاری تجهیز شده اند که طرح روستای بالو نیز جزو این طرح ها می شود که امروز افتتاح می شود و توسعه این اقدامات موجب می شود تا سهم مازاد برنیاز کشاورزی به عنوان سهم محیط زیست به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شود.
همچنین، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان سازمان از واحد تولیدی نمونه گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی در ارومیه بازدید کردند.
دکتررضا حسینی در این بازدید امادگی خود را برای حمایت و توسعه کشت های متراکم گلخانه ای در استان اعلام کرد و گفت : از سرمایه گذاران در این زمینه در جهت کاهش مصرف اب در بخش کشاورزی و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی حمایت می کنیم .
وی افزود :با توجه به بحران دریاچه ارومیه و جهت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و بالابردن راندمان تولید کشت های متراکم و گلخانه ای مورد تاکید دولت بوده و در این راستا با ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک های کشاورزی و گلخانه ای از متقاضیان این امر حمایت می شود.
وی با بیان اینکه تولید برای صادرات به بازارهای خارجی از مهمترین اهداف تولیدات گلخانه ای در استان است افزود :معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با مشارکت سایر بخش های مرتبط بازار رسانی و صادرات محصولات گلخانه ای استان را در دستور کار قرار دارد.
گفتنی است این گلخانه با مساحتی درحدود پنج هزارمتر مربع با20 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است . گلخانه مذکور ظرفیت تولید 100تن محصول توت فرنگی رادر دوره ی تولید دارد و ارقام کشت شده دراین گلخانه از نوع گونه کارموسا و سابرینا بوده و دارای سیستم مجهز به اتوماسیون طبقاتی و نوع آبیاری آن به شکل آبیاری قطره ای است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در ادامه به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و هیئت همراه از زنجیره تولید عسل در استان بازدید کرد.
در جریان این بازدید مسئولان این زنجیره تولیدی مسایل و مشکلات خود را در زمینه توسعه پایدار این زنجیره مطرح و خواستار ارائه تسهیلات ارزان قیمت به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و فرآوری زنبور عسل، حمایت از صادرات و بازاریابی محصولات ، برگزاری دوره های آموزشی تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل به زنبورداران به منظور اصلاح نژاد زنبور عسل در استان، امکان حضور در نمایشگاه های بین المللی و .... شدند که توسعه این فعالیت‌ها نقش بسزایی در افزایش در آمد زنبورداران خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این بازدید ضمن تقدیر از زحمات مسئولان این واحد تولیدی، قول مساعد در زمینه حمایت و توسعه پایدار زنجیره تولید عسل در استان را داد و دستورات لازم برای رسیدگی به مشکلات این واحد تولیدی را صادر کرد.
گفتنی است استان آذربایجان غربی با تولید سالانه 21 هزار تن عسل رتبه اول کشوری رابه خود اختصاص داده است و 27 درصد عسل کشور در این استان تولید می شود .
آذربایجان غربی اولین استان دارای زنجیره‌های تولید عسل در کشور است که به لحاظ داشتن منابع لایزال الهی و شرایط آب و هوایی مناسب وجود مراتع و منابع غنی سرشار از شهد و گرده یکی از قطب‌های مهم برای پرورش زنبورعسل در سطح کشور به شمار می‌آید.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/55582/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟