پیام آذری

آخرين مطالب

قابلیت های سامانه کارا برای توسعه روستایی آذربایجان شرقی اقتصادي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - تبریز- سامانه "کارا" از جمله طرح های تاثیرگذار در تسهیل اعطای تسهیلات اشتغالزایی است که پیش بینی می شود با اجرای آن گام های جدی برای توسعه روستایی آذربایجان شرقی برداشته شود.
  سامانه "کارا" براساس مصوبه اواخر خرداد 1396 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ارائه تسهیلات به طرح های اشتغالزا و در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، به منظور تسهیل در فرایند ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و کارآفرینان راه اندازی شده است.
بر این اساس همه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران روستایی علاقمند به فعالیت و سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی و عشایری می‌توانند به سامانه "کارا" به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.
پس از ثبت نام، ابعاد طرح پیشنهادی متقاضیان به لحاظ کیفی و کمی توسط کمیته فنی کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تایید نهایی، طرح برای تامین اعتبار به بانک معرفی می شود.
بانک های عامل منتخب نیز پس از بررسی طرح، در صورت داشتن توجیه فنی و اقتصادی طرح و اهلیت کارآفرین یا سرمایه‌گذاران، آن را در نوبت دریافت وام اشتغال قرار می‌دهند.
مسوولان نهادهای ذیربط در آذربایجان شرقی با آغاز به کار سامانه "کارا" تلاش می‌کنند تا فرآیند ثبت نام، معرفی و تصویب طرح متقاضیان در آن طولانی نشود و منابع بر اساس اولویت‌های منطقه و به تناسب پیشرفت طرح‌ها پرداخت شود.
** ثبت 14800 طرح اشتغالزایی در سامانه کارا
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجانشرقی به ایرنا گفت: حدود 12 هزار طرح اشتغال روستایی و دو هزار و 800 طرح اشتغال فراگیر در استان در سامانه "کارا" ثبت شده اند.
احد حسینی افزود: حدود 200 میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی و 212 میلیارد تومان طرح نیز در بخش اشتغال فراگیر در استان از سوی کمیته فنی به بانک های عامل معرفی شده است.
وی ادامه داد: تاکنون 55 طرح به ارزش 14 میلیارد تومان در بخش اشتغال فراگیر روستایی و 46 طرح نیز به ارزش 14 میلیارد و 300 میلیون تومان در بخش اشتغال فراگیر توسط بانک های عامل پرداخت شده است.
وی اظهارداشت: متاسفانه عملکرد پرداخت بانک ها در سامانه "کارا" ثبت نشده بود که مقرر شد در اسرع وقت اطلاعات و آمار تسهیلات اعطا شده به طرح های ثبت نام شده در سامانه "کارا" ثبت شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: هدف از اجرای برنامه اشتغال فراگیر، افزایش اشتغال‌پذیری نیروی کار از طریق طرح کارورزی و آموزش در محیط کار واقعی و کاهش هزینه اشتغال از طریق ارائه مشوق‌های بیمه‌ای به کارفرمایانی است که نیروی کار شغل اولی را استخدام می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین ارائه یارانه دستمزد به کارفرمایانی که شغل اولی‌ها را به کار می‌گیرند ولی در مناطقی با نرخ بیکاری بالا فعالیت دارند، از دیگر اهداف سامانه "کارا" است.
حسینی یادآور شد: طرح اشتغال روستایی نیز رویکرد مداخلات توسعه‌ای و ارائه تسهیلات یارانه‌ای را دنبال می‌کند و در این طرح پیش‌بینی شده تسهیلات در سه بخش نواحی صنعتی و شهرهای زیر 10 هزار نفر، مناطق روستایی و عشایری و مناطق روستایی و عشایری مرزی تخصیص یابد.
**معرفی یک هزار و 134 طرح برای دریافت تسهیلات به بانک ها
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی دو طرحی است که دولت دوازدهم به منظور رونق بازار کار و کاهش نرخ بیکاری در شهرها و روستاها در دستور کار قرار داده است.
علی جهانگیری با اشاره به عملکرد کارگروه اشتغال استان گفت: در بحث اشتغال فراگیر از سوی کمیته فنی کارگروه اشتغال استان در مجموع 694 طرح به ارزش 191 میلیارد تومان به هشت بانک عامل معرفی شده است.
وی افزود: از این تعداد 68 طرح به ارزش 36 میلیارد تومان در ارکان اعتباری بانک ها به تصویب رسیده و 56 طرح به ارزش تقریبی 14 میلیارد و 300 میلیون تومان منجر به عقد قرار داد شده است.
وی ادامه داد: تاکنون اعتبارات 55 طرح به ارزش 14 میلیارد تومان توسط بانک های عامل در بحث اشتغال فراگیر پرداخت شده که بیشترین پرداختی از نظر تعداد طرح توسط بانک کشاورزی با 44 طرح و از نظر رقم نیز توسط بانک صادرات به ارزش پنج میلیارد و 400 میلیون تومان می باشد.
جهانگیری اضافه کرد: در بحث اشتغال روستایی چهار بانک صندوق کارآفرینی امید، پست بانک، توسعه تعاون و کشاورزی به عنوان بانک های عامل معرفی شده اند.
وی افزود: از سوی کمیته فنی کارگروه اشتغال آذربایجان شرقی 440 طرح به ارزش 212 میلیارد تومان به شبکه بانکی معرفی و از این تعداد 182 طرح به ارزش 71 میلیارد تومان در بانک ها تصویب شده است.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: همچنین 35 طرح به ارزش تقریبی 9 میلیارد تومان در مرحله عقد قرارداد است، ضمن اینکه در مجموع 46 طرح به ارزش 14 میلیارد و 300 میلیون تومان موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/55181/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟