پیام آذری

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

سایه بلند مرگ در زیرگذر کرند گرمسار/ ماه‌ها معطلی برای تعریض جاده سياسي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - گرمسار - زیرگذر کرند گرمسار معبری است که هرسال در آغوش گرفتن هم‌وطنانمان را در کام مرگ مشاهده می‌کند اما همچنان مسئولان شهرستانی درباره این محور چاره‌ اندیشی نکرده اند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها-داوود عبدی: فوت هم‌وطنانمان در زیرگذر کرند گرمسار که سایه سرد مرگ بر آن آویخته شده، هرماه تیتر یکی از نشریات محلی گرمسار است اما در آستانه تابستان و موج مسافرت‌های این فصل جای این سؤال در اذهان باقی است که تا چه زمان قرار است این معبر حادثه‌ساز، تصادف بیافریند.
مراجعه چندین‌باره مردم به خبرگزاری مهر ، برای پیگیری وضعیت مخاطره‌آمیز این زیرگذر نشان از اهمیت موضوع دارد آن‌هم درباره مسیری که در آن زیرگذر راه‌آهن و روگذر جاده‌ای هم‌زمان به تلاقی محور تهران-مشهد می‌رسد و آنجا است که استاندارد نبودن معبر کرند، مسافران ناآشنا را به سمت مرگ و ویرانی و تباهی دعوت می‌کند.
عرض کم دردسرآفرین است
بسیاری معتقد هستند زیرگذر کرند گرمسار یکی از نقاط بسیار حادثه‌خیز این شهرستان بوده که یکی دیگر از دلایل حادثه‌خیز بودن آن، عرض کم این معبر محسوب می‌شود همچنین حضور کامیون‌ها نیز دیگر علت وقوع حوادث در این منطقه است حال‌آنکه در برخی تصادف‌های زیرگذر کرند تنها رانندگان مقصر نبوده و دستگاه‌های مربوطه نیز باید پاسخگو باشند.
مجتبی کریمی یکی از اهالی روستای کرند در این زمینه می‌گوید: چندین سال است که مردم روستا از مسئولان تقاضای اصلاح زیرگذر یا روگذر از جاده اصلی رادارند این جاده، مسیر ارتباطی بین شهر گرمسار و جاده ترانزیتی تهران - مشهد و راه دسترسی به منطقه گردشگری بن کوه است لذا تردد در آن زیاد بوده و مسئولان باید فکری به حال این منطقه کنند.
وی با اشاره به بی‌توجهی مسئولان به امنیت جانی مردم، می‌گوید: زیرگذر کرند گرمسار یکی از جاده‌های پرحادثه استان به‌واسطه برخوردار نبودن از استاندارد لازم همواره منجر به حوادثی ناگوار می‌شود اما متأسفانه تاکنون باوجود وعده‌های داده‌شده اقدام مؤثری برای رفع این معضل صورت نگرفته است.
دلیل اجرای این زیرگذر چیست؟
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اجرای زیرگذر دوم روستای کرند گرمسار و ایجاد ورودی جدید شهر گرمسار، رفع مشکلات رفت‌وآمد مردم در این منطقه است، به خبرنگار مهر گفت: این طرحی تأثیرگذار در مسائل شهری است که به‌منظور توسعه عبور و شهری برون‌شهری و ورود مسافران به گرمسار با مشارکت شهرداری، بنیاد مسکن، راه و ترابری و بخشداری مرکزی در حال اجرا است.
غلامرضا کاتب در ادامه ورودی گرمسار از روستای کرند را پروژه‌ای مهم و تأثیرگذار در بخش اقتصادی و گردشگری این شهرستان برشمرد و بیان کرد: این پروژه از سال‌های گذشته مورد مطالبه مردم نیز قرارگرفته است و باید نسبت به این موضوع رسیدگی ویژه‌ای داشته باشیم.
وی افزود: رفع مشکلات عبور و مرور روستایی در منطقه کرند به لحاظ وجود خط راه‌آهن در شهر گرمسار و کاهش حوادث پیرامون آن مستلزم توجه مسئولان بود که خوشبختانه با توجه به آغاز پروژه‌ ورودی جدید گرمسار و بهره‌برداری از زیرگذر دوم این روستا، مشکل برطرف خواهد شد.
عدم همکاری برخی زمین‌داران منطقه
بخشدار مرکزی گرمسار رفع مشکلات زیرگذر کرند را مستلزم تملک برخی از زمین‌های محل ورودی جدید گرمسار دانست و گفت: دلیل اصلی کندی در اصلاح این پروژه همراهی نکردن برخی از مالکان زمین‌ها است، درگذشته برای اجرای این طرح از جهاد کشاورزی و شهرداری گرمسار استعلامات لازم انجام‌نشده بود که این امر موجب شده بسیاری از زمین‌های منطقه قبل از اجرای طرح هادی تفکیک و واگذار شوند درنتیجه این امر موجب افزایش معارضان شده است.
اکبر حسن‌آبادی ضمن بیان اینکه در تلاش هستیم تا با رایزنی با مالکان، درباره زیرگذر دوم کرند و اجرای پروژه ورودی جدید گرمسار تسریع شود، گفت: یکی دیگر از مشکلات زیرگذر، خارج بودن محدوده آن از طرح هادی روستای کرند است لذا ما معتقد هستیم صرفاً ایجاد زیرگذر، مشکلات و حوادث ترددی در منطقه را رفع نمی‌کند بلکه نیازمند احداث ورودی جدید شهر گرمسار با احداث خیابان 60 متری هستیم.
وی افزود:در این راستا چندین و چند بار نقشه‌های ورودی جدید گرمسار طراحی شد که نهایتاً یک نقشه با عرض 45 متری تائید شد تا در آینده به 60 متر برسد که تاکنون عملیاتی نشده است.
مباحث فنی دلیل تأخیر اجرای پروژه کرند
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ، دلایل تأخیر در اجرای مسیر ورودی جدید گرمسار را مباحث فنی و تغییر متعدد نقشه‌های اجرایی این پروژه ذکر کرد و گفت: نداشتن اعتبارات لازم، تصویب و نهایی نشدن مسیر ورودی و... منجر به تأخیر در اجرای طرح ورودی جدید گرمسار شده است
علیرضا فلاحی گفت: هم‌اکنون پیمانکار اجرای این پروژه انتخاب‌شده و به‌زودی با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با این پروژه اقدامات لازم انجام خواهد شد.
یاسر عربی شهردار گرمسار هم درباره این طرح معتقد است: هرچند مدت سه سال برای بررسی مسیریابی وروی جدید شهر زمان صرف شده اما مهم آن است که پروژه به‌گونه‌ای انجام شود تا دسترسی و ارتباط به پارک جنگلی و منطقه تفریحی بن کوه گرمسار داشته باشد زیرا با توجه به دارا بودن دو ورودی و خروجی در شهر گرمسار، در حال حاضر صرفاً تردد خودروها از مسیر جدید نمی‌تواند چندان توجیه‌پذیر باشد.
وجود ایرادات فنی در زیرگذر کرند
یک کارشناس عمران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر زیرگذر کرند گرمسار به دلیل عدم توجه لازم به ضوابط و مقررات شهرسازی ایرادات اساسی دارد زیرا عرض زیرگذر با عرض جاده همخوانی ندارد که بایستی با رعایت اصول فنی مشکلات آن برطرف شود.
این کارشناس که نخواست نام خود را بگوید در خصوص مشکلات ورودی و خروجی‌های شهر گرمسار بیان کرد: یکی از مشکلات مهم و اساسی درزمینهٔ راه‌سازی در سطح شهرستان عدم جامع‌نگری و نگاه آمایش سرزمین است. به‌طور مثال از یک‌سو در حال حاضر دو اتوبان و جاده اصلی و پرتردد (حرم تا حرم، جاده جندق، گرمسار) و همچنین جاده گرمسار – فیروزکوه در دست احداث هستند که در آینده‌ای نزدیک، ترافیک عبوری قابل‌توجهی را از سمت جنوب شرق و غرب کشور به شهرستان گرمسار وارد کنند ولی برای خروج این بار ترافیکی برنامه خاص وجود ندارد و امتداد این جاده‌ها به سمت شمال نامشخص است.
وی گفت: با توجه به توسعه فضای شهری و افزایش جمعیت در طراحی ورودی شهر طوری عمل شود که افق بلندمدت مدنظر قرار دهند تا در آینده به مشکلات پیش‌بینی‌نشده برنخوریم؛ حال‌آنکه معبر 60متری برای مناطقی که سکونت‌گاهی است احداث می‌شود ولیکن برای ورودی جدید شهر گرمسار بایستی عرض این جاده حداقل 100 الی 150 متر افزایش می‌یافت و حتی به‌جای زیرگذر در ورودی‌های این جاده با طراحی و ایجاد روگذر از آن به‌عنوان المان شهری استفاده کرد.
تصادفات همچنان قربانی می‌گیرند
این کارشناس گفت: بایستی ارتباط ورودی جدید شهر گرمسار با آزادراه حرم تا حرم مشخص و حتی بایستی این آزادراه در نقاط شهری قطع شود و از مسیر فعلی جاده تهران- گرمسار درامتداد شهرهای گرمسار و آرادان استفاده شود تا این شهرها از ظرفیت جاده بهره مند شوند.
نکته قابل تامل درباره زیرگذر کرند این است که متاسفانه تاکنون مسئولان نتوانسته‌اند این معضل بزرگ و پر اهمیت را برطرف کنند که از جمله دلایل این امر نیز ناهماهنگی بین ادارات ذی ربط و نپذیرفتن مسئولیت این طرح محسوب می‌شود به نظر می‌رسد انداختن مشکلات زیرگذر بر گردن دیگری هنوز در گرمسار ادامه دارد و در نهایت این مردم هستند که در مطالبه خود پیرامون این راه ناموفق به نظر می‌رسند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/51250/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شورای رقابت علیرغم دستور رئیسی از مصوبه خود عقب‌نشینی نکرد

چه کسی مسئول قانونی قیمت گذاری خودرو است‌؟/ با تکیه بر آرزوها، نمی‌توان کشور را سر و سامان داد

نمایش مسخره ای به نام واردات خودرو؛ وعده 200 هزار خودرو به مردم ایران دادند و تنها 280 دستگاه وارد کردند!

«نه» شورای رقابت به فرمان رئیسی

ماجرای استعفای اعضای شورای رقابت بعد از دستور رئیسی چیست؟

صنعت خودرو در چنگ دولت

شورای رقابت به جای حمایت از منافع مردم،‌ از گران‌فروشی مونتاژکاران دفاع کرد

توپ واردات خودروهای کارکرده در زمین دولت

رئیس سازمان استاندارد: محموله خودروهای وارداتی را متوقف نکرده‌ایم

خبر مهم برای متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده

وقتی 207 ثبت نام می‌کنی، اما 206 تحویل می‌گیری!

آغاز طرح فروش فوری تارا اتوماتیک ویژه سامانه یکپارچه ازسوی ایران خودرو (+جدول فروش)

قیمت جدید لاستیک دولتی اعلام شد

ترخیص اولین نمونه های خودروی وارداتی غیر چینی از گمرک (+عکس و مشخصات خودرو)

فعال بازار خودرو: با استانداردهای ما پورشه، بنز و ب‌ام‌و هم رد می‌شوند!

«خودی»ها پشت فرمان واردات؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران: تا این لحظه هیچ آیین‌نامه‌ای درمورد واردات خودرو از سوی دولت ارائه نشده است

واردات خودرو پشت‌ چراغ‌قرمز ارز

مجوز «واردات خودرو توسط جانبازان» با تعرفه صفر ابلاغ شد

زمان اجرای مصوبات شورای رقابت درباره قیمت خودروها اعلام شد

تصویب آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت

گرانی خودرو در راه است

ورود 20 هزار خودروی وارداتی به گمرک

تولید خودروهای برقی بدون دنده امکان‌پذیر است؟/ شوی تبلیغاتی در حیاط دولت

آئین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده ابلاغ شد

بیش از 70 هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد/ تکذیب حذف سامانه یکپارچه

سامانه یکپارچه خودرو باز شد

گول آگهی‌ها و شایعات را نخورید؛ برای واردات، خودروی فرسوده نیاز نیست

قیمت گواهی اسقاط خودرو 30 تا 35 میلیون تومان است

دستورالعمل واردات خودروی کارکرده منتشر شد/ اسامی25 برند مجاز خودرو برای واردات

افزایش 60 درصدی قیمت لوازم خودرو/ 30 درصد لوازم فروشان خودرو تعطیل شدند

سامانه فروش یکپارچه خودرو از 20 شهریور بار دیگر فعال می‌شود

میانگین قیمت خودروهای کارکرده در دنیا 27 هزار دلار است

سوال مهم از دولت درباره گرانی‌های بی‌منطق در بازار لاستیک خودرو

سامانه یکپارچه خودرو و مشکلات آن/ کلاه گشاد خودروسازان بر سر خریداران

واردات خودرو؛ از رویاسازی تا رویافروشی در وزارت صمت رئیسی

نرخ اجاره خودروی خارجی؛ روزانه 28 میلیون تومان!

وزارت صمت: اجازه ورود خودروهای کارکرده پنج هزار دلاری و غیراستاندارد را به ایران نمی‌دهیم

واردات خودرو مخصوص ماشین‌های چینی است؟ | چرا دولت به قانون واردات خودرو عمل نمی‌کند؟

تایر گران شد/ سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر: کمبود ارز، تایر را گران کرد

طرح واردات خودروهای کارکرده منتفی می‌شود؟

فروش دستوری خودرو شکست خورد

سامانه یکپارچه خودرو حذف شد

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حذف نمی‌شود

شورای رقابت: خودروسازان منتظر مجوز افزایش قیمت نباشند

خودروسازان به جای خودرو، قیر و خشکبار صادر می کنند!

مردم مشغول تهیه پول و خودروسازان در حال احتکار!

چرا پارکینگ خودروسازان دوباره سنگین شد؟/ اظهارات متناقض در مورد دپوی خودرو

خودروهای وارداتی هفته آینده فروخته می‌شوند

واردات خودرو قاتل پیکاپ‌های چینی