پیام آذری

آخرين مطالب

دعوت از شهرداری تبریر برای برگزاری نمایشگاه «تبریز 2018» و شب فرهنگی تبریز در شهر دوسلدورف آلمان علمي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلان‌شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز برای برگزاری نمایشگاه تبریز 2018 و شب فرهنگی تبریز در شهر دوسلدورف آلمان دعوت شده است.
  سعید حاجی‌زاده با حضور در برنامه تلویزیونی تبریزیم به مناسب روز ارتباطات و روابط عمومی، گفت: به جهت نامگذاری تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل در دو شاخه اطلاع رسانی و حوزه امور بین‌الملل بر این مبحث متمرکز شد.
حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در شورای چهارم هم در کمیسیون‌های مختلف صحبت شده و مهمترین نقیصه مورد بحث این بود که نتوانسته‌ایم پتانسیل‌ها و ظرفیتهای تبریز را مطرح و معرفی کنیم.
وی افزود: تبریز 2018 بهانه‌ای شد تا به طور مضاعف به این امر پرداخت شده و برای رفع این نقیصه تلاش کنیم.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، با بیان اینکه در حوزه امور بین الملل تلاش شد که با کشورهای همسایه و 9 شهر خواهرخوانده ارتباط منسجم برقرار شود، اظهار کرد: سعی می کنیم با برگزاری هفته های فرهنگی و یا روز تبریز در این شهر یا شهرهای مقصد ظرفیت‌های گردشگری کهن‌شهر تبریز معرفی شود.
وی ادامه داد: سفرای کشورهای مختلف در چهار ماه گذشته مثل اتریش و نروژ در تبریز حضور یافتند و غیر از مبحث تبریز 2018 مسائل مختلف روابط مشترک و انعقاد پروتکل‌های خواهرخواندگی بطور جدی بحث شد.
حاجی‌زاده گفت: به غیر از این شهرها 10 پیشنهاد جدید عقد قرارداد خواهرخواندگی داریم، که برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این شهر در خارج از کشور کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در بحث داخلی نیز مبحث تبلیغات به دو محور تقسیم می‌شود، گفت: عمده محور بحث تبریز 2018 بود که در بدو قبول این مسئولیت در اواخر دی ماه 96 در این بحث متمرکز شدیم تا به بهانه‌های مختلف تبریز را معرفی کنیم.
حاجی‌زاده تصریح کرد: علاوه بر اینکه بحث تبلیغات محیطی و فضاسازی غیر از تبریز در دیگر شهرها برای اولین بار انجام شده، بیلیوردهای مختص تبریز 2018 در برخی کلانشهرها مثل تهران، اصفهان، شیراز، اهواز، مشهد، همدان، بندرعباس اکران شد، که در نتیجه اینها شاهد حضور حجم بالایی از گردشگران بهاری در ایام نوروز در تبریز بودیم.
وی یادآوری کرد: همچنین سعی کردیم از ظرفیت رسانه ها نیز استفاده کنیم تا جایی که طی 4 ماه گذشته شبکه‌های سراسری یک، سه، چهار، شما و خبر و... در قالب برنامه‌های مختلف به معرفی تبریز پرداخته‌اند، بخصوص در شبکه چهار تا بهمن و اسفند 96 در بخش خبری ساعت 20 روزهای جمعه هر هفته 5 دقیقه به معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های تبریز 2018 پرداخت می‌شد و در نهایت توانستیم در این مدت کوتاه 120 دقیقه برنامه برای معرفی تبریز ارائه کنیم.
حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در شبکه های برون مرزی وضعیت باز هم‌بهتر از این بود و بالغ بر 350 دقیقه برنامه توسط شبکه‌های العام، پرس تی‌وی press Tv ، المنار، الفرات و... پخش شد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، با بیان اینکه تمام این تلاشها دست به دست هم دادند تا در ایام نوروز نزدیک به 40 درصد افزایش گردشگر داشته باشیم، گفت: حدود 85 درصد نیز افزایش مسافر و تکمیل ظرفیت هتل ها در تبریز بود.
حاجی‌زاده تاکید کرد: برای دور دوم برنامه هایی اجرا کردیم، برای سه ماهه ایام تابستان که این روند را ادامه دهیم چراکه مهمانان تابستانی تبریز بالاتر از این آمار خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه فعالیت های حوزه رسانه ای شهرداری گفت: برای دریافت مجوز رسانه مکتوب شهرداری تبریز اقدام کرده‌ایم و برای راه اندازی روزنامه سراسری در تبریز و با تصویب شورای شهر تبریز مقدمات لازم را فراهم می کنیم.
وی اظهار کرد: در نظر داریم بخش مولتی مدیای رسانه رسمی شهرداری، شهریار نیوز را راه اندازی کرده و این رسانه را به صورت چند زبانه ارایه کنیم و برخی ارتباطات با رسانه‌های رسمی را نظامند و هدفمند کنیم.
حاجی زاده اظهار کرد: تلاش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز بر این است که از ظرفیتهای ملی، بین المللی و ظرفیت رسانه ها، فضاسازی و تبلیغات محیطی و رسانه های دیداری و شنیداری و تصویری برای معرفی تبریز به عنوان شهر گردشگرپذیر در سالهای آینده استفاده شود.
وی با اشاره به فعالیتهای انجام شده، توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، برای معرفی این کلانشهر به حضور تبریز و شهرداری تبریز در چند نمایشگاه طی4 ماه گذشته از جمله نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و امیت استانبول، چند نشست بین المللی زیر نظر سازمان بین المللی UCLG، گفت: همه این کارهای بین المللی در ماههای آتی نیز ادامه خواهد یافت و برگزاری هفته‌های فرهنگی بخصوص در شهرهای گنجه و باکو انجام می‌شود.
وی گفت: شهردار تبریز برای حضور در مراسم جشن ماگیلوف بلاروس که خواهرخوانده تبریز است، توسط شهردار این شهر در افتتاحیه تبریز 2018 بصورت رسمی دعوت شد.
حاجی‌زاده همه این ارتباطات بین المللی را در معرفی شایسته تبریز تاثیرگذار دانسته و گفت: حضور ریاست محترم جمهوری باعث شد که رویداد تبریز 2018 بازتاب خوبی در رسانه‌های بین المللی داشته و در صدر خبرگزاریهای معتبر دنیا قرار گیرد.
حاجی زاده ادعان داشت: تبریز و تبریز 2018 در تیتر نزدیک به 50 خبرگزاری و روزنامه رسمی دنیا از کشورهای آمریکایی و اروپایی و آسیایی گرفته تا کشورهای حوزه خلیج فارس و عربی و کشورهای همسایه قرار گرفت.
وی ادامه داد: حضور رئیس جمهور در این رویداد باعث شد نام تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در تیتر اول رسانه های جهان قرار گیرد که خروجی و نتایج این رویداد را در ماههای آتی شاهد خواهیم بود.
حاجی‌زاده گفت: خبرگزاریهای امریکایی مثل خبرگزاریهای ساکرامنتو بیی( Sacramento Bee)، کامن دریمز( (Common dreams، یو اس نیوز((us news، وان امریکا نیوز نت ورک( (one America news network به این رویداد مهم گردشگری کشور ایران در تبریز پرداخت کردند در اروپا نیز پریما نیوز prima news و بی‌بی‌سی bbc پرداخت کردند، در آسیا گیودو ژاپن، خبرگزاریهای چین، هند، بنگلاش، پاکستان و در حوزه خلیج فارس الجزیره و المنار و در خبرگزاری و تلویزیون رسمی قطر و دیگر کشورهای همسایه نیز به این مساله پرداخت کردند.
وی گفت: شهر تبریز که در سالهای گذشته ظرفیت و پتانسیل بالای گردشگری این شهر مغفول مانده بود حالا به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در دنیا مطرح شده است.
سعید حاجی‌زاده‌ با بیان اینکه، سعی می کنیم اهمیت این امر را تبیین کرده و با حرکت و اقدامات شایسته وظیفه خود را به نحو احسن ایفا کنیم، گفت: از اولین روزی که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی همزمان با شورای چهارم مطرح شد تلاش بر این بود که این رویداد به بهترین شکل به مردم معرفی و هم ماهیت و اهمیت موضوع گردشگری تبیین شود.
وی افزود: به خوبی واقفیم که اگر مردم با اهمیت این رویداد آگاه شوند با مسئولان ذیربط همراهی خواهند کرد و اگر به این مساله آگاه نباشند ما توفیق و نتیجه مطلوبی از این مساله دریافت نخواهیم کرد.
حاجی‌زاده گفت: این رویداد علاوه بر اهمیت فرهنگی و اجتماعی تاثیرات اقتصادی بالایی هم در پی خواهد داشت زیرا تعداد زیادی از کشورهای توسعه یافته امروز بخش اعظمی از بودجه خود را با درآمدهای گردشگری و صنعت توریسم اداره می کنند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، ادامه داد: ما هم تلاش کردیم تاثیرات و اهمیت این رویداد را برای مردم تبیین کنیم؛ چرا که یقین داریم اگر مردم این اهمیت را باور و لمس کنند خود برای حضور گردشگر و اینکه میهمان تبریز با خاطره ای خوش شهر ما را ترک کنند، با ما همکاری و مشارکت خواهند کرد.
حاجی‌زاده گفت: به دلیل حضور ریاست محترم جمهوری و مسائل و محدودیتهای این سفر جای برگزاری جشن مردمی 2018 خالی بود که با دستور شهردار محترم تبریز دو روز بعد در مرکز همایشهای بین المللی برگزار شد و بسیار غافلگیر شدیم زیرا با یک روز تبلیغ، حدود 6 هزار نفر در این جشن حضور یافته و با وجود طولانی بودن مراسم ما را تا آخر برنامه همراهی کردند.
وی تصریح کرد: این استقبال و حضور پرشور نشان از علاقه شهروندان دارد و باید چنین برنامه هایی بصورت مرتب و منسجم و با کیفیت بالاتر برگزار شود که قطعا شهردار محترم تبریز هم بر مشارکت و همراهی مردم در جشنهای تبریز 2018 تاکید دارند.
حاجی‌زاده اضافه کرد: تاکید شهردار تبریز بر حضور و مشارکت مردم در جشن‌های تبریز 2018 است و در این مورد بعد از ایام ماه مبارک رمضان به اتفاقات خوبی شاهد خواهیم بود.
وی گفت: اهمیت، کارکردها و ظرفیت رسانه برای همگان آشکار است و سعی و تلاش ما این است که از ظرفیت رسانه در حل و فصل مشکلات شهری و هم ارائه آموزشهای شهروندی و ارتقای فرهنگ شهرنشینی بهره بگیریم.
حاجی‌زاده با بیان اینکه طبق نظر شهردار، رویکرد شهرداری به تداوم برنامه تبریزیم است، اظهار کرد: این برنامه در سری جدید، با تغییراتی همراه خواهد بود و قصد داریم خود ما هم در زمینه انتقاد قدم گذاشته و با افزایش جذابیت برنامه خودمان نیز مشکلات را بررسی و نقاط ضعف را اصلاح کنیم، از مردم کمک بگیریم و وظایف خود را به درستی انجام دهیم.
وی با تقدیر از همکاران اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، برای تلاش‌های‌ شبانه روزی برای برگزاری هرچه بهتر رویداد تبریز 2018 و خدمات رسانی و اطلاع رسانی شفاف به شهروندان، روز ارتباطات و روابط عمومی را به خانواده بزرگ روابط عمومی شهرداری تبریز تبریک گفت.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/50680/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

رئیس جمهور پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

چرا امیرعلی نبویان به رائفی‌پور نامه نوشت؟

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پویش کاشت 1500 اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت 7 کشور خارجی

غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

کشف 17 قبضه سلاح کمری در پیرانشهر

زن ادبیلی، قاتل شوهر سابقش شد

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

41 مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!

کشف 17 قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

افزایش 38 درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

کشف 17 قبضه کلت کمری در پیرانشهر

سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو؛ تتوی رو دست تتلو چه بود؟

عکس/ تصاویری زیبا از مزارع کلزا در بوکان

اهدای 7 سری جهیزیه در بستان‌آباد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل

شکوفه های بهاری در مشگین شهر