پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی مطرح کرد

راه‌اندازی صنعت پتروشیمی بناب درصورت توافق با وزارت نفت/ دریاچه ارومیه با آب محدود فاضلاب پر نمی‌شود سياسي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با اشاره به احتمال راه‌اندازی صنعت پتروشیمی در بناب، گفت: در این رابطه سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده و مقرر شده بعد از رایزنی با وزارت نفت و در صورت توافق، این صنعت در بناب راه‌اندازی شود. 
ضیاءالله اعزازی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با بیان این مطلب افزود: در صورت راه‌اندازی اصولی صنعت پتروشیمی، نتایج آن مثبت خواهد بود؛ چرا که پتروشیمی از معدود صنایعی است که به خوبی می‌تواند خود را اداره کند و یک صنعت مادر و جدید به شمار می‌رود. 
وی در رابطه با پروژه‌ی انتقال فاضلاب تصفیه شده‌ی بناب به دریاچه ارومیه، اظهار کرد: دریاچه ارومیه با آب محدود فاضلاب پر نمی‌شود؛ چرا که در طول زمان سدهای اطراف دریاچه ارومیه با هدف خاصی احداث شده‌اند و متاسفانه بعد از احداث این سدها نیز بصورت غیرمجاز ماموریت‌هایشان را افزایش داده‌اند.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار کرد: بعد از احداث سدها جهت تامین آب کشاورزی در اطراف دریاچه ارومیه، به‌صورت غیرمجاز باغات را افزایش داده و نقاط دیمی را تبدیل به نقاط آبی کردند و حقابه دریاچه را هم به بخش‌های دیگر منتقل کردند.
وی بیان کرد: طی این سال‌ها در اطراف دریاچه ارومیه باغات را افزایش داده و چاه‌های بسیاری را حفر کردند که این موضوع پدر آب‌های زیرزمینی را درآورد. حتی بر روی این اقدامات نظارتی هم نشد، اکنون باید مدیران جهاد کشاورزی و وزارت نیرو از 20 الی 30 سال گذشته، تمامی تصمیم گیرندگان در این رابطه را دادگاهی کنند که چرا نظارت‌های لازم اعمال نشده است.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: مگر چقدر می‌شود آب فاضلاب شهر بناب را به این دریاچه انتقال داد؟ در حالی که روستاهای ما این استعداد را دارند که کانال کشی کنیم و آب‌ فاضلاب‌هایشان را به دریاچه ارومیه انتقال دهیم اما متاسفانه در این رابطه ریالی اعتبار داده نشد.
وی با بیان این‌که در رابطه با دریاچه ارومیه فقط شعار دادند، افزود: اگر هزینه‌هایی که با نام دریاچه ارومیه در دانشگاه‌ها صرف شدند را در راستای هدایت آب از رودخانه‌ی زاب به دریاچه ارومیه هزینه می‌کردند، اکنون آب رودخانه‌ی زاب به دریاچه می‌رسید. 
وی به طرح انتقال آب از رودخانه‌ی زاب به دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: مبادا دولت در این طرح دچار همان اشتباهی شود که در احداث سدهای اطراف دریاچه ارومیه شدیم! هنوز آّب رودخانه‌ی زاب به دریاچه ارومیه منتقل نشده که به هزاران نفر وعده‌ی تامین آب و توسعه‌ی کشاورزی داده‌اند، با این شرایط، آبی به دریاچه نخواهد رسید. 
اعزازی تاکید کرد: نباید در طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه، به احدی تعهد تامین آب بدهند، اما تعهد می‌دهند. 
موزه‌ی صفوی بناب یک پتانسیل برای استان است
وی با تاکید بر ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بناب نیز گفت: مصوبه‌ی روستاهای "سور" و "توتاخانه" را در مجلس هشتم برای تبدیل به منطقه گردشگری دریافت کردیم، سور و توتاخانه ادامه‌ی کندوان بوده و باید مسیر دسترسی به این روستاها را قدری تسهیل کنیم.
رییس مجمع نمایندگان استان در این رابطه اظهار کرد: در مجلس هشتم، برخی از زیرساخت‌های این روستاها از جمله گاز، جاده و آب شرب را حل کردیم تا به منطقه گردشگری وصل شود. در منطقه‌ی کوه قره قوشون نیز ایجاد منطقه‌ی گردشگری مصوب شده و در این رابطه نیز در مجلس هشتم 100 میلیون اعتیار جذب کردیم تا در آن منطقه آبشار مصنوعی و درختکاری انجام شود.
وی به ظرفیت گردشگری "سد دوش" بناب نیز اشاره کرد و افزود: در زمان فعالیت مجلس هشتم نیز در این منطقه آلاچیق‌هایی نصب و غذاخوری احداث شد، اکنون نیز صرفاً در مسیر دسترسی آن از جهت برق و راه مشکل وجود دارد که برای آن هم اعتباری در نظر گرفته شده تا این منطقه تکمیل شود.
وی با تاکید بر این‌که شهرستان بناب دارای آثار تاریخی خوبی است، افزود: در این راستا می‌توان به مسجد، حمام و اماکن دیدنی بناب اشاره کرد. موزه‌ی صفوی بناب نیز در مجلس هشتم به تصویب رسید و این موزه را در شهرستان بناب راه‌اندازی کردیم.
وام‌های 24 درصدی کمر تولیدکنندگان را شکسته است
اعزازی با اشاره به وضعیت بیکاری در شهرستان سراب نیز گفت: وجود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار، مشکل اساسی ما در حوزه بیکاری بوده که وضعیت را حاد کرده است، ما بدون برنامه‌ریزی و بدون فکر به آینده، دانشگاه ها را افزایش دادیم و اکنون شاهد حجم بزرگی از بیکاران تحصیل‌کرده هستیم که به جز کار اداری و استخدام به شغل دیگری قانع نمی‌شوند!
وی با تاکید بر این‌که فکر کنم در بناب خانه‌ای نیست که در آن لیساس بیکار وجود نداشته باشد، تشریح کرد: این موضوع بسیار خطرناک است و نمی‌توان این مشکل را با چند میلیون وام خوداشتغالی حل کرد!
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی به مشکلات واحدهای تولیدی نیز اشاره کرد و گفت: کارگاه های موجود هم با مشکل مواجه شده‌اند، چرا که از طریق تسهیلات بانکی، ربا به چرخه‌ی تولید ما وارد می‌شود و پول ناشی از این تولید وارد جامعه شده و جامعه را آلوده می‌کند.
وی با تاکید بر این‌که وام‌های 24 درصدی کمر تولیدکنندگان را شکسته است، افزود: بانک‌ها به جای این‌که از دست تولیدکنندگان بگیرند، از پای تولید گرفته‌اند و امروز شاهدیم که اکثر کارگاه‌های تولید‌ی تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند!
وی با اشاره به فعالیت کارخانه فولاد صنعت بناب نیز گفت: در این کارخانه طی سه سال گذشته 800 کارگر را کنار گذاشته‌اند، ما نیز در این راستا تلاش می‌کنیم تا این کارخانه تعطیل نشده و 800 کارگران آن بیکار نشوند.
اعزازی به فعالیت‌های فولاد ظفر بناب نیز اشاره کرد و افزود: این کارخانه در عین اینکه لنگان لنگان فعالیت می کند اما بازهم می تواند خود را مدیریت کند، چرا که 80 درصد هزینه‌ها را از جیب خودشان تامین کرده و مابقی از طریق تسهیلات تامین شده بود.
شروع سرمایه‌گذاری در مس سونگون با پیگیری‌ مجمع نمایندگان استان
وی بیان این‌که جلسات مجمع نمایندگان استان به صورت مرتب برگزار می‌شود، گفت: معمولاً دستور کار جلسه مشخص شده و بر اساس اولویت مباحث، وزیر یا مسئول موردنظر دعوت می‌شود. این جلسات معمولا روزهای سه‌شنبه در مجلس برگزار می‌شود.
اعزازی با اشاره به موضوعات پیگیری شده توسط مجمع نمایندگان استان گفت: موضوع مس سونگون از جمله‌ی این موضوعات است که در نتیجه‌ی پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان، مدیرعامل پیشین مس ایران که نسبت به مس سونگون کم‌لطفی می‌کرد، برکنار شده و مدیرعامل جدید معرفی شد. اکنون نیز سرمایه‌گذاری در این راستا شروع شده است.
هرگز نباید به اروپا و آمریکا اعتماد کنیم
وی در رابطه با خروج آمریکا از برجام گفت: هرگز نباید به اروپا و آمریکا اعتماد کنیم، آمریکا همانی است که به دست مصدق، دستان انگلستان را از نفت ما قطع کرد و سپس مصدق را کنار گذاشت و خودش بر نفت ما حاکم شد. سیاست اروپا و انگلیس هم مانند آمریکاست و نباید دوباره به اینان اعتماد کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: اگر در این ماجرا مقابله به مثل نکنیم، ضرر کرده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/49341/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به 15 هزار و 400 هکتار رسید

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان، شلیک پدافند بوده است

تکذیب خبر جلسه اضطراری شورای‌عالی امنیت ملی

ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی

شلیک پدافند منشا صدای انفجار در تبریز

(ویدئو) در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | آیا پای اسرائیل در میان بود؟

در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | تصاویر

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فوری/ فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

آرامش کامل در آسمان تبریز

تحویل هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

شلیک پدافند، منشا صدای انفجار در تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه