پیام آذری

آخرين مطالب

وزیر نیرو: برنامه توسعه کشور بر اساس کم آبی بازنگری شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - تبریز- وزیر نیرو با اشاره به تغییر اقلیم و کاهش بارندگی های تاثیرگذار، گفت: برنامه های توسعه کشور بر اساس وضعیت اقلیمی جدید نیازمند بازنگری است.
رضا اردکانیان روز شنبه در ارتباط ویدویی با همایش روابط عمومی های صنعت آب و برق کشور در تبریز با اشاره به اینکه اسفند ماه سال گذشته مصوبه تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی توسط هیات دولت مصوب شد، اظهار کرد: نقش روابط عمومی در پیاده سازی سیاست های معطوف به مدیریت مصرف و تقاضا بارز است.
وی اعتمادسازی بین مردم و سازمان ها را از وظایف روابط عمومی ها دانست و گفت: دوران فعالیت صرف تبلیغاتی روابط عمومی ها سپری شده است.
وزیر نیرو با بیان اینکه بدون تقویت اعتماد عمومی نمی توانیم انتظار همراهی مشترکان را با برنامه های مدیریت مصرف و تقاضا داشته باشیم، تاکید کرد: روابط عمومی ها با ارتقای سواد آب و انرژی مصرف کننده ها می توانند گام های مثبتی در مسیر همراه سازی عمومی بردارند.
وی با اشاره به اینکه در دوره های گذشته به تقویت زیرساخت های تامین منابع آب و انرژی توجه شده و سواد عمومی در این حوزه با کم توجهی مواجه شده است، گفت: در صورت ارتقای سواد عمومی در برهه های کم آبی و محدودیت تولید انرژی نیازی به استفاده از روش های خاص مدیریت مصرف نخواهیم بود.
وزیر نیرو با بیان اینکه موضوع آب و برق فرابخشی و نیازمند مشارکت سایر بخش هاست، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش 10 درصدی بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی بسیاری از نگرانی های مصرف در بخش های شرب و صنعت هم رفع می شود.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید بعد محلی آب و انرژی را مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: مسئله آب در اصفهان و مازندران و همچنین موضوع برق در خوزستان و اردبیل متفاوت است.
اردکانیان، اصلاح اطلاعات نادرست در زمینه آب و برق را هم یکی از وظایف روابط عمومی ها دانست و گفت: از طریق شبکه سازی از نخبگان و سازمان های مردم نهاد می توان در جهت همراه سازی عمومی تلاش کرد.
وی با اشاره به مطالعه ای که در زمینه مدیریت مصرف آب و برق در بیش از 45 کشور دنیا داشته است، گفت: بدون همراهی عمومی در این زمینه موفق نخواهیم بود.
وزیر نیرو با بیان اینکه مدیران صنعت آب و برق در کنار مردم و در یک طرف میز هستند و آن سوی میز مسئله پایدارسازی منابع آب و انرژی قرار دارد، گفت: با اصلاح بدمصرفی می توانیم با وضعیت کم آبی سازگار شویم.
وی با بیان اینکه مصرف بهینه، ما را از سرمایه گذاری های سنگین در زمینه تولید انرژی بی نیاز می کند، تاکید کرد: اگر شیوه های مصرف اصلاح نشود تامین منابع بیشتر فایده ای نخواهد داشت.
اردکانیان با اشاره به اینکه 25 درصد آب شیرین ما در شبکه توزیع هدر می رود، 2 میلیارد متر مکعب فاضلاب خام در پهنه آبی کشور رها می شود، کشت ممنوعه ادامه دارد و بهره وری در بخش کشاورزی پائین است، گفت: این مسائل در کنار کم بارشی به وضعیت بحرانی کشور در زمینه منابع آب و انرژِی دامن می زند.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو هم در این همایش با اشاره به نقش روابط عمومی ها به عنوان رابط مردم و حاکمیت در دوران رشد روزافزون آگاهی ها، گفت: متاسفانه روابط عمومی ها به سمت دفتر اطلاع رسانی تنزل یافته اند و از ابزار جدید ارتباطی هم یکسویه استفاده می کنیم.
صدیقه ببران با اشاره به نقش این ابزار جدید و فضای سایبری در افزایش تعامل عمومی، گفت: به جهت اینکه اطلاع رسانی بهنگام نداشته ایم و مغلوب جریانی شده ایم که ما را مدیریت کرده است، شاهد بی اعتمادی عمومی هستیم.
وی شفافیت و پاسخگویی را از ویژگی های جامعه مردم سالار عنوان کرد و گفت: روابط عمومی ها با استفاده از رسانه ها باید این بستر را فراهم کنند.
وی افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت مصرف را نیازمند برنامه ریزی و خلاقیت دانست و افزود: با تکیه به هنر، دانش و تجربه می توان اعتماد مردم را جلب کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه فناوری های نوین حوزه ارتباطات جوامع بشری را تبدیل به دهکده جهانی کرده است، گفت" برای همراه سازی مردم باید آگاهی عمومی از دغدغه های موجود افزایش یابد.
رحیم شهرتی فر در عین حال تقویت زیرساخت های آب و برق را از الزمات توسعه دانست و گفت: به همت دولت تدبیر و امید شاهد افزایش ظرفیت تولید برق و مهار آب های سطحی و گسترش برخورداری روستاهای استان از زیرساخت های آب و برق هستیم.
وی با اشاره به اینکه 5 نیروگاه با اعتبار 12 هزار میلیارد ریال و سرمایه خارجی 300 میلیون تومان در حال احداث است، خاطرنشان کرد: وضعیت دریاچه ارومیه هم با توجه ویژه دولت تثبیت شده و با اتمام طرح های در دست اجرا همچون خط انتقال رودخانه زاب امید می رود وضعیت این دریاچه بهبود یابد.
3071/6183

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/48893/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟