پیام آذری

آخرين مطالب

fiogf49gjkf0d

بررسي سانحه برخورد دو قطار ادامه دارد/فهرستي جديد از متهمان اصلي حادثه مقالات

بررسي سانحه برخورد دو قطار ادامه دارد/فهرستي جديد از متهمان اصلي حادثه

  بزرگنمايي:

آذري انلاين- پس از حادثه تلخ برخورد دو قطار مسافري به يکديگر که به کشته شدن 48 مسافر اين قطارها انجاميد، دولت به طور رسمي پيگيري‌هاي خود را درباره چگونگي وقوع اين حادثه و البته شناخت قاصران و مقصران اين اتفاق آغاز کرد.

در کوتاه ترين زمان ممکن بعد از اين اتفاق، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري در حکمي اکبر ترکان را به عنوان مسئول کميته بررسي اين سانحه مشخص کرد تا پس از آن جلسات مربوط به اين اتفاق به طور مداوم برگزار شود.

پس از طي شدن مراحل اوليه بررسي اين سانحه در جلسه صبح امروز ترکان جديد ترين گزارش خود را از اين اتفاق ارائه کرد. گزارشي که نشان مي‌دهد فرضيه‌هاي مربوط به نقص در سيستم کنترل هوشمند قطار ATC واقعيت ندارد و حداقل در اين حادثه هيچ گزارشي درباره نقص فني آن موجود نيست.

در گزارش جديد ترکان اعلام شده مامورين اين سيستم در زمان حادثه به دليل آن‌چه او يک خطاي حرفه‌اي خوانده سيستم کنترل هوشمند را خاموش کرده‌اند تا قطارها به طور دستي مديريت شوند. موضوعي که باعث شده در يکي از قوس‌هاي ريلي، قطار سمنان-مشهد که با سرعت 132 کيلومتر بر ساعت حرکت مي‌کرده تنها در فاصله 8 ثانيه مانده به تصادف قطار روبرو خود را ببيند و همين موضوع باعث شده اين قطار با سرعت 118 کيلومتر بر ساعت به قطار تبريز-مشهد برخورد کند.

با مشخص شدن محوريت خطاي نيروي انساني در اين حادثه قطعا مقصران نيز به طور دقيق‌تري قابل شناسايي هستند. موضوعي که منجر شده نماينده رسمي دولت در بررسي اين سانحه جزئيات دقيق‌تري از آن ارائه کند.

بر اساس گفته‌هاي ترکان ماموران قطار تبريز-مشهد بر اساس قواعد ايمني، نقص فني خود را به طور دقيق اعلام کرده‌اند و محل ايستادن قطار را نيز مشخص کرده‌اند. از اين رو هيچ‌يک از مسئولان اين قطار در انجام مسئوليت خود تخطي نداشته‌اند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد مسئولان قطار سمنان-مشهد نيز متهم به اشتباه انساني نيستند. طبق گزارش‌ها مسئولين اين قطار به طور رسمي درخواست تعيين تکليف کرده‌اند اما با مجوزي که به آن‌ها داده شده هيچ اطلاعي از آن‌چه در مسير اتفاق افتاده نداشتند.

با رد احتمال نقش‌افريني اين افراد در حادثه قطار ترکان دو گروه از متهمان قصور در اين پرونده را معرفي کرده است. طبق گفته او مرتبه دوم تقصير در اين حادثه بر گردن ماموران ايستگاه شاهرود-مشهد است. هرچند ترکان جزئياتي درباره اين موضوع اعلام نکرده اما به نظر مي‌رسد عدم هماهنگي در انجام وظيفه آن‌ها باعث شده اين اتفاق تلخ به وجود بيايد.

در گزارش‌هاي جديد تقصير اصلي بر گردن يک نفر است. متصدي مرکز کنترل هوشمند قطار تهران-مشهد در ايستگاه شاهرود به عنوان مقصر اصلي اين اتفاق شناسايي شده است. شيفت ماموران اين ايستگاه در ساعت 7 صبح آن روز به پايان رسيده و وقتي قطار در حوالي ساعت 7:15 تقاضاي تعيين تکليف کرده است، مامور اين ايستگاه اجازه تردد داده که همين امر زمينه ساز اين حادثه تلخ شده است.

پس از اين گزارش‌ها، کميته بررسي سانحه کار خود را ادامه خواهد داد تا پس از رد احتمال نقش‌افريني سيستم کنترل هوشمند در اين حادثه و مشخص شدن مقصران اصلي، حکم‌هاي احتمالي قضائي براي اين افراد صادر شود





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

خوب و بدهای آذربایجان شرقی در سال 97

جاذبه‌های اردبیل در یک نگاه

انتقال زندان به خارج شهر؛ مطالبه بی پاسخ شهروندان تبریزی

یادی از شهدای 27 دی‌ماه دانشگاه تبریز

علائم مسمومیت الکلی چیست؟

پویش «نه به مواد مخدر» در مرند راه اندازی شد

نفس های تنگ طبیعت

بایسته های «خانه تکانی» برای گذر به سال نو

داغ گرانی بر آجیل تبریز

107هزار بال پرنده سرشماری شد/ آذربایجان غربی بهشت پرندگان ایران

جای خالی مادر

رویایی به رنگ سبز درمتن حاشیه شهر/فقر حاشیه شهر تبریز از فضای سبز

سرطان در کمین اردبیلی ها

قطعه سازان زیر چرخ خودروسازان

مهدتمدن:خداوند تنها نقاش قهار دنیاست

حال ما خوب است، اما تو باور نکن

آب بهترین نوشیدنی صبحگاهی است

نوستالوژی 75 سال گردش چرخ های دوچرخه در میاندوآب

روزی که تبریز غرق در خون بود/ 29بهمن آغازی بر فرجام رژیم ستمشاهی

درمان تنبلی و علل آن

پروژه 30روزه، 30ساله شد!

آذرتیتر: چهل بهمن و شکوه پابرجا

شکوه پایان 35 سال چشم انتظاری

بیشترین سدهای ساخته شده کشور در آذربایجان شرقی

روزنامه صائب تبریز:صادرات مواد غذایی و مقوله حفظ امنیت غذایی

توسعه مویرگی شریان برق تا روستاهای دورافتاده

بهار در زمستان تبریز/ نوستالژی دیوارهای برفی وسط کوچه ها

سوسوی کم نور فتیله بافی در کشور/هوجقان روستای صنعتی باقی می ماند

حماسه 2 بهمن ارومیه؛ مسجدی که به توپ بسته شد

قلم های بیدار

پول می‌گیرم فاتحه می‌خوانم

کودک ‌همسری، نمود تاخر فرهنگی

جامعه تلگرامی، جوانان و افکار عمومی

توانمندی های “به درد نخور” در سازمان رسانه ای

مرند صاحب ورزشگاه نشد/ پروژه ای که بعد از 12 سال به سرانجام نرسید

نقدی بر ادبیات نمایندگان مردم در شورای شهر تبریز/ از شما بعید است

اولین قدم برای جذب توریسم ورزشی

جنب و جوش کم رمق «جولایی»

پایتخت فرش دستباف در کما/مشکلاتی که به زندگی قالیبافان گره خورد

پایان تبریز 2018/ پایتختی «سر ایران» به سر آمد

فرانس پرس: احیای دریاچه ارومیه آغاز شده است

بازی مخابرات با روان مشترکین

چه عواملی روابط فرا زناشویی را در جامعه تقویت می کند

حلقه مفقوده‌ای که در خاطرات مردم یافت می‌شود

هم نوا: عروسک‌هایی که «جان مریم»اند

دریاچه ارومیه 267 کیلومترمربع افزایش سطح دارد

سیب آذربایجان غربی روی دست باغداران ماند/ کاهش شدید صادرات

درهای قصر اقبال السلطنه ماکویی کی باز می شود؟

ظروف مسی، مس بدن را تامین نمی‌کند

کابوس کثیف زباله‌های بیمارستانی؛ سرنگ‌هایی برای نجات و علیه حیات!