پیام آذری

آخرين مطالب

fiogf49gjkf0d

خيز آذربايجان شرقي براي رونق گردشگري با ساخت مراکز اقامتي مقالات

  بزرگنمايي:

آذري انلاين- با روند رو به رشد صنعت گردشگري در جهان و توجه دولت ها به اهميت اين صنعت در رونق اقتصادي کشورها و مناطق، ضرورت ايجاد هتل هاي چند ستاره و هتل آپارتمان ها در حد استاندارد را دوچندان کرده به طوري که کمبود اين مراکز در جذب گردشگران تاثير منفي داشته و موجب عقب ماندگي استان در اين صنعت مي شود.
دولت تدبير و اميد، تعامل با دولت ها و مردم کشورها را از سياست ها و برنامه هاي مهم خود اعلام و در اين راستا براي جذب گردشگران و رونق صنعت گردشگري توجه ويژه اي به توسعه مراکز اقامتي در سطح کشور به ويژه استان هاي داراي قابليت هاي گردشگري از جمله آذربايجان شرقي معطوف کرده است.
به اعتقاد مسئولان و فعالان حوزه گردشگري کشور، صنعت گردشگري در ايران در سال هاي آينده رشد قابل توجهي خواهد کرد و آذربايجان شرقي نيز براي اينکه از اين گردونه دور نماند، بايد تعداد هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتي خود را افزايش دهد.
آذربايجان شرقي با داشتن افزون بر پنج هزار اثر تاريخي شناسايي شده و بيش از يک هزار و 500 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملي در زمره پنج استان برتر کشور از لحاظ ظرفيت هاي گردشگري کشور قرار دارد.
از سوي ديگر نزديکي استان به جمهوري هاي آذربايجان و ارمنستان و ترکيه و امکانات خوب درماني آن، آذربايجان شرقي را به مقصد بالقوه اي در زمينه گردشگري سلامت در سال هاي اخير تبديل کرده که وجود مراکز اقامتي مناسب از الزامات آن است.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در سفر اخير خود به تبريز با اشاره به عزم دولت تدبير و اميد براي توسعه صنعت گردشگري اعلام کرد: اين دولت 1.5 برابر تاريخ هتل سازي ايران، هتل مي سازد.
مسعود سلطاني فر با بيان اينکه پيش از شروع به کار دولت تدبير و اميد، 125 هتل چهار يا پنج ستاره در کشور وجود داشت، افزود: اين رقم در مدت کوتاه فعاليت دولت تدبير و اميد به 158 مورد افزايش يافته است.
وي تعداد هتل هاي کشور را يک هزار و 100 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: توصيه و تاکيد رئيس جمهوري به سازمان، استفاده کامل از ظرفيت گردشگري کشور و ساخت هتل هاي مناسب با توجه به وجود کمبود مراکز اقامتي است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يادآور شد: 10 هتل خارجي با توافق هاي انجام شده از جمله با يک شرکت آلماني به صورت هتل هاي زنجيره اي در ايران ساخته مي شود تا فاصله کيفيت خدمات گردشگري ايران با کشورهاي مترقي کاهش يابد.
بديهي است آذربايجان شرقي به عنوان يکي از قطب هاي گردشگري کشور ظرفيت هاي بالقوه زيادي در اين حوزه دارد که بايد براي توسعه اين صنعت بدون دود مورد استفاده قرار گيرد.
در همين راستا نيز اقدامات خوبي در دولت تدبير و اميد براي رونق صنعت گردشگري استان انجام گرفت که افتتاح هتل کاياي تبريز با سرمايه گذاري حدود چهار هزار ميليارد ريالي در 16 طبقه با 220 اتاق و 500 تخت از جمله شاخص ترين آنهاست.
اعلام آمادگي شهرداري تبريز براي ارائه تسهيلات ويژه به علاقه مندان خريد و مرمت خانه هاي تاريخي شهر براي تبديل آنها به اماکن رفاهي و گردشگري از ديگر اقدامات انجام شده در راستاي توسعه اين صنعت در آذربايجان شرقي است.

** ضرورت رفع کمبود هتل در تبريز تا 2018
 استاندار آذربايجان شرقي نيز کمبود هتل را از جمله مشکلات بخش گردشگري استان اعلام کرده و گفته است که تا سال 2018 بايد اين مشکل برطرف شود.
اسماعيل جبارزاده با اشاره به انتخاب تبريز به عنوان پايتخت گردشگري کشورهاي اسلامي در سال 2018 ميلادي افزود: به ميمنت اين انتخاب و براساس مشوق هاي شهرداري، احداث هتل در تبريز بدون اخذ عوارض صورت مي گيرد که اين امر از مزيت هاي ممتاز براي سرمايه گذاري در اين استان است.
وي با تاکيد بر اينکه اولويت اصلي و مهم اين استان جلب و جذب سرمايه گذاري هاي خارجي است، اظهار داشت: رفع مشکلات اين حوزه جزو وظايف اصلي من است و براي اين منظور تمامي تلاش خود را انجام مي دهم.
جبارزاده همچنين در ديدار با معاون وزير صنعت و فناوري ترکيه با اشاره به توانمندي ها و ظرفيت هاي طبيعي و تاريخي آذربايجان شرقي، خواستار استفاده از تجربيات مفيد ترکيه در حوزه هاي مختلف صنعت گردشگري شد و ادامه داد: اين همکاري ها مي تواند در زمينه ساخت هتل، رستوران و آموزش هاي گردشگري برقرار شود.

**احياي خانه هاي تاريخي، گام شهرداري براي توسعه گردشگري تبريز
شهردار تبريز نيز تقويت زيرساخت هاي عمراني را در راستاي اعتلاي جايگاه بين المللي تبريز ضروري مي داند و معتقد است: در سه سال گذشته، برنامه هاي گسترده عمراني و طرح هاي تحول آفرين سرمايه گذاري، در راستاي احياي اين جايگاه ويژه پيگيري شده است.
صادق نجفي مي گويد: شهرداري تبريز در سال هاي اخير، نگرش گردشگري خود را در گستره و تخصص بيشتري پيگيري کرده که توسعه تسهيلات هتل سازي، ايجاد ناوگان هاي اتوبوس ها و تاکسي هاي تبريزگردي، احيا و مرمت خانه هاي قديمي و شرکت در نمايشگاه هاي تخصصي گردشگري از آن جمله است.
وي يادآور شده است: با ايجاد کاربري هاي بانشاط از قبيل رستوران، هتل و بازارچه هاي مفرح، در مجاورت طرح شبدري ائل گولي، شاهد ايجاد يک قطب ارزشمند تفريحي در اين محدوده خواهيم بود.

** احداث 8 هتل با ظرفيت 952 تخت در آذربايجان شرقي
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: در مدت سه سال فعالت دولت تدبير و اميد، 8 هتل با 374 اتاق و ظرفيت 952 تخت براي توسعه زيرساخت هاي گردشگري و اماکن اقامتي در استان احداث شده است.
مرتضي آبدار با بيان اينکه احداث هتل و مراکز اقامتي از لازمه هاي توسعه گردشگري هر منطقه به شمار مي رود، اظهار کرد: از اين تعداد 4 هتل با 291 اتاق و 738 تخت در تبريز احداث شده است.

** سرمايه گذاري 5 هزار و 972 ميليارد ريالي براي توسعه مراکز گردشگري و اقامتي در آذربايجان شرقي
T معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي نيز گفت: هم اکنون 13 مرکز گردشگري و اقامتي در سطح استان با سرمايه گذاري 5 هزار و 972 ميليارد ريالي در دست اجراست.
سيد رامين اسبقي افزود: در سه سال اخير نيز براي احداث 8 هتل و مراکز گردشگري و اقامتي استان حدود 3 هزار و 328 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.

** افزايش 10 درصدي گردشگران آذربايجان شرقي
در همين حال اطلاعات اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي نيز از افزايش 10 درصدي حضور گردشگران در اين استان در تابستان جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکايت مي کند.
بر پايه اين گزارش، آذربايجان شرقي با 125 هتل ، هتل آپارتمان و مهمان پذير حدود 8 هزار تخت ظرفيت اقامتي دارد.
بنا بر گزارش، در تير امسال 279 هزار و 909 نفر در مراکز اقامتي استان اقامت کرده اند.
در بند 6 بيانيه اجلاس وزيران گردشگري مجمع گفت و گوي همکاري آسيا در تبريز نيز بر ترويج گردشگري در آسيا و تقويت همکاري هاي متقابل تاکيد شده است.
نخستين اجلاس وزيران گردشگري مجمع گفت و گوي همکاري آسيا هشتم و نهم شهريور سال جاري به ميزباني تبريز برگزار شد.
اجلاس فرصت هاي سرمايه گذاري در زمينه هتل سازي نيز در 12 - 11 مهر در ايران براي جلب مشارکت هاي سرمايه گذاران عضور مجمع گفت و گوي همکاري آسيا برگزار مي شود.
شهر تبريز با يک ميليون و 800 هزار نفر جمعيت يکي از شهرهاي مورد علاقه گردشگران داخلي و خارجي است؛ اين شهر از سوي اجلاس کشورهاي اسلامي به عنوان شهر نمونه گردشگري کشورهاي اسلامي در سال 2018 ميلادي انتخاب شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/4543/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استایل متفاوت دختر آقای هاشمی سریال نوروز رنگی/ بیوگرافی

تنهایی عامل اعتیاد به‌ غذا و میل به شیرینی؟

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

ابلاغ 821میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل

پرداخت 35 هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

جابجایی 252 هزار تن کالا از استان اردبیل

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد

14 هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند

صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران

9 کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه پنجم اردیبهشت

آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط

همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی

هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد

افرایش دو برابری داروخانه‌ها در خوی

گلایه مردم از وضعیت نامناسب آسفالت بلوار صنم بلاغی پلدشت

اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد

اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی

بلیت فروشی دیدار تیمهای تراکتور و ذوب آهن

پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد

غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است

اهدای 179 واحد خون در مهربان

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی پنجم اردیبهشت

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

افزایش دمای هوا در استان اردبیل

مقاوم سازی بیش از 4 هزار واحد مسکن روستایی

دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر

پرداخت 35000میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

میلان و از سرگیری مذاکرات برای جذب سرو گیراسی

سرو آزادانه قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند

صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب

یک کودک ارومیه‌ای با غرق شدن در استخر آب باغ جان خود را از دست داد

اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری

دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر

خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)

صادرات محصولات کشاورزی مراغه به 20 کشور جهان

پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به پاریس رسید / استقبال در بدو ورود به ارومیه

رقابت بیش از 52 هزار داوطلب در کنکور سراسری آذربایجان غربی

سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته

مقاوم سازی 350 هزار واحد روستایی در سطح کشور

9 بازیکن از آذربایجان‌ غربی در ترکیب تیم ملی والیبال قرار گرفتند

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

استوری ویژه و متفاوت «امیر جعفری» برای «علیرضا جعفری»/ عکس

استایل متفاوت و جذاب «شاهزادۀ ناکرانگ» در یک قرارداد عاشقانه