پیام آذری

آخرين مطالب

در جلسه شورای شهر تبریز مطرح شد؛

تکمیل خط یک متروی تبریز 680 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد سياسي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - تبریز- عضو شورای شهر تبریز گفت: تکمیل خط یک متروی تبریز 680 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد اشرف نیا ظهر امروز یک شنبه در جلسه شورای شهر تبریز ضمن ارایه گزارشی کوتاه در مورد اولویت های اجرای پروژه های عمرانی مطرح شده کمیسیون عمران و توسعه شهری در نشست شورای شهر اظهار داشت: هر چند اولویت بندی بر اساس ضرورت تکمیل سریع ترِ پروژه های نیمه تمام است، اما نیاز است که بعضی از پروژه های ضروری دیگر نیز در سال جاری انجام و در قالب اولویت ها مطرح شوند .
وی با تکیه بر مذاکره ها و مصاحبه های انجام شده مسؤولان استانی و شهری ادامه داد: در خصوص تکمیل و تأمین اعتبار خط یک قطار شهری هریک از مسؤولان مصاحبه هایی انجام داده اند و رسانه ها تمام موارد و مطالب را بایگانی کرده اند و ما همچنان منتظر این هستیم که بعضی آقایان که ادعا کرده اند، از صندوق توسعه ملی برای مترو تبریز تسهیلات جذب کنند تا خط یک مترو به سر انجام برسد و خط دوم نیز از طریق فاینانس آغاز به کار کند .
این عضو شورا، راه چاره تحقق این بودجه را انتشار اوراق مشارکت برای پروژه های عمرانی دانست و گفت: تکمیل خط یک مترو، 680 میلیارد تومان اعتبار می خواهد و نیمی از آن را باید طبق قانون، دولت تقبل کند .
اشرف نیا با اظهار بر اینکه خط دو مترو هم تعطیلی بردار نیست و باید به نحوی اجرا شود، ابراز داشت: بودجه و هزینه ما باید در مسیری صرف شوند که منتهی به ایجاد زیرساخت های اساسی شوند .
وی در همین راستا تصریح کرد: تکمیل شدن خط یک مترو در شهرهای اصفهان و شیراز و تلاش آن ها برای تکمیل نمودن خط دو جای تأمل و تأسف دارد و جای پرسش است که چرا ما هنوز با مشکلات خط یک دست به گریبان مانده ایم و لازم است متوجه باشیم که اگر نمی خواهیم اعتبار لازم برای خط یک قطار شهری پیش بینی کنیم، دیگر باید این موضوع را بر چینیم و دیگر انتظار فرجی در این خصوص نداشته باشیم.
نظر تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه امروز
فریدون بابایی اقدم؛ رئیس کمیسیون معماری این شورا نیز با اظهار بر اینکه همچنان نوعی پراکنده کاری را در قالب بودجه می بینم، اظهار داشت: قرار بود پروژه های مسیر گشایی بر اساس تبصره ای که قبلا تصویب شده است، در قالب کمیته ای مشخص اولویت بندی شود، اما با این حال پروژه های موصوف همچنان در قالب خود بودجه اولویت بندی شده اند .
وی با بیان اینکه در خصوص روستاهای الحاقی نیز همچنان ابهام و اجمال در بودجه حاکم است، ادامه داد: از همکاران خواهش دارم آنچه را که شهرداری در لایحه آورده است، مبنا قرار داده شود و شهردار محترم نیز نسبت به امنیت شغلی کارکنان شهرداری و بحث اضافه کاری آن ها که منجر به ایجاد نگرانی در مجموعه شهرداری شده است، توجه ویژه داشته باشد .
بابایی اقدم در خصوص اعتبار پیش بینی شده برای مترو نیز گفت: بهتر است تعهدات شهرداری اضافه شده و عدد لحاظ شده در خصوص مترو را با اعتبارات پیش بینی شده بالانس کنیم .
محمد اشرف نیا؛ دیگر عضو این شورا گفت: نیاز اساسی نسبت به مطالعه ترکیبی حمل و نقل و ترافیک در شهر تبریز احساس می شود .
غلام حسین مسعودی ریحان؛ دیگر عضو این شورا در بخش دیگر از جلسه امروز با اظهار بر اینکه استقلال سازمان ها زمانی معنی دارد که این سازمان ها بتوانند تأمین مالی کنند و در قبال مسؤولیت شان پاسخگو باشند، ادامه داد: این سازمان ها باید توان داشته باشند که مسؤولیت های محول شده به آنان را رأساً انجام دهند. چون تا زمانی که همه دخل و خرج این سازمان ها وابسته به شهرداری باشد، نمی توان گفت این سازمان ها مستقل هستند .
فرج محمد قلی زاده؛ دیگر عضو این شورا در بخش دیگر از جلسه امروز اظهار داشت: نکته جالبی است که ما خواهان مدیریت واحد شهری باشیم، اما در داخل مجموعه شهرداری، به سمت مخالف حرکت کنیم !
وی در این راستا ادامه داد: جای بسی بحث و سؤال است و جا دارد سؤال شود که چگونه می شود که همه دخل و خرج سازمان عون ابن علی بر عهده شهرداری است، اما در عمل شهردار اراده ای برای اعمال مدیریت در این سازمان را نداشته باشد؟
صورت مسئله تغییر چارت سازمانی در شهرداری تبریز اشتباه است
سعید نیکوخصلت؛ دیگر عضو این شورا نیز با بیان اینکه احساس می کنم صورت مسئله تغییر چارت سازمانی اشتباه است و بحث ها از همین جا نشات می گیرد، ادامه داد: عینالی یک منطقه استراتژیک گردشگر پذیر است و باید در آن ثبات مدیریتی حاکم باشد و در صورت نیاز و لزوم حتی می توان آن مجموعه را به بخش خصوصی سپرد و برای بلند مدت برنامه ریزی کند .
عبداللّه تقی پور؛ دیگر عضو این شورا با بیان اینکه بنده از طرف رئیس شورای شهر مأمور به بررسی اساسنامه های جدید بوده ام، ادامه داد: بر اساس مطالعات شکل گرفته، نفس این اقدام بسیار مفید بوده است و در حال حاضر باید نقشه راه این اقدام را ترسیم نماییم و بدانیم که آیا این اساسنامه های جدید در راستای کوچک سازی شهرداری بوده اند یا هدف دیگری را دنبال می کنند؟
وی در همین راستا سهل الوصول ترین گزینه را عمل بر اساس پیشنهاد کمیته بررسی اساس نامه های جدید دانست و گفت: گزارش این موضوع به شورای شهر ارائه شده است .
افزایش تعهد در قبال مترو به صورت تبصره در بودجه قید شود
شهرام دبیری؛ دیگر عضو این شورا با بیان اینکه پیشنهاد می کنم افزایش تعهد در قبال مترو، به صورت تبصره در بودجه قید شود، اظهار داشت: برای تأیید بودجه در فرمانداری، لزوماً باید این بودجه بر اساس چارت جدید باشد و اگر شهرداری در این خصوص، نظر ویژه ای دارد، آن را به وزارت کشور انعکاس دهد .
کریم صادق زاده؛ سخنگوی این شورا نیز با اظهار بر اینکه مزیت همه سازمان ها در چابک بودن و کوچک بودن ساختار آن هاست، ادامه داد: اساسنامه های جدید باید بر اساس آمایش سرزمینی شهر تبریز تدوین شود و جا دارد متوجه باشیم که تدوین اساسنامه های جدید برای شهر تبریز از نان شب نیز واجب تر است!

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/44408/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟