پیام آذری

آخرين مطالب

در جمع مدیران بنیاد مسکن شهرستان اهر عنوان شد؛

مهم‌ترین سیاست دولت در روستاها توسعه همه‌جانبه است سياسي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - اهر- فرماندار شهرستان اهر گفت: مهم‌ترین سیاست دولت در روستاها توسعه همه‌جانبه است برای همین باید همه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک کنیم تا موفق شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، زاهد محمودی صبح امروز پنج شنبه در دیدار با مدیر و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر که به مناسبت دهه تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جزو اولین نهادهای انقلابی است که در سال 58 به‌فرمان امام خمینی(ره) در راستای تأمین مسکن محرومان تشکیل شد و بعد از دوران انقلاب وظایف این نهاد باگذشت زمان به‌مرور توسعه‌یافته‌تر شده است .
وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تاکنون در حوزه مسکن روستایی و شهری عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته است، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول 40 سال که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد با حداقل اعتبارات و منابع توانسته اقدامات مؤثری در کنار دولت داشته باشد .
فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: طرح‌های بهسازی، نوسازی، مقاوم‌سازی و هادی روستایی از جمله مهم‌ترین رویکردها و سیاست‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و به‌نوعی در روستاها با وجود دهیاری‌ها ولی همیشه این نهاد یار و یاور دولت بوده است .
لزوم توجه مضاعف بنیاد مسکن به روستاهای محروم
محمودی بابیان اینکه مهم‌ترین سیاست دولت در روستاها، توسعه همه‌جانبه روستایی بوده و از طرفی هم از مهاجرت روستائیان به شهرها و کلان‌شهرها جلوگیری کند، گفت: نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت کاملاً بی‌بدیل بوده و به لحاظ اینکه هدف و سیاست دولت و بنیاد مسکن یکی است دهیاران و بخشداران نیز همراه و همگام با این نهاد هستند .
وی بر لزوم توجه مضاعف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مناطق و روستاهای محروم تأکید کرد و یادآور شد: با این‌که برای توسعه اشتغال و معیشت روستائیان تسهیلاتی پرداخت می‌شود اما نباید از تأمین مسکن برای روستائیان غافل شویم.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه بنیاد مسکن متعلق به مردم و انقلاب اسلامی است، گفت: همه بایستی برای موفقیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تلاش کنیم چراکه موفقیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در واقع موفقیت نظام، انقلاب و دولت است .
محمودی ابراز داشت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید بیشترین توجه به مناطق روستایی بوده به‌طوری که این دولت برای خدمات‌رسانی به روستاها حتی روستاهایی که فاقد دهیاری و شورا هستند اعتبار ویژه‌ای تخصیص می‌دهد، شاید پیش از این گفته می‌شد اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری و شورا تخصیص نمی‌یابد اما در این دولت با نگاه ویژه‌ای که شد این نگرش‌ها نیز تغییر یافت و حتی زمینه‌ای فراهم شد تا اعتبارات روستایی نسبت به سال‌های گذشته سه برابر شده است .
طرح هادی در 15 روستای اهر اجرا می‌شود
مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر نیز در این جلسه گفت: در طول سال جاری طرح هادی روستایی در 15 روستای شهرستان اهر اجرا می‌شود .
هادی رحیمی اظهار داشت: هدف امام راحل از تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک به تأمین مسکن اقشار محروم و کم‌درآمد ساکن در روستاها و شهرها بود و با افتتاح حساب 100 امام و مشارکت مردم در این زمینه باعث شد تا نهال این نهاد انقلابی پربارتر شود .
مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر با اشاره به اینکه طرح مطالعه طرح هادی بر طبق برنامه پنجم پنج‌ساله توسعه کشور در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان اهر انجام گرفت، افزود: اما در بحث اجرای طرح هادی، تنها این طرح را در روستاهای بالای 100 خانوار شهرستان اهر توانسته‌ایم اجرایی کنیم.

وی از اجرای پروژه‌های عمرانی نظیر آسفالت‌ریزی معابر روستایی و اجرای طرح هادی در 15 روستای شهرستان اهر طی سال جاری خبر داد و گفت: طبق زمان‌بندی که کرده‌ایم پروژه‌های طرح هادی روستایی در شهرستان اهر هم‌زمان با هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و هر تلاشی که برای روستاها می‌کنیم سعی کرده‌ایم تا شمه‌ای از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را برای مردم نشان دهیم .
70 درصد املاک روستایی اهر سنددار شده‌اند
رحیمی، اجرای طرح هادی در روستاهای دارای 50 تا 100 خانوار شهرستان اهر را از اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان برشمرد، بیان داشت: امیدوارم شاهد روزی باشیم که طرح هادی روستایی را در روستاهای زیر 20 خانوار نیز اجرا و تمامی روستاها را از طرح هادی بی‌نیاز سازیم.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر بابیان اینکه 70 درصد از املاک روستایی در شهرستان اهر سنددار شده‌اند، گفت: تابه‌حال در شهرستان اهر بیش از 7000 جلد سند برای املاک روستایی صادرشده و می‌توان گفت 70 درصد املاک روستایی در این شهرستان سنددار شده‌اند .
وی همچنین از بازسازی 3 هزار و 750 واحد مسکونی در روستاهای شهرستان اهر خبر داد و بیان داشت: همچنین در شهر اهر 1550 واحد مسکونی بازسازی و در کنار آن 16 هزار و 500 واحد دیگر نیز تعمیر شده و از طرفی هم 5 هزار و 550 واحد هم بهسازی شده که تمامی این‌ها موجب شده تا در بهسازی و بازسازی رتبه نخست را در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی کسب کنیم .
رحیمی با تأکید بر اینکه امسال با عنایت مقام معظم رهبری از حساب 100 امام برای استان آذربایجان شرقی 8 میلیارد تومان جهت پرداخت به تعمیر واحدهای مسکونی نیازمندان به‌صورت بلاعوض اختصاص‌یافته است، گفت: در شهرستان اهر 51 خانواده جهت دریافت تسهیلات چهار میلیون تومان بلاعوض شناسایی و معرفی‌شده‌اند که از قرار معلوم مقرر شده تا مرحله نخست تسهیلات بلاعوض پایان فروردین‌ماه پرداخت شود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/44274/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

رئیس جمهور پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

چرا امیرعلی نبویان به رائفی‌پور نامه نوشت؟

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پویش کاشت 1500 اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت 7 کشور خارجی

غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

کشف 17 قبضه سلاح کمری در پیرانشهر

زن ادبیلی، قاتل شوهر سابقش شد

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

41 مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!

کشف 17 قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

افزایش 38 درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

کشف 17 قبضه کلت کمری در پیرانشهر

سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو؛ تتوی رو دست تتلو چه بود؟

عکس/ تصاویری زیبا از مزارع کلزا در بوکان

اهدای 7 سری جهیزیه در بستان‌آباد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل

شکوفه های بهاری در مشگین شهر