پیام آذری

آخرين مطالب

استان اردبیل آماده استقبال از میهمانان نوروزی است فرهنگي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - اردبیل- استان اردبیل با داشتن جاذبه های متنوع طبیعی و تاریخی یکی از قطب های گردشگری کشور بوده و هم اکنون در آستانه سال جدید خود را آماده استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی می کند.
جاذبه های بی نظیر طبیعی از جمله آب و هوای پاک بهاری ، چشمه ها و آب های معدنی در اقصی نقاط استان ، کوهستان ، جنگل های طبیعی و دریاچه های مختلف در کنار بیش از 1500 اثر تاریخی گردشگران ایرانی را از اقصی نقاط کشور به سوی خود می خواند.
در این میان مسئولان و شهروندان نیز با اقدام های خود شهرستان های مختلف را برای پذیرایی از مسافران آماده کرده اند و استان اردبیل از هر جهت آماده پذیرایی گرم از میهمانان نوروزی می باشد.
به گزارش ایرنا،در حال حاضر با تشکیل ستاد نوروزی تمام دستگاههای اجرایی امکانات لازم رابرای خدمات رسانی به مسافران مهیا نموده و نیروهای امدادی اعم از نیروهای هلال احمر، فوریت های پزشکی و راهداری در جاده های استان مستقر شده اند.
اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور ، نقشه راهنما ، لوح فشرده معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی نیز برای راهنمایی گردشگران و مسافران نوروزی آماده شده و کیوسک های اطلاع رسانی و راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان مستقر هستند.
** 223 مرکز اقامتی اردبیل آماده پذیرش مسافران نوروزی است
قادر تقی زاده معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آماده سازی 223 مرکز اقامتی در این استان برای پذیرش و خدمت رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.
وی افزود: 10 کمیته زیرمجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر در استان پیش بینی شده و شیوه نامه ستاد اجرایی به اعضا و فرمانداران ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: مراکز اقامتی برای اسکان مسافران آماده سازی شده و پروانه مراکز تمدید و نرخ آن ها نیز اعلام شده است.
تقی زاده به استفاده از ظرفیت اسکان آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در شهرهای اردبیل و سرعین مدارس و خانه های معلم به غیر از شرایط استثنایی اسکان فرهنگیان را عهده دار خواهد بود.
او تاکید کرد: در شرایط اضطراری و در صورتی که مراکز اقامتی موجود پاسخگوی مسافران نباشد پیش بینی لازم برای استفاده از مدارس ، سالن های ورزشی و مساجد برای اسکان گردشگران انجام شده است.
وی به اجرای برنامه نوروزگاه در تعطیلات نوروزی نیز اشاره کرد و افزود: در کنار آثار تاریخی و طبیعی استان جشن ها و برنامه هایی در قالب معرفی آداب و رسوم مرتبط با نوروز برگزار می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین گفت: در پایگاه های منسجم شهرداری ، نیروهای هلال احمر و نیروی انتظامی در ورودی های شهر استقرار خواهند یافت.
او افزود: بروشور ، پلاکارد و کتابچه های گردشگری برای مسافران نوروزی تدارک دیده شده و همچنین از طریق اپلیکیشن های گردشگری جاذبه های تاریخی و طبیعی استان معرفی می شود.
** تاکید معاون استاندار اردبیل بر امادگی دستگاههای اجرایی برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی
بهروز ندایی معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز گفت: به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده تا در خدمات رسانی به مسافران نوروزی و تامین امکانات جاده ای و رفاهی آمادگی لازم را داشته باشند .
وی افزود: همه دستگاه های اجرایی موظف هستند امور مربوط به خدمات دهی به مسافران نوروزی را انجام دهند تا شاهد رضایت مسافران از خدمات انجام شده باشیم .
ندایی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم در خدمات رسانی بیمارستان ها و مراکز درمانی افزود: در بیمارستان ها و مراکز درمانی حضور پزشکان متخصص و ارتوپدی ضرروی است و نباید در این مورد کوتاهی صورت بگیرد .
وی امداد رسانی جاد ه ای را یادآور شد و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، هلال احمر و اورژانس برای امداد رسانی جاده ای به مسافران نوروزی ضمن تامین تجهیزات امداد رسانی اهتمام جدی در خدمات رسانی داشته باشند .
ندایی همچنین نقش نیروی انتظامی را در تامین امنیت عمومی یادآور شد و افزود: نیروی انتظامی در تامین امنیت مردم نقش موثری دارد و همه ساله در تعطیلات نوروزی از اموال و خانه های مردم محافظت می کند .
**28 پایگاه فوریت های پزشکی در جاده های استان اردبیل مستقر شد
فرهاد غیبتی پور سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل نیز گفت: برای امداد رسانی به مسافران نوروزی 28 پایگاه جاده ای در راه های اصلی این استان مستقر شده اند.
وی افزود: 6 ایستگاه سلامت نیز در جاده نیر – سراب ، گردنه حیران در جاده نمین - آستارا ، سه راهی هیر و خیابان مقدس اردبیلی ، مسیر بران و فخرآباد در جاده پارس آباد - مشگین شهر مستقر شده و به مسافران نوروزی خدمات درمانی انجام می دهند.
غیبتی پور بیان کرد: همچنین 51 پایگاه ثابت و 23 پایگاه شهری در ورودی شهرها از 24 اسفند تا 15 فروردین 97 در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر خدمات لازم از جمله کنترل فشار و قند خون را به مسافران ارائه می کنند.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل گفت: در این ایام همچنین 60 دستگاه آمبولانس ، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج تیم نظارتی آماده خدمات رسانی به مسافران هستند.
او افزود: امداد هوایی دانشگاه علوم پزشکی هم به صورت روزانه برای انتقال بیماران حاد به مراکز بیمارستانی فعال خواهد بود.
** استقرار 120 گروه راهداری در جاده های استان اردبیل
علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل ونقل استان اردبیل هم در این باره به ایرنا گفت: 120 گروه راهداری برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در جاده های ارتباطی استان مستقر شده اند.
وی افزود: 420 نفر نیروی انسانی با 26دستگاه ماشین آلات در 9راهدارخانه ثابت و چهار راهدارخانه سیار در جاده های مواصلاتی استان خدمات لازم را به مسافران نوروزی انجام می دهند.
رحمتی با اشاره به این که همه راهدارخانه ها ، نمازخانه ها و 12 مجتمع خدماتی بین راهی استان آماده خدمات رسانی هستند، اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی 400 دستگاه اتوبوس ، 500 دستگاه سواری و حدود 200 دستگاه مینی بوس و در مجموع یک هزار و 100 ناوگان عمومی استان مسافران نوروزی را جابجا می کنند.
** 20 پایگاه امدادی ایام نوروز در جاده های استان اردبیل خدمات می دهد
بهرام غیبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در ایام تعطیلات 20 پایگاه امدادی ثابت و سیار این جمعیت با هدف خدمات رسانی به مسافران نوروزی در جاده های استان مستقر می شود.
وی با اشاره به اجرای سه طرح ملی امداد و نجات، طرح ملی ایمنی و سلامت و فرشتگان رحمت در استان، افزود: در قالب طرح ملی امداد و نجات 250 امدادگر،20 دستگاه آمبولانس و 10 خودرو کمک دار از 23 اسفند امسال تا 16 فروردین ماه سال 97 به ارائه خدمات به مسافران نوروزی خواهند پرداخت.
غیبی بیان کرد: در قالب طرح ملی ایمنی و سلامتی نیز راه اندازی 20 ایستگاه ثابت در ورودی شهرهای استان اردبیل ، خیمه های نماز، ایستگاه سلامت ، توزیع کتاب نذری ،سی دی صوتی ویژه کودکان به تعداد پنج هزار عدد ، توزیع 40 هزار اقلام از قبیل بروشور و نقشه و راه اندازی کمپین' نه به تصادفات جاده ای' اجرا می شود.
وی درباره اجرای طرح فرشتگان رحمت در استان افزود: در قالب این طرح نیز 2هزار بسته غذایی اهدایی خیران استان در بین خانواده های نیازمند توزیع می شود .
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح نیابت اضافه کرد: این طرح در قالب طرح حوزه داوطلبان با هدف تکریم سالمندان و سالخوردگان در ایام نوروز اجرا می شود .
استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
همچنین موزه مفاخر دینی ، موزه تخصصی باستان شناسی ، موزه چینی خانه مجموعه شیخ صفی ، موزه مردم شناسی ، موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی اردبیل از دیگر جاذبه هایی است که گوشه هایی از تاریخ و تمدن این دیار را به نمایش گذاشته است.
گزارش : یعقوب شاددل
/6016/ 7110

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/38897/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قاب هایی جالب از تیپ و چهره «محمد» سریال ستایش در کنار همسرش

پیش بینی برداشت بیش از 90 هزار تن گندم در میاندوآب

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟ /توضیحات معاون سیاسی استاندار درباره فعال شدن پدافند هوایی

(ویدیو) اولین تصاویر تبریز بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار

فیلمی از وضعیت امروز شهر تبریز پس از برخی اخبار در مورد حادثه امنیتی

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

تبریز در امنیت و آرامش کامل است

شلیک پدافند هوایی در تبریز

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دوستی های هالیوودی که هر کدام به دلایلی به پایان رسیدند

تغییر چهره «زهرا زن اوس موسی» سریال پایتخت 3 بعد 11 سال

مصرف 20 هزار تن گندم ماهیانه در اردبیل

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران

آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به 15 هزار و 400 هکتار رسید

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان، شلیک پدافند بوده است

تکذیب خبر جلسه اضطراری شورای‌عالی امنیت ملی

ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی

شلیک پدافند منشا صدای انفجار در تبریز

(ویدئو) در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | آیا پای اسرائیل در میان بود؟

در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | تصاویر

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فوری/ فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

آرامش کامل در آسمان تبریز

تحویل هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است