پیام آذری

آخرين مطالب

تاکید فرماندار مهاباد بر امیدآفرینی و نقد منصفانه رسانه ها فرهنگي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - مهاباد- معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد به ضرورت نقدپذیری مسئولان اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید نقد منصفانه را با هدف اصلاح امور و تسریع در روند توسعه در دستور کار قرار دهند اما این نقد نباید ناامیدی را به جامعه تزریق کند.
به گزارش ایرنا ایرج شجاعی روز جمعه در نشست صمیمی با جمعی از خبرنگاران در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مهاباد، اظهار کرد: نقش رسانه ها و نقدهای منصفانه آنان در فرآیند توسعه بی بدیل است.
وی ادامه داد: رسانه ها و خبرنگاران باید نخبگان جامعه، نهادها و احزاب را نیز مورد نقد منصفانه قرار دهند اما این نقد باید به گونه ای باشد که از تخریب آنان جلوگیری شود.
فرماندار شهرستان ویژه مهاباد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسانه زبان گویای مردم و مسئولان است، گفت: کار حرفه ای، دقت در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی موثر و موثق، رمز پویایی ایرنا در فضای رقابتی کنونی است.
وی با تقدیر از تلاش ها و فعالیت های خبرنگاران در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر مهاباد، گفت: خبرهای ایرنا جامع و مورد وثوق است و از عملکرد آن در منطقه رضایت داریم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ویژه مهاباد تاکید کرد: تاثیرگذاری ایرنا در مجامع بین المللی و داخلی انکارناپذیر بوده و به عنوان رسانه رسمی از جایگاه بالایی برخوردار است.
وی همچنین با اشاره به توسعه کمی و کیفی رسانه ها در مهاباد گفت: صدا و سیمای مرکز مهاباد با برخورداری از نیروهای کارآمد به عنوان دستگاه برتر آذربایجان غربی معرفی شده است.
شجاعی گفت: پایگاه های خبری و رسانه های مجازی مهاباد نیز تحرک و جریان رسانه ای مناسبی در منطقه ایجاد کرده است و مخاطبان خوبی دارند.
** بیش از 10 میلیارد ریال در بخش گردشگری مهاباد سرمایه گذاری می شود
فرماندار ویژه مهاباد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب این شهرستان به عنوان شهر هدف گردشگری در آذربایجان غربی گفت: سال آینده بیش از 10 میلیارد ریال در بخش گردشگری مهاباد سرمایه گذاری می شود.
شجاعی با اشاره به دلیل انتخاب شدن این شهرستان به عنوان شهر هدف گردشگری این استان، افزود: مهاباد سال گذشته رتبه نخست آذربایجان غربی از لحاظ تعداد بازدیدکنندگان و گردشگران اماکن تاریخی و گردشگری را به خود اختصاص داد.
وی با اشاره به مطالعه طرح راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی مهاباد و بازارچه مشترک مهاباد و سردشت نیز بیان کرد: اصلاح و تعریض محور مهاباد - سردشت می تواند موجب توسعه صنعت گردشگری و افزایش صادرات مرزی شود.
شجاعی گفت: تعریض جاده مهاباد - سردشت به اعتبار ملی نیاز دارد و مطالعات این طرح نیز به زودی آغاز می شود.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی، اظهار کرد: تعدد رسانه ها در دولت تدبیر و امید موجب افزایش سواد رسانه ای در سطح جامعه می شود.
علیرضا فولادی افزود: خبرگزاری ایرنا با نگاه حرفه ای و تولیدات خبری جدید نقش بسیار مهم و موثری در امر اطلاع رسانی و ایجاد آرامش در کشور دارد.
وی با بیان اینکه ایرنا متعلق به همه مردم است، اظهار کرد: بر اساس پژوهش ها بخش قابل توجهی از مخاطبان پیام های خود را از شبکه های اجتماعی دریافت می کنند و فرآوری خبرهای ایرنا برای بازنشر در شبکه های اجتماعی با جدیت دنبال می شود.
وی بیان کرد: ایرنا به دنبال افزایش حضور در شبکه های اجتماعی و تولید فرآوده های جدید خبری به ویژه در بخش سمعی و بصری است.
مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر مهاباد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت این دفتر، گفت: در نیمه دوم امسال بیش از یکهزار خبر و فرآورده های خبری در ایرنا دفتر مهاباد تولید شده که 50 گزارش تصویری سراسری، 60 گزارش مکتوب و 48 حلقه فیلم از جمله آنهاست.
پیمان پاکزاد با بیان اینکه بیش از 70 درصد تولیدات این دفتر تولیدی بوده، افزود: در دهه فجر امسال 32 خبر و مصاحبه، یک گزارش، چهار حلقه فیلم و بیش از 50 قطعه عکس در ایرنای دفتر مهاباد تولید شد.
وی با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی وظایف رسانه ای خود را به خوبی انجام داده است، ادامه داد: ایرنا دفتر مهاباد نیز با همکاری خبرنگاران شهرستان های جنوب آذربایجان غربی تاثیرگذاری رسانه ای مطلوب و مناسبی در منطقه دارد.
پاکزاد با بیان اینکه ایرنا زبان مردم و مسئولان است، یادآور شد: ایرنا به عنوان رسانه 84 ساله کشور نقش عمده ای در معادلات منطقه ای و سیاسی ایفا کرده و دفتر مهاباد به عنوان قدیمی ترین دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در ایران در بسیاری از مسائل مهم منطقه ای نقش آفرین بوده است.
در این مراسم همچنین امیر خالق نژاد خبرنگار ایرنا در تکاب به عنوان خبرنگار سال و آرام ظاهری خبرنگار شهرستان سردشت به عنوان بااخلاق ترین خبرنگار ایرنا در جنوب آذربایجان غربی انتخاب شدند.
تجلیل از تمام خبرنگاران ایرنا در جنوب آذربایجان غربی و تعدادی از دیگر خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی شهرستان مهاباد از دیگر بخش های این مراسم بود.
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، خبرگزاری رسمی و ریشه دارترین نهاد حرفه ای گردآوری و انتشار خبر در ایران است.
این سازمان بر شالوده چند دهه فعالیت خبری و رسانه ای بنا شده و از نظر سابقه و ویژگی های حرفه ای، هیچ بنگاه خبری در ایران قابل همسنجی با آن نیست.
بنیان ایرنا در سال 1313 خورشیدی و با تاسیس «آژانس پارس» گذارده شد؛ بنگاه خبری که در چارچوب سازمانی وزارت امور خارجه و با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان به وجود آمد.
نزدیک به چهار دهه بعد، وزارتخانه ای با عنوان اطلاع رسانی فعالیت خود را در دولت وقت آغاز کرد و بدین ترتیب در سال 1342، آژانس پارس به «خبرگزاری پارس» با نام اختصاری «پانا» (PANA) تغییر نام داد.
پیش از این، آژانس پارس برای مدتی بطور مشترک با رادیو فعالیت می کرد و تهیه کنندگی اخبار این رسانه را بر عهده داشت.
پایه گذاری وزارتخانه «اطلاعات و جهانگردی» در سال 1353 سبب شد تا خبرگزاری پارس نیز از نظر تشکیلاتی دگرگونی هایی را تجربه کند و در جریان این تحولات خبرگزاری پارس از اداره کل خبرگزاری به سازمان خبرگزاری تبدیل و به عنوان یک شرکت سهامی دولتی شناسایی شد.
اساسنامه آن نیز با 23 ماده و هفت تبصره به تصویب نمایندگان مجلس شورای ملی رسید.
3093/ 3072

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/38892/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز

تراکتور به مصاف ذوب‌آهن می‌رود

یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود

داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند

گره عجیب نهضت ملی مسکن

ساخت 500 کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم

غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست

ساخت 50 مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها

اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (12ماهه سال 1402)

کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی 1803 اثر ثبت شده ملی دارد

دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه

گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی

استقبال از نخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌ غربی

مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل مهر و موم شد

مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در 28 روستای سیل زده

دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر

رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست

اعتبار 40 میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز

اعتبار 40 میلیارد تومانی برای احیای مقبرهالشعرای تبریز

اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان

اقدامات ایمنی مهم در زمان باران و سیلاب

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟

مقاوم سازی 350 هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور

بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب

تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی

توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی

حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند

درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!

دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟

مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی

اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی

شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!