پیام آذری

آخرين مطالب

افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه4 تبریز با 44میلیارد تومان اعتبار اجتماعي

افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه4 تبریز با 44میلیارد تومان اعتبار
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی 10 پروژه عمرانی شهرداری منطقه چهار تبریز، به صورت متمرکز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امروز، 10 خرداد، با حضور مسئولان استانی و شهری مورد بهره برداری قرار گرفت.

مسیرگشایی فاز دوم خیابان شهید خلیلی اولین پروژه‌ای بود که افتتاح شد؛ این پروژه با طول 500 متر و عرض 18 متر و با اعتبار 16 میلیارد تومان، بزرگترین پروژه آماده این منطقه بوده و به عنوان طرح مکمل فاز نخست، نقش کارساز در بهبود بافت ترافیکی و تقویت وضعیت کالبدی خواهد داشت. پروژه مسیرگشایی شهید خلیلی، علی‌رغم محدودیت‌های اقتصادی و افزایش هزینه‌های تملک و احداث، از برنامه‌های محوری منطقه4 است.
پروژه ساماندهی مهرانه‌رود نیز دیگر پروژه‌ای بود که افتتاح شد؛ مهرانه‌رود، یکی از مسیرهایی است که آلودگی و نابسامانی در بستر آن، سال‌ها باعث تجمع آب‌های سطحی و گل‌ولای و زباله‌های مختلف، به خصوص در بخش غربی این رودخانه شده بود که این امر بوی تعفن و آلودگی را در پی داشت. برای حل این معضل، شهرداری منطقه4 با هزینه‌ای بالغ بر 88 میلیارد ریال، در مسیری به طول 3 کیلومتر و عرض 30 متر، در حال اجرای آخرین مراحل از قطعه نهایی مهرانه‌رود است.
آسفالت‌ریزی و بهسازی معابر در کنار سایر طرح‌های عمرانی با جدیت توسط عوامل فنی و عمرانی شهرداری منطقه 4 پیگیری می‌شود که امروز از طرح‌های آسفالت‌ریزی معابر به میزان 26 هزار و 600 تن بهره‌برداری شد.
کار ساخت کانال هدایت آب‌های سطحی اطلس به طول 350 متر و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان به پایان رسیده و امروز به بهره برداری رسید. این کانال با هدف هدایت آب‌های سطحی مسیر بالادست اتوبان پاسداران اجرا شده است که با افتتاح آن شاهد تاثیرات مثبت زیست محیطی در منطقه می‌شویم.
کانال هدایت آب‌های سطحی آذربایجان دیگر پروژه‌ای بود که امروز به بهره‌برداری رسید. شیب و عوارض جغرافیایی کلان‌شهر تبریز به گونه‌ای است که مسیر آب‌های سطحی غالبا به غرب شهر منتهی می‌شود و کانال‌ میدان آذربایجان جهت هدایت و کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از سیلاب احداث شده است. این کانال به طول 500 متر و با اجرای عملیات خاکبرداری، تعبیه لوله‌های 600 کاروگیت و همچنین اجرای شانزده حلقه منهول جهت لایروبی و پاکسازی با هزینه 4 میلیارد و 650 میلیون ریال احداث شده است که روز شنبه مورد افتتاح قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه میدان آذربایجان در تراز پایین‌دست قرار دارد، تلاش شده تا با اجرای کانال‌های مقاوم، معضل قدیمی تجمع آب‌های سطحی به خصوص در فصل بارش، برطرف شود.
پروژه پیاده‌راه‌سازی و احیای جداره‌های تاریخی مغازه‌های سنگی یا همان داش‌ماغازالار تبریزی‌ها ، دیگر پروژه افتتاح شده امروز بود؛ این ابنیه یادگار تبریز قدیم است که فضای جذاب سنگفرش، ارتباط با محلات قدیمی مرکز شهر و تنوع مغازه‌ها، آن را به یکی از پیاده‌راه‌های مهم و خاطرانگیز در مرکز شهر تبدیل کرده‌ است. در طول سال‌های متمادی، این پیاده‌راه، از گذشته فاخر خود فاصله گرفته و به مسیری، آشفته و ناسازگار تبدیل شده بود.
احداث پارک‌های محله‌ای از دو سال پیش در دستور کار شهرداری تبریز بوده است که این طرح در راستای توسعه پایدار فضای سبز و شعار امسال شهرداری، شدت بیشتری گرفته است. پارک‌های محله‌ای صنوبر و رز پس از تملک زمین‌های آنها تکمیل و تجهیز شده است. پارک محله‌ای رز با مساحت یک‌هزار و 200 متر و پارک محله‌ای صنوبر با مساحت 958 متر و با اعتبار 4 میلیارد تومان که شامل هزینه تملک و ساخت این دو پارک محله‌ای است، تکمیل شده است.
در راستای رفع نیازهای اهالی منطقه 4 و درخواست سالن ورزشی شهید تجلایی، دو باب سرویس بهداشتی با اعتبار 250 میلیون تومان در میدان معلم و میدان ورزشی شهید تجلایی احداث شده است که امروز افتتاح شد.
بازآفرینی بافت فرسوده از طریق تملک و ساخت واحدهای مسکونی جدید یکی دیگر از خدمات مدیریت شهری است. همکاری با دیگر نهادها از قبیل آماده‌سازی زمین‌ها برای ساخت‌وساز از دیگر خدمات شهرداری در حوطه بازآفرینی بافت فرسوده است که در این راستا قطعات مسکونی خیابان شهیدان ذاکر برای ساخت 10 بلوک 14 طبقه‌ای با اعتبار 250 میلیون تومان انجام گرفته است.
کف‌سازی و به‌سازی پیاده‌راه‌ها موجب تسهیل عبور و مرور شهروندان شده و موانع پیش روی آن‌ها در معابر را رفع می‌کند. شهرداری منطقه 4 تبریز با اعتبار 250 میلیون تومان، اقدام به اصلاح نابسامانی‌های پیاده‌راه‌ها و به‌سازی آنها کرده است که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.
در مجموع، در اولین روز هفته، 10 پروژه عمرانی مهم در سطح منطقه چهار با اعتبار 440 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفته و افتتاح شد که آیین افتتاح این پروژه‌ها به صورت متمرکز و در یک محل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت پذیرفت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/222907/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟