پیام آذری

آخرين مطالب

بر پرداخت های الکترونیک نوین در نشست اخیر مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهر های کشور تاکید شد/ پرداخت های الکترونیک نوین، رفاه شهروندی را رقم می زند - پرتال شهرداری ارومیه اجتماعي

بر پرداخت های الکترونیک نوین در نشست اخیر مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهر های کشور تاکید شد/ پرداخت های الکترونیک نوین، رفاه شهروندی را رقم می زند - پرتال شهرداری ارومیه
  بزرگنمايي:

پیام آذری - رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: مقوله پرداخت های الکترونیک نوین، تحقق درامدهای پایدار، حمایت از استارت آپ ها، ارائه خدمات نرم افزاری و سرویس های الکترونیک شهروندی و حرکت اساسی به سمت شهر هوشمند در نشست اخیر مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهر های کشور بحث و گفت گو شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ یاسر اسد پور با اشاره به نشست مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهر های کشور، بیان کرد: نشست فوق با حضور 14 کلانشهر طی هر شش ماه یک بار در یکی از شهر ها کشور دایر و البته جلساتی بصورت ویدیو کنفرانس طی هر ماه بین مدیران فن آوری اطلاعات برگزار می شود.
وی عنوان کرد: نشست مدیران فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهر ها منجر به همگرایی بیشتر بین کلانشهر ها و اشتراک تجربیات به همراه هم افزایی با هدف توسعه متوازن شهرها در حوزه IT می شود.
اسد پور افزود: در این نشست علاوه بر اشتراک تجربیات بر روی نحوه اجرای پروژه ها در سطح ملی با یک پلت فرم یکپارچه با حضور کارشناسان فنی دبیرخانه کلانشهر ها در جلسات رسمی تصمیم گیری و به یک مصوبه اجرایی تبدیل می شود و کلانشهر ها در چارچوب مصوبه اجرایی در راستای تحقق اهداف هماهنگ و گام بر می دارند .
وی در ادامه مقوله پرداخت های الکترونیک نوین، تحقق درامدهای پایدار از حوزه IT ، کسب درامد از بهای خدمات و صدور مجوز برای دکل های BTS مخابرات، حمایت از استارت آپ ها و صدور مجوز برای آنها، ارائه خدمات نرم افزاری و سرویس های الکترونیک شهروندی، ایجاد پروفایل شهروندی و شهر هوشمند از جمله موضوعاتی ذکر کرد که در نشست مدیران فن آوری اطلاعات و ارتباطات در شهر ارومیه بیشتر بروی آنها تاکید و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.
اسد پوربا اشاره به مقوله پرداخت های الکترونیک نوین بیان کرد: ورود شهرداری به موضوع پرداخت های الکترونیک و یا پرداخت های خرد شهری بدون تحمیل هزینه بردوش شهرداریها و از طریق جذب سرمایه گذار منجر به رفاه شهروندی و رونق اقتصادی می شود.
وی افزود: در حال حاضر طرح RFP طرح پرداخت های خرد شهری در سیستم حمل و نقل شهری توسط مجموعه فاوا و سازمان حمل و نقل و ترافیک طراحی شده و جهت جذب سرمایه گذاری به سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری ارومیه تحویل داده شده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه بیان کرد: استفاده از بستر فن آوری اطلاعات منجر به استقلال مالی سازمان فاوا با اصلاح برخی قوانین سازمان تنظیم مقررات رادیویی در سطح ملی می شود.
وی گفت: سازمان فناوری بعد از آماده سازی زیرساخت ها در سال های گذشته در برنامه چهار ساله دوم سازمان هدف گذاری نموده و حرکت پرشتابی به سمت درامدهای پایدار و ارایه سرویس های تنوع شهروندی داشته باشد.
اسد پور با بیان این که در حوزه کسب درامدهای پایدار و استقلال مالی فاوا، ایجاد زیر ساخت های فیبر نوری طی10 سال گذشته در کلانشهر ها آغاز شده است، بیان کرد: پروژه فیبر نوری از سال 97 کلید خورد که این پروژه از محل اجاره به FCP ، منبع درامد پایدار و همیشگی برای شهرداری ارومیه می شود.
وی با اشاره به درامدهای حاصل از بهای خدمات و صدور مجوز برای دکل های BTS مخابرات در سطح شهر، عنوان کرد: با رایزنی دبیرخانه کلانشهر ها و رای دیوان اداری، شهرداری می توانند بهای خدمات و صدور مجوز دکل های مخابراتی را در سطح شهر های کشور اخذ کنند که در این طرح مسئولیت ساماندهی، نظارت و پاسخگویی به شهروندان بر عهده سازمان فاوا است.
اسد پور با بیان اینکه راه اندازی و حمایت از استارت آپ ها و صدور مجوز برای آنها از اولویت های سازمان فاوا است، عنوان کرد: با راه اندازی استارت آپ ها به سمت کسب درامد های پایدار حرکت می کنیم، اگرچه درصدی از درآمدها به استارت آپ ها نیز تعلق می یابد.
وی افزود: با توجه به جلسات گذشته و پیگیری های مکرر، آیین نامه مربوط به ساماندهی تاکسی های اینترنتی اخیرا از طریق هیات دولت به شهرداری ها ابلاغ شد و شهرداری ارومیه در آینده نزدیک از قبل صدور مجوز و نظارت بر تاکسی های اینترنتی به سمت کسب درامدها حرکت می کند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه با بیان اینکه شهرداریها خدمات متنوعی را به شهروندان ارائه و تعداد این خدمات الکترونیک روز به روز در حال افزایش است، اظهار کرد:شهروندان در قالب طرح خدمات نرم افزاری و سرویس های الکترونیک شهروندی ، خدمات شهری را از یک درگاه یکپارچه دریافت می کنند.
وی با اشاره به ایجاد پروفایل شهروندی در کلانشهر ها، عنوان کرد: شهروندان برای ایجاد پروفایل شهروندی و استفاده از تمام خدمات شهری چون خدمات در حوزه حمل نقل و شهر سازی می توانند در سایت شهرداری ارومیه ثبت نام کنند که این مهم در اولویت کوتاه مدت سازمان فاوا برای اجرا است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه با تاکید بر اینکه در نشست مدیران فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر حرکت به سمت شهر هوشمند بیشتر تاکید شد، اظهار کرد: تحقق یک شهر هوشمند به تنهایی ازاختیارات مدیریت شهری خارج است چرا که مدیریت یکپارچه وجود ندارد و باید به این مهم وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و استانداریها ورود کنند.
وی افزود: در صورت همراهی نکردن سایر ارگان ها در تحقق شهر هوشمند، مدیریت شهری فقط بر روی ایتم هایی در حوزه اختیارات شهرداری تمرکز خواهد کرد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه عنوان کرد: در نشست اخیر همچنین در راستای استفاده از دیتاهای موجود وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات کارگروهی با حضور شهرداری کلانشهر ها و وزیر فناوری اطلاعات و معاونان ایشان بصورت جلسه ای هر سه ماه یکبار نظر تشکیل آن شد تا حمایت وزیر فن اوری اطلاعات و ارتباطات از سازمان های فاوا شهرداریها در راستای در اختیار گذاشتن دیتای سایر ارگان ها و اطلاعات پروژه GNAF جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان گرفته شود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/167837/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلاش شبانه‌روزی برای تسهیل خروج بیش از دو هزار و پانصد خودروی گردشگران از حزیره کیش

تاکید سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش

احیای قدر در جزیره/ مراسم دعا و مناجات شب‌های قدر کیش با سخنرانی حجت‌الاسلام سرلک و مناجات حاج سیدمهدی میرداماد برگزار می‌شود

پاکستان: سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است

13 پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است

افزایش 8/8 درصدی ماموریت‌های اورژانس 115 استان اردبیل در سال 1402

49 هزار افطاری ساده در اردبیل برپا شده است

10 هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند

اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه نهم فروردین

بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه

برپایی نمایشگاه میش مرغ در بوکان

افزایش 1.6 درصدی حجم آب پشت سد های آذربایجان غربی

تکذیب سرقت لاستیک خودرو‌ها در مرز رازی خوی

سارقان محتویات داخل خودرو گردشگران در مهاباد دستگیر شدند

هوای آذربایجان‌غربی تا هفت درجه گرم‌تر می‌شود

فیلم/ واکنش مردم به دریاچه پر آب ارومیه

فیلم/ لحظه رهاسازی آب سد مهاباد به طرف دریاچه ارومیه

حضور بانوان تراکتوری در ورزشگاه قطعی شد

پویش مشهد مهربان با مشارکت مردم

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید نادر اصغریان در سراب

حجم عجیب برف در آذربایجان شرقی + فیلم

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب سال جدید در مسابقات پارا المپیک پاریس شرکت می‌کنند

نمایشگاه و فروش کتب علوم قرآنی در ارومیه

چهره جدید دریاچه ارومیه پس از 5 سال نابودی و خشکی! | فیلـم

بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب

پایش وضعیت منابع و کیفیت آب شرب شهرستان اشنویه

امسال امورات فرهنگی از اولویتهای مسئولین شهر ارومیه خواهد بود

آغاز کشت بهاره در آذربایجان غربی

تعویض الکترو پمپ در چاه شماره 5 دشت تقی آباد شهرستان میاندوآب

برنامه‌های اجتماعی و عمومی باید پیوست فرهنگی داشته باشد

تاکیدفرماندار ارومیه بربرنامه های اجتماعی فرهنگی درصیانت ازحریم عفاف و حجاب

ثبت بیش از 8 میلیون تردد در محورهای آذربایجان‌غربی

توزیع 3هزار بسته معیشتی در آذربایجان غربی

آزمایش پمپاژ چاه آب شرب جدیدالحفر در خوی

گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز

پشت‌پرده رأی لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات

افزایش تصادفات رانندگی افراد بدون گواهینامه در تبریز

شش فوتی در تصادفات شهری ایام نوروز در آذربایجان شرقی

تمام دستاوردهای کشور با محوریت مردم بوده است

«محفل امام حسنی ها» بیانگر ضرورت تدوین برنامه های قرآن محور

برای تأمین اعتبار با پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه ورود کنید

مسمومیت 5 نفر در اردبیل براثر گاز مونوکسید کربن

سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است

شبکه کشاورزی مغان 20 میلیارد تومان اعتبار دارد

شکارچی فلامینگو در سردشت دستگیر شد

بی‌استرس‌ترین مربی ایران با پاچه‌های بالا! (عکس)

مشخص شدن قهرمانان مسابقات مینی فوتبال جام آینده سازان عقدا

برگزاری دوّمین جشنواره قرآنی درارومیه

چند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی