پیام آذری

آخرين مطالب

بیش از هزار و 200 برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان اردبیل برگزار می‌شود گفتگو

بیش از هزار و 200 برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان اردبیل برگزار می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از هزار و 200 برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در این استان برگزار می‌شود.

 علی واحد  در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال "ما پیروزیم" نامگذاری شده است، اظهار داشت: قدرت، توانمندی اقتدار نیروهای مسلح، دانش‌پژوهی، معرفت جوانان و سربازان، رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری، بصیرت، دشمن‌شناسی، ولایتمداری و دفاع همه‌جانبه، شهدا، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان، معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی، رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران و فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان روزهای هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و هر روز با توجه به نام آن برنامه‌های متنوعی در استان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: برگزاری رژه اقتدار توسط نیروهای مسلح استان، اجرای نمایش افلاکیان خاکی، برگزاری نشست روشنگری با موضوع گام دوم انقلاب، برگزاری نمایشگاه عکس، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، همایش رزمندگان هشت دفاع مقدس، برگزاری شب شعر خاطره و خاطره‌گویی، برگزاری همایش عفاف و حجاب و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.
وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های روشنگری، برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم و روستایی و ارائه خدمات پزشکی رایگان، مراسم اختتامیه اردوهای هجرت دانش‌آموزان و دانشجویان، دیدار و تکریم خانواده‌های شهدا و جانبازان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، همایش پیاده‌روی با خانواده، نقد کتاب شعر دفاع مقدس، رونمایی از کتاب "کانال پنجم" و شرکت در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اردبیل است.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات والفجر هشت در هفته دفاع مقدس در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه در مرکز فرهنگی هنری دفاع مقدس در شورابیل از روز جمعه 31 شهریور بمدت یک هفته برگزار می‌شود و همه اقشار مردم می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
واحد گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه هر روز علاوه بر سکوی روایت‌گری عملیات والفجر هشت، رزمایش روزانه و نمایش افلاکیان خاکی نیز اجرا خواهد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس 14 عنوان کتاب رونمایی می‌شود.
وی با بیان اینکه این 14 کتاب حاوی زندگینامه شهدا و خاطرات رزمندگان در هفته دفاع مقدس است، اظهار داشت: 54 عنوان کتاب از سال 96 تاکنون به رشته تحریر درآمده که تعدادی از آنها رونمایی شده و تعدادی دیگر هم در حال چاپ است.
او کتاب "پیام افق" اشعار پدر شهید خراسانی، "وضعیت قرمز، پژوهش بمباران اردبیل" به نویسندگی مهدی جدی، "خادمان آسمانی" زندگینامه شهدای دولت در استان اردبیل، "سرداران نوجوان" زندگینامه 33 شهید 13 ساله استان، "پرواز با خورشید" زندگینامه شهدای محرم، "لمس تماشا" زندگینامه شهید مدافع حرم علی سیفی و کتاب "کانال پنجم" خاطرات رزمنده دوران دفاع مقدس حاج اژدر محمدی دوست به نویسندگی مهدی محمدی را از جمله کتاب هایی عنوان کرد که همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.
واحد گفت: فاز اول مجموعه موزه دفاع مقدس استان بصورت ویدیو کنفرانس همزمان با 6 استان دیگر به صورت رسمی در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت 4.5 هکتار و زیربنای 6 هزار و 500 متر مربع در چهار طبقه متشکل از آمفی تئاتر ، 2 سالن مجزا ، کتابخانه ، گالری ثابت و بخش روایتگری و سایت اداری منحصر بفرد ساخته می‌شود، اظهار داشت: هم‌اکنون هزار و 350 متر مربع از این مجموعه فاخر ساخته شده و آماده بهره‌برداری است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 120 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است، بیان کرد: 80 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و مابقی اعتبار ملی بوده است.
وی از اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری به تکمیل موزه فرهنگی هنری دفاع مقدس استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: برای بهره‌برداری کامل از آن 80 میلیارد دیگر اعتبار لازم است که امیدواریم با تامین آن تا اواخر سال 99 این طرح اتمام و به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: 74 شهید گمنام در 33 نقطه استان خاک‌سپاری شده است.
وی احداث یادمان برای این شهدا را یکی از اولویت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: 14 یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده، 14 یادمان دیگر در دست احداث است و پنج یادمان هم طراحی شده و تا آخر سال 99 احداث خواهد شد.
وی اظهار داشت: دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی‌بدیل فرزندان این مرز و بوم است و فرصت مغتنمی برای نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌ها می‌باشد.
وی حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ انقلابی، ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی را از جمله اهداف گرامیداشت این هفته ذکر کرد.
وی بیان کرد: تبلیغ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ از خودگذشتگی و شهادت به جوانان و نسل امروزی وظیفه تمامی آحاد مردم و مسئولان است تا دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران به اهداف شوم و پلید خود نرسند.
استان اردبیل در دوران دفاع مقدس سه هزار 400 شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است.
 

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/163652/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟