پیام آذری

آخرين مطالب

اختصاص اعتبارات عمرانی، هدیه دولت به مردم آذربایجان غربی سياسي

اختصاص اعتبارات عمرانی، هدیه دولت به مردم آذربایجان غربی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- امسال برای نخستین بار اعتبارات عمرانی آذربایجان غربی به صورت 100 درصدی در 6 ماهه اول تخصیص می یابد تا بار دیگر توجه ویژه دولت نسبت به توسعه روزافزون این استان به بار نشیند؛ تدبیری که باتوجه به سردسیر بودن منطقه می تواند در تسریع روند اجرایی طرح های عمرانی مفید باشد.

به گزارش ایرنا اختصاص اعتبارات عمرانی آن هم به صورت کامل از جمله نخستین گام ها برای اجرا و تکمیل طرح های عمرانی به شمار می رود و از رسوب طرح های اساسی و اولویت داری چون راه آهن مراغه - ارومیه جلوگیری می کند.
آذربایجان غربی به گمان بسیاری از صاحب نظران جهت جبران عقب ماندگی ها به اعتبارات دولتی نیاز بالایی دارد و این امر در دولت های گذشته مورد غفلت واقع شده اما در دولت تدبیر و امید ابلاغ و تخصیص های مناسب اعتباری بر روی طرح های عمرانی این استان سایه افکنده است.
پیشرفت مناسب طرح های عمرانی بزرگی چون راه آهن مراغه - ارومیه، بیمارستان های سطح استان به ویژه فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان زنان ارومیه، بیمارستان آیت الله خویی و 216 تختخوابی این شهر و همچنین طرح های عمرانی دیگر از جمله ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه نشان از تزریق مناسب و به موقع اعتبار در راستای پیشرفت روزافزون این طرح هاست.
معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در سفر امروز خود به آذربایجان غربی نیز خبرهای خوشی به مردم این استان داد که تخصیص 100 درصد اعتبارات عمرانی این استان سردسیر در نیمه نخست امسال از جمله آنهاست.
"سعید نمکی" به خبرنگار ایرنا گفت: اعتبارات آذربایجان غربی به موقع و در نیمه نخست سال جاری در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد تا شرایط نامناسب جوی در فصل زمستان مانع از اجرای طرح های عمرانی این استان نشود.
وی اضافه کرد: طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد تا پایان امسال و طرح های با پیشرفت فیزیکی 75 درصد و بیشتر تا پایان سال آینده در این استان به بهره برداری می رسد.
نمکی به بازدیدهای برخی مدیران سازمان برنامه و بودجه از طرح های اولویت دار آذربایجان غربی طی امروز و فردا اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها بخش های مختلف طرح های بیمارستانی، آموزشی، ورزشی، ندامتگاه ها و طرح های علمی با دقت مورد بازدید قرار می گیرد تا مشکلی در خصوص تامین اعتبارات آنها ایجاد نشود.
استاندار آذربایجان غربی نیز با اشاره به توزیع بخشی از بودجه عمرانی استان در سال جاری گفت: کل بودجه عمرانی استان در سال جاری با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به 34 هزار میلیارد ریال رسیده که نیمی از آن ملی است.
محمدمهدی شهریاری افزود: یکی از بخش های مهم مورد توجه دولت در بودجه سال جاری، موضوع آموزش و پرورش و بهبود زیرساخت های آموزشی در آذربایجان غربی است.
وی عمران روستایی را از جمله موارد نیازمند توجه در آذربایجان غربی دانست و ادامه داد: علاوه بر بودجه خوبی که از محل اعتبارات استانی به این بخش ارائه می شود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند از محل اعتبارات ملی نیز در این حوزه بودجه های خوبی را جذب کنند.
شهریاری بهبود وضعیت راه های آذربایجان غربی را از جمله موارد مد نظر دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: با توجه به قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی برای اختصاص اعتبار معادل استان برای بهبود این زیرساخت مهم، امیدواریم بودجه های قابل توجهی به این بخش اختصاص یابد.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امسال طرح های عمرانی مهم و نیمه تمام آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد که از جمله آنها می توان به راه آهن مراغه - ارومیه اشاره کرد.
سیدهادی بهادری افزود: تالار ارومیه، بزرگراه ارومیه - سرو و مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه نیز از جمله این طرح ها به شمار می رود که با تزریق به موقع اعتبار به مرحله بهره برداری می رسد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اختصاص 14 هزار و 290 میلیارد ریال اعتبار عمرانی طی سال جاری در استان گفت: اتمام طرح های نیمه تمام از اولویت های اختصاص این بودجه است.
ناصر حضرتی افزود: پس از طرح های نیمه تمام، پروژه های تعمیر و تجهیز، بخش آموزش و نگهداری طرح های موجود در اولویت های بعدی اختصاص بودجه در سال جاری قرار دارد.
وی اضافه کرد: اعتبارات عمرانی از سه منبع تملک دارایی های سرمایه ای، سه درصد نفت و گاز و اعتبار ویژه توازن منطقه ای تامین می شود که امسال با نگاه ویژه دولت، نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی در همه این موارد وجود دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به طرح های مهار آب در استان، گفت: حدود 34 هزار و 500 میلیارد ریال به این طرح ها به صورت نقدی پرداخت شده که رقمی قابل توجه است.
حضرتی ادامه داد: همچنین در زمینه انتقال آب حوضه به حوضه با هدف احیای دریاچه ارومیه طی سال گذشته، هشت هزار و 90 میلیارد ریال اعتبار داده شده که اثر مثبت آن در آینده نزدیک نمایان می شود.
به گزارش ایرنا با توجه به اعتبارات مناسب عمرانی آذربایجان غربی طی سال جاری انتظار می رود بسیاری از طرح های نیمه تمام در استان به بهره برداری برسد و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، سالی طلایی در حوزه عمران استان باشد.
2093/3072

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/158971/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستگیری سارقان میلیاردی لوازم داخل خودرو در تبریز

عرضه «کتاب مستطاب سینما» در نمایشگاه کتاب

185 هزار نفر در مغان واجد شرایط رأی دادن هستند

کمیته امداد اردبیل از 1320 بیمار صعب‌العلاج و خاص حمایت می‌کند

حمایت 793 معلم نیکوکار از ایتام اردبیلی

رتبه برتر اردبیل در حدنگاری

تحویل 300 کلاس درس در اردبیل تا پایان سال

نهضت «نذر مدرسه سازی» در اردبیل راه اندازی می شود

برگشت 1.700میلیارد تومان بدهی‌ در نقل و انتقال فولاد ارومیه

برگشت 1.700 میلیارد تومان بدهی‌ در نقل و انتقال فولاد ارومیه

خط لوله تبریز - ارومیه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد

پیام خوش اداره ورزش تبریز به تراکتوری‌ها

2 هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در آذربایجان غربی مبارزه شد

مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی اجرایی شود

تردد زائران اربعین از مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

دستگیری فرد مشکوک در مرگ زهره فکورصبور/ ویدئو

تبلیغات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ایستگاه پایانی

برنامه‌ریزی برای تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی اردبیل

کودک‌ربایی از گیلان تا خلخال

بارش‌های بهاری و امیدواری کشاورزان اربیلی

«در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت

واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

مانور مبارزه با زنگ زرد در آذربایجان غربی آغاز شد

قوانین قهر زن و شوهری!

رباینده دختر خردسال 18 ماهه در خلخال تسلیم پلیس شد

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال در اردبیل

دانشگاهیان باید در مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند

قطار فحش های مسعود فراستی به ایستگاه "مست عشق" رسید/ منتقد یا لات سر کوچه سینما ؟!

دانشگاهیان باید مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند

چرخش تحول‌آفرین از مقاله‌گرایی غیرهدفمند به پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

بارش تگرگ اردبیل را سفیدپوش کرد

کلاهبردار میلیاردی در پارس آباد به دام پلیس افتاد

اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد

طرح جهاد میدانی محققان زراعت و حفظ نباتات در سرعین اجرا شد

افزایش دما از فردا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود

حساب دهیاری‌های اردبیل شارژ شد

نشست علمی «چالش‌های خانواده‌ اسلامی در عصر معاصر» در اردبیل

قسمت اول «مهربان» امشب ساعت 19 از خبرگزاری مهر منتشر می‌شود.

روانسازی تردد در پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی ضروری است

تغییر چهره «نقی معمولی» سریال پایتخت بعد 13 سال

عکس تاریخی مهران مدیری در دیدار با احمدی‌نژاد؛ مزاحمت یکی از نزدیکان برای جلوگیری از ثبت عکس

9 ویژگی کارآفرینانه برای پیشرفت شغلی

جراح متخلف اردبیلی مجازات نقدی شد

کودک ربوده شده گیلانی در خلخال پیدا شد