پیام آذری

آخرين مطالب

در میزگرد ایرنا مطرح شد؛

دستاورد امیدبخش دولت در زمینه حمایت از تولید سياسي

دستاورد امیدبخش دولت در زمینه حمایت از تولید
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مهاباد- هفته دولت امسال فرصتی برای بررسی نتایج سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید از بخش صنعت و معدن در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و تلاش‌های امیدبخش مسوولان در سال مزین به «رونق تولید» را به نمایش می‌گذارد.

با وجود تمام مشکلات اقتصادی و ارزی کشور، دولت طی سال جاری با تکیه بر سیاست‌های «مدل بسته حمایتی از واحدهای صنعتی، اصلاح نظام پولی و بانکی به نفع تولید و کاهش نرخ سود بانکی»، بخشی از واحدهای نیمه‌فعال و راکد را به چرخه تولید برگردانده است که بخشی از آن‌ها طی هفته دولت امسال در جای جای ایران اسلامی به ویژه در مهاباد به بهره‌برداری می‌رسد.
افتتاح این طرح‌ها طی این روزها بدون شک زمینه بارور شدن روحیه امید و نشاط در جامعه را فراهم خواهد کرد و بار دیگر تلاش دولتمردان برای بهبود وضعیت معیشتی اقشار مختلف مردم و رونق تولید را نشان خواهد داد.
دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در مهاباد نیز برای بررسی بیشتر این موضوع و برنامه‌های هفته دولت در این شهرستان میزگردی با حضور «خشایار صنعتی» معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار مهاباد، «صادق قادری» رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد، «جعفر ایمانیان» رییس اداره جهاد کشاورزی مهاباد و «امید رفیعی‌نیا» کارشناس مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد برگزار کرد.
35 طرح عمرانی طی هفته دولت در مهاباد افتتاح می‌شود
معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار مهاباد گفت: 35 طرح صنعتی، عمرانی و خدماتی با اعتبار 874 میلیارد ریال طی هفته دولت در این شهرستان افتتاح می‌شود که از نظر اعتبار بیشترین اعتبار به طرح‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت اختصاص و از نظر تعداد طرح نیز بیشترین تعداد در حوزه کشاورزی قرار دارد.
خشایار صنعتی اظهار داشت: از این تعداد 30 طرح عمرانی و خدماتی در روستاهای بخش مرکزی مهاباد، چهار طرح در بخش روستاهای خلیفان و یک طرح نیز در سطح شهر به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: طرح‌های بخش مرکزی مهاباد شامل کارخانه دانه‌بندی شن و ماسه، گازرسانی روستاهای «گاپیس» و «دوستعلی»، آسفالت معابر «دارلک»، آبیاری تحت فشار روستای «دریاس»، پرواربندی جهادآباد، کارگاه تولیدی مبل، راه‌اندازی شرکت‌های «پاک تدبیر» و «تاران مهر» است.
وی افزود: افتتاح مدرسه روستای «کانی‌سیب»، سیلندر پرکنی در بخش روستای خلیفان، طرح آبخیزداری «آفان» در بخش خلیفان مهاباد و مدرسه بنیاد علوی در سطح این شهر طی این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.
عملیات احداث سه طرح عمرانی با 131 میلیارد ریال اعتبار در مهاباد شروع می‌شود
معاون فرماندار مهاباد در خصوص طرح‌های کلنگ‌زنی در هفته دولت نیز گفت: اجرای سه طرح عمرانی خدماتی شامل سالن ورزشی، پل غیرمسلح شهرداری و واحد جمع‌آوری شیر «ایل‌تیمور» با 131 میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

پیشتازی صمت در طرح‌های هفته دولت
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح این اداره در هفته دولت گفت: 6 طرح تولیدی با اعتبار 220 میلیارد ریال، شامل یک معدن و پنج واحد صنعتی در طول این هفته با حضور مسوولان به بهره‌برداری می‌رسد که در میان سایر حوزه‌ها بیشترین اعتبار به این بخش اختصاص یافته است.
سهم اعتبارات طرح‌های صنعت، معدن و تجارت مهاباد در هفته دولت 220 میلیارد ریال است
صادق قادری اضافه کرد: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته به طرح‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت و در بخش صمت، 72 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی و اشتغال روستایی بوده که زمینه اشتغال‌زایی را برای 119 نفر را فراهم کرده است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر با درک شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، توجه ویژه به جذب سرمایه‌گذاری خارجی با توجه به نقش آن در سرعت‌بخشی به روند رشد بوده است که در این راستای در مرکز استان اقدامات مناسبی انجام شده ولی در سطح شهرستان هنوز موفق به جذب آنها نشده‌ایم.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: برنامه‌های این اداره در طول سال جاری بر اساس سفارش‌های رهبر معظم انقلاب و در راستای حمایت از تولید داخلی و محور اشتغال‌زایی برای جوانان بوده و بر این اساس دولت نیز نگاه ویژه‌ای به بخش صنعت داشته است.

قادری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان، افزود: مهاباد دومین شهر استان از لحاظ برخورداری از معادن و مواد استخراجی از معدن بوده بطوری که هم‌اکنون 17 پرونده اکتشاف در دست بررسی برای صدور پروانه استخراج ماده معدنی است.
وی با اشاره به اینکه 71 واحد معدن در مهاباد دارای پروانه بهره‌برداری است، اضافه کرد: 26 واحد از معادن این شهرستان هم‌اکنون به دلیل مشکلات مالی غیرفعال هستند که برای احیای آن‌ها در حال رایزنی هستیم.
وی اظهار داشت: امسال 6 جلسه کارگروه رفع موانع تولید در سطح شهرستان برگزار شده که در راستای بررسی و حل مشکلات واحدهای تولیدی قدم‌های خوبی برای کارفرمایان برداشته شده است.
وی با بیان اینکه امسال 670 میلیارد ریال اعتبار برای رفع موانع تولید در آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده، ادامه داد: این اعتبار از محل رونق تولید و در راستای حل مشکل نقدینگی واحدهای راکد اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه در سال جاری اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی متعهد شده که 54 واحد غیرفعال را احیا کند، گفت: سهم مهاباد از این تعداد 2 واحد تولیدی مربوط به صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است که تلاش می‌کنیم آن‌ها را به چرخه تولید بازگردانیم.
قادری از صدور 41 مجوز سرمایه‌گذاری در سال 97 خبر داد و بیان کرد: امسال هم در پنج ماهه گذشته 14 مجوز احداث واحد تولیدی صادر شده که هم‌اکنون بین 2 تا بالای 90 درصد دارای پیشروی فیزیکی هستند.

23 کلاس درس در مهاباد افتتاح می‌شود
مسوول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: در طول هفته دولت سه طرح مدرسه‌سازی با 23 کلاس درس در این شهرستان افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از این کلاس‌ها در مجموع 800 دانش‌آموز شهری و روستایی در این شهرستان از محیط آموزشی استاندارد برخوردار می‌شوند.
با افتتاح طرح‌های هفته دولت در مهاباد 800 دانش آموز شهری و روستایی در این شهرستان از محیط آموزشی استاندارد برخوردار می‌شوند
امید رفیع‌نیا ادامه داد: شاخص‌ترین طرح مدرسه‌سازی این هفته مدرسه 20 کلاسه علوی در محله میدان فلسطین است که توسط بنیاد علوی ساخته شده و آماده بهره‌برداری است که 24 میلیارد ریال برای تکمیل آن توسط بنیاد علوی هزینه شده است.
وی اظهار داشت: مدرسه یک کلاسه روستای «یادآباد» از توابع بخش مرکزی نیز با هزینه یک میلیارد و 800 میلیون ریال از دیگر طرح‌های افتتاحی اداره آموزش و پرورش مهاباد در هفته مبارک دولت است.
مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد از افتتاح یک مدرسه 2 کلاسه دیگر در روستای «کانی سیب» این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این مدرسه نیز با یک میلیارد و 500 میلیون ریال آماده بهره‌برداری است.
رفیع نیا اضافه کرد: 2 مدرسه خیرساز در روستاهای «عبدالله کرده» و «قلعه جوغه منگور» از اوایل مردادماه کلنگ زنی شده و پیش بینی شده است تا آخر سال به دانش‌آموزان این مناطق تحویل داده شود.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون فضای آموزشی مهاباد پایین‌تر از نُرم کشور و حتی استانی است، افزود: در حال حاضر 44 مدرسه در مهاباد توسط دولت و خیران مدرسه‌ساز در حال ساخت است که با اتمام آن‌ها میزان برخورداری این شهرستان از فضای آموزشی از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.
86 طرح جهاد کشاورزی در مهاباد آماده افتتاح است

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد نیز گفت: طی هفته دولت امسال 86 طرح با بیش از 47 میلیارد ریال هزینه در بخش کشاورری این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که این طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله امور دام و آبیاری تحت فشار است و با بهره‌برداری از آن‌ها برای 94 نفر اشتغال مستقیم و برای 102 نفر نیز فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
جعفر ایمانیان افزود: از مجموع این اعتبارها 18 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، 13 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و مابقی توسط مالکان به صورت آورده شخصی تامین شده است.
وی اضافه کرد: هشت طرح بخش امور دام شامل پرواربندی گوساله و بره در قالب پروژه‌های اشتغال پایدار روستایی با ظرفیت تولید سالانه 825 راس و طرح آبیاری تحت فشار دشت مرکزی از جمله طرح‌های شاخص این شهرستان است که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
وی افزود: با تغییر سامانه‌های آبیاری اراضی از سنتی به مدرن برای هر هکتار از اراضی به صورت میانگین بیش از سه هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود و این موضوع با توجه به اینکه مهاباد در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
تغییر سامانه آبیاری در 159 هکتار از اراضی مهاباد از سنتی به شیوه نوین 522 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود
ایمانیان گفت: امسال 159 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه‌های نوین آبیاری تحت‌فشار تجهیز شده که در قالب هشت پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که با تغییر سامانه آبیاری در این اراضی از سنتی به شیوه نوین 522 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع 22 میلیارد ریال هزینه شده که 17 میلیارد ریال آن از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه به صورت بلاعوض و مابقی از سوی کشاورزان پرداخت شده است.
وی افزود: با افتتاح این طرح‌ها تنها در بخش خرده مالکی، هشت هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود که نقش مهمی در صرفه‌جویی در مصرف آب بخش کشاورزی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به طرح آبیاری تجمیعی روستاهای «دریاس و توت‌آغاج» گفت: این طرح که در مجموع 340 هکتار مساحت دارد و برای آن 110 میلیارد ریال هزینه شده است، سال گذشته در سفر رییس جمهوری به آذربایجان‌غربی به صورت ویدیوکنفراس افتتاح شد.
ایمانیان همچنین اظهار داشت: در هفته جهاد کشاورزی امسال نیز 138 طرح آبیاری تحت فشار همزمان در مساحتی 364 هکتار از مزارع مهاباد با حضور مسوولان شهرستانی در مهاباد به بهره‌برداری رسید.
طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است امسال 94 میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد برای بخش کشاورزی رهاسازی شود که تاکنون 71 میلیون مترمکعب آن رهاسازی شده است.
هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهوری) و شهید حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست وزیر) 2 دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، هفته دولت نام گرفته است.
9903/3020/6185/3072

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/158853/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود