پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز:

در راستای ایجاد بستر مناسب برای گسترش دانش و پژوهش تلاش می کنیم علمي

در راستای ایجاد بستر مناسب برای گسترش دانش و پژوهش تلاش می کنیم
  بزرگنمايي:

پیام آذری - رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز گفت: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز در راستای ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه جانبه در گسترش دانش و پژوهش کشور تلاش می کند. 
رباب نوروزی، در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مجموعه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی از سال 1377 با کسب مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده است.
وی افزود: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز در راستای ارتقای شاخصهای کمی و کیفی آموزشهای علمی کاربردی در جامعه، فراهم سازی زیر بنای مناسب به منظور به کارگیری توان دانش آموختگان دوره های نظری در حل مسائل کاربردی و زمینه سازی زیربنای مناسب برای ایجاد انتقال تکنولوژی نوین، فعالیت خود را در گروههای آموزشی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و فرهنگ و هنر توسعه داده و اکنون بصورت انحصاری در بین مراکز علمی کاربردی استان در این دو گروه فعالیت می نماید. 
نوروزی با اشاره به آمار دانشجویان و فارغ التحصیلان، بیان کرد: 510 دانشجو در حال حاضر در دو گروه صنعت و فرهنگ و هنر در این مرکز مشغول به تحصیل بوده و 4 هزار و 20 دانش آموخته تاکنون در گروه‌های سه گانه صنعت، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمت اجتماعی از این مرکز فارغ التحصیل و بیش از 70 درصد آنان در حوزه های مختلف وارد بازار کارشده اند. 
وی با اشاره به آمار مدرسان این مرکز، گفت: حدود 95 نفر مدرس مجرب و متخصص نیز در گروههای مختلف آموزشی در این مرکز تدریس می کنند . 
نوروزی با اشاره به تجهیزات و امکانات مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز، اظهار کرد: کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مورد نیاز دوره ها در راستای کاربردی نمودن آموزش های نظری و عملی دوره های مختلف راه اندازی شده و کارگاه شبکه، سایتهای کامپیوتری مجهز به شبکه و اینترنت و ویدئو پروژکتور، لابراتوار زبانهای خارجی، کارگاههای دوخت و برش، آتلیه نقشه کشی و معماری و کتابخانه مجهز کتب تخصصی دوره های در حال اجرا از جمله آن‌ها است. 
وی با اشاره به ظرفیت ها و ویژگی های این مرکز آموزشی، بیان کرد: وجود مرکز نوآوری و شکوفایی برای حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان صاحب طرح و ایده برای تجاری سازی فناوری و ایجاد شرکت دانش بنیان و اشتغال و کارآفرینی، وجود دفتر کارآفرینی و اشتغال جهت ارایه مشاوره و راهنمایی به دانشجویان در زمینه راه اندازی کسب و کار و بازاریابی، استفاده از اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر و تمام وقت و ارائه مدارک تحصیلی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری از ویژگی های این مرکز آموزشی است. 
نوروزی افزود: همچنین شهریه تحصیلی پایین و ارائه تخفیفات ویژه و تخصیص وام شهریه برای دانشجویان ممتاز، در اولویت قرار دادن فارغ التحصیلان ممتاز مرکز برای جذب در بخشهای مختلف سازمان جهاددانشگاهی، فعالیت انجمن های علمی برای تقویت روحیه و بنیه علمی دانشجویان و فرآوردن زمینه های مناسب برای فعالیت علمی و کارگروهی و بهره گیری از توانمندی و خلاقیت دانشجویان و ایجاد محیط واقعی کار با انعقاد قرارداد با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای گذراندن کاربینی و کارورزی دانشجویان از امتیازات ویژه این مرکز برای پذیرفته شدگان است. 
رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز با اشاره به موفقیت های این مرکز در حوزه های مختلف، گفت: کسب مقام چهارم مسابقات ربات‌های فوتبالیست در سال 88، کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری منتخب در سال‌های 82، 83 و 87، کسب مقام پنجم رباتهای مین یاب و فوتبالیست خوارزمی در سال 88، کسب مقام پنجم مسابقات ربات‌های فوتبالیست در مسابقات iran open، کسب مقام اول مسابقات فوتسال استانی برای چهار سال، کسب مقام اول و سوم در رویداد ایده تاپ در سال 96، انتخاب دفترکارآفرینی مرکز بعنوان دفتر کارآفرینی برتر در سال 97، کسب رتبه برتر در فعالیتهای پژوهشی و فرهنگی در سال 97، انتخاب فارغ التحصیل مرکز بعنوان کارآفرین برتر در سال 95 و 96، کسب مدال طلای دو 1100 المپیاد ورزشی پسران در سال 98, مقام اول دو 800 دختران، مقام اول تیراندازی، مقام اول تکواندو، مقام سوم تکواندو دختران، مقام دوم دو امدادی در صدمتر دختران از افتخارات این مرکز آموزشی است. 
وی در خصوص دوره های در حال برگزاری در مقطع کاردانی ناپیوسته، گفت: دوره های کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی گرافیک، کاردانی حرفه ای طراحی لباس، کاردانی حرفه ای دوخت و تکنولوژی لباس، کاردانی مترجمی زبان انگلیسی، کاردانی حرفه ای عکاسی، کاردانی حرفه ای نقاشی دیواری، کاردانی حرفه ای نقاشی، کرادانی فنی نرم افزار کامپیوتر، کاردانی فنی فناوری اطلاعات و کاردانی فنی شبکه های کامپیوتری در این مرکز برگزار می شود. 
نوروری با اشاره به دوره های مقطع کارشناسی ناپیوسته این مرکز، بیان کرد: دوره های کارشناسی حرفه ای مترجمی هم‌زمان انگلیسی، کارشناسی حرفه ای معماری داخلی، کارشناسی حرفه ای گرافیک تصویر‌سازی، کارشناس حرفه ای عکاسی تبلیغات، کارشناسی حرفه ای طراحی لباس، کارشناسی حرفه ای دوخت و تکنولوژی لباس، مهندسی فناوری اطلاعات – امنیت اطلاعات، مهندسی فناوری اطلاعات – برنامه نویس تحت وب و مهندسی فناوری اطلاعات – فناوری اطلاعات نیز در این مرکز برگزار می شوند. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد به دنبال کسب دانش و مهارت، شغل مناسب برای آینده خود و یا توسعه شغل خود باشند، در صورت انتخاب این مرکز در ارائه مهارتی و کیفی دوره ها در خدمت آنان هستیم . 
گفتنی است؛ ثبت نام دوره های کاردانی مراکز علمی کاربردی از بیست و هفتم مرداد ماه و کارشناسی، از دوم شهریور ماه آغاز می شود؛ علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/158663/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا امیرعلی نبویان به رائفی‌پور نامه نوشت؟

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پویش کاشت 1500 اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت 7 کشور خارجی

غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

کشف 17 قبضه سلاح کمری در پیرانشهر

زن ادبیلی، قاتل شوهر سابقش شد

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

41 مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!

کشف 17 قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

افزایش 38 درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

کشف 17 قبضه کلت کمری در پیرانشهر

سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو؛ تتوی رو دست تتلو چه بود؟

عکس/ تصاویری زیبا از مزارع کلزا در بوکان

اهدای 7 سری جهیزیه در بستان‌آباد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل

شکوفه های بهاری در مشگین شهر

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند