پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس مرکز علمی کاربردی دادگستری آذربایجان شرقی:

دانشجویان علمی کاربردی نتایج درخشانی در آزمون‌های کانون وکلا دارند علمي

دانشجویان علمی کاربردی نتایج درخشانی در آزمون‌های کانون وکلا دارند
  بزرگنمايي:

پیام آذری - رئیس مرکز علمی کاربردی دادگستری آذربایجان شرقی گفت: آمار قبولی دانشجویان مرکز علمی کاربردی دادگستری استان در آزمون های کانون وکلا از لحاظ کمیت قابل توجه بوده در حالی که آمار سایر مراکز علمی و دانشگاه های دولتی به نسبت کم تر است. 
غلامرضا عابدینی با بیان تاریخچه تاسیس این مرکز، اظهار کرد: این مرکز آموزشی در سال 1387 تاسیس شده و در ابتدای تاسیس در دادگستری استان مستقر بود اما پس از مدتی به محل دیگر نقل مکان کرده و به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه داده است. 
وی افزود: رشته های موجود در این مرکز در ابتدا به صورت پودمانی بوده و سپس به رشته های ترمی تبدیل شده است؛ این مرکز در حال حاضر در مقطع کاردانی در رشته های کاردانی حرفه ای حقوق- خدمات قضایی، کاردانی حرفه ای حقوق- حقوق ثبتی، کاردانی حرفه ای حقوق - ارشاد و معاضدت قضایی نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می کند. 
عابدینی با اشاره به رشته های مقطع کارشناسی این مرکز، بیان کرد: در مقطع کارشناسی نیز در دو رشته کارشناسی حرفه ای حقوق- حقوق ثبتی و کارشناسی حرفه ای حقوق- ارشاد در امور کیفری فعالیت آموزشی داریم. 
وی با بیان آمار دانشجویان و مدرسان مرکز علمی کاربردی دادگستری آذربایجان شرقی، گفت: تعداد دانشجویان این مرکز حدود 500 نفر و تعداد کل مدرسان آن 80 نفر است که از این تعداد 60 نفر از آنان به صورت فعال تدریس می کنند. 
عابدینی افزود: این مدرسان بیشتر از قضات با تجربه دادگستری بوده که دارای مدرک دکترا و یا دانشجوی دکترا هستند؛ همچنین تعدادی از مدرسان این مرکز از اساتید و اعضای هیات علمی سایر دانشگاه های استان و تعدادی از آنان نیز از وکلا و سر دفتران دارای مدرک دکترا یا فوق لیسانس، مشغول به تدریس در این مرکز هستند. 
وی با اشاره به آمار فارغ التحصیلان این مرکز، بیان کرد: تعداد دانش آموختگان این مرکز در حدود دو هزار نفر بوده و سالانه پنج الی 6 نفر از فارغ التحصیلان این مرکز در کانون وکلا پذیرش شده، تعدادی در دادگستری به عنوان قاضی یا کارمند، در موسسات حقوقی و داوری و یا در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استخدام می شوند. 
عابدینی در خصوص نحوه برگزاری دوره های کارآموزی و کارورزی دانشجویان این مرکز، گفت: کارآموزان این مرکز علمی کاربردی به دادگستری معرفی شده و زیر نظر معاونت منابع انسانی دادگستری استان، کارورزی یک و دو را هر کدام به مدت 240 ساعت در شعبات متفاوت دادگاه ها، دادسراها و در دادگاه های تجدید نظر گذرانده و زیر نظر مدرس مربوطه گزارشات کارورزی خود را ارائه می دهند. 
وی افزود: دانشجویان حقوق ثبتی نیز به دفاتر اسناد رسمی و اداره ثبت معرفی شده و زیر نظر سر دفتران اسناد رسمی کارورزی خود را انجام داده و گزارش آن را ارائه می دهند؛ به این ترتیب دانشجویان به صورت کاملا کاربردی و مهارتی در دادگستری و دفاتر اسناد رسمی مهارت های خود را امتحان می کنند. 
رئیس مرکز علمی کاربردی دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به امکانات و تجهیزات این مرکز آموزشی، اظهار کرد: این مرکز دارای امکانات کتابخانه و محل مطالعه، 1800 جلد کتاب به زبانها و عناوین مختلف و انواع نرم افزارهای کامپیوتری بوده و کلاس های آن مجهز به ویدیو پروژکتور و اتاق سایت آن مجهز به کامپیوترهایی با اینترنت سرعت بالا و نرم افزار های به روز برای استفاده دانشجویان است. 
عابدینی در خصوص افتخارات این مرکز در حوزه های مختلف، بیان کرد: این مرکز در زمینه ورزشی یکی از مراکز فعال علمی کاربردی در استان بوده، موفق به کسب مقام اول شده و تعدادی از اعضای تیم فوتسال علمی کاربردی استان نیز جزو دانشجویان ما هستند؛ همچنین در رشته تکواندو نیز دانشجویان این مرکز موفق به کسب مقام سوم در سطح کشور شده اند. 
وی با بیان این‌که ویژگی منحصر به فرد این مرکز استفاده از قضات با تجربه استان به عنوان مدرسان آن است، گفت: این موضوع در مراکز علمی کاربردی دیگر نمود نداشته اما در این مرکز چون خود اساتید درگیر مسائل آموزشی در کار خود هستند به بهترین شکل مهارتی و کاربردی در خدمت دانشجویان هستند. 
عابدینی با اشاره به امتیازاتی که برای پذیرفته شدگان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برای دانشجویان این مرکز سهمیه ای جهت پذیرش در دادگستری در نظر گرفته شده است چرا که دانشجویان ما به صورت مهارتی آموزش دیده و از لحاظ علمی نیز بالا هستند. 
وی افزود: همچنین طی هماهنگی هایی با دادگستری استان، هنگام ارائه فراخوان هایی برای جذب نیرو توسط موسسات داوری، حقوقی و یا مددکاری دانشجویان این مرکز در اولویت بوده که این خود امتیاز خوبی برای دانشجویان ما است. 
عابدینی با اشاره به موضوع کارآفرینی در رشته حقوق، بیان کرد: در این رشته کار آفرینی به آن مفهومی که در رشته های صنعتی وجود دارد، دیده نشده اما افراد می توانند با تاسیس یک موسسه حقوقی و داوری و استخدام اطرافیان خود به کارآفرینی بپردازند. 
وی با بیان این‌که این مرکز توانایی رقابت با دانشگاه های برتر کشور را دارد، گفت: مرکز علمی کاربردی دادگستری آذربایجان شرقی این موضوع را از نتایج آزمون های کانون وکلا ثابت کرده و این مرکز از نظر سطح علمی و اخلاقی در بالاترین جایگاه قرار دارد. 
رئیس مرکز علمی کاربردی دادگستری آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: رشته حقوق یکی از رشته های پرطرفدار بوده که بیشتر جوانان به ادامه آن تمایل دارند؛ در صورت انتخاب این مرکز در ارائه مهارتی و کیفی دوره ها در خدمت آنان هستیم. 
گفتنی است؛ ثبت نام دوره های کاردانی مراکز علمی کاربردی از بیست و هفتم مرداد ماه و کارشناسی، از دوم شهریور ماه آغاز می شود؛ علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/158224/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزار نفری ارومیه

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

کنایه متس هوملس به حذف تیم‌های لیگ برتری: خوب درو کردیم، دوستان کشاورز من!

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

عملیات وعده صادق از برکات وجود ارتش و سپاه مقتدر است

اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است

عملیات عمرانی بزرگترین پروژه مسیر گشایی تاریخ تبریز

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود

کنایه امام جمعه اردبیل به ادعای حمله اسرائیل به اصفهان /مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است

راهپیمایی مردم تکاب در حمایت از عملیات وعده صادق برگزار شد

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

پاسخ ویرانگر ایران درصورت حماقت دوباره صهیونیستها

پاسخ ویرانگر جمهوری اسلامی ایران در صورت حماقت دوباره صهیونیست‌ها

آل‌هاشم: سوخت اصلی موشک‌های ایران حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود

حمله و هدایت ریز پرنده ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است....

حمایت نمازگزاران و مردم اهر از عملیات وعده صادق

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور