پیام آذری

آخرين مطالب

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

جهاد دانشگاهی، نهادی برآمده از دل آرمان‌های استقلال طلبانه‌ی مردم است علمي

جهاد دانشگاهی، نهادی برآمده از دل آرمان‌های استقلال طلبانه‌ی مردم است
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: جهاد دانشگاهی یکی از ثمرات ارزشمند و از دستاوردهای درخشان انقلاب شکوهمند ایران اسلامی بوده و نهادی بر آمده از دل آرمان‌های استقلال طلبانه و عدالت جویانه مردم غیور کشور است. 
بدر شکوهی اظهار کرد: سازمان جهاد دانشگاهی به اذعان عموم صاحب نظران عالم و آگاه از امور، دستاوردهای بسیار خطیری در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی نصیب نظام اسلامی کرده است. 
وی افزود: بی شک عنایت خاص مقام معظم رهبری، نقش موثری در ترسیم راهبردها و چشم اندازهای کلان این مجموعه فاخر داشته است و رهبری از این مجموعه به عنوان یک فرهنگ دارای جهت گیری و حرکت نام برده‌اند، این نگاه حاکی از اهمیت و جایگاه والایی است که سکاندار نظام اسلامی به این مجموعه اصیل، انقلابی و فرهیخته قائل شده‌اند. 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که معتقدم نوع نگاه مقام معظم رهبری به سازمان جهاد دانشگاهی، بسیار مسئولیت ساز و تعهدآور است، گفت: عموم مسئولان باید بستر عملی نقش آفرینی این مولود اصیل انقلاب اسلامی را بیش از پیش فراهم کنند تا مردم همواره شاهد برداشتن گام‌های بلند از این نهاد پر افتخار ایران اسلامی باشند. 
وی با تاکید بر این‌که مقام معظم رهبری، جهاد دانشگاهی را مصداقی عینی از تلفیق موفقیت آمیز ارزش و علم ارزیابی کرده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری خروجی و محصول تلاش‌های این نهاد را جهاد علمی عنوان کرده‌اند، این تعبیر به طور روشن بر مسئولیت خطیر این مجموعه ارزشمند در تحقق منشور چشم اندازهایی که ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان فرموده‌اند، می‌افزاید. 
وی بیان کرد: تمرکز نیروهای خلاق، عالم ، انقلابی و پیشرو در مجموعه جهاد دانشگاهی، این نهاد پر منزلت را به مصداق عینی از تربیت متخصصانی متعهد که از جمله ضرورت‌ها و نیازهای مبرم مدیریتی و علمی کشور بود، تبدیل کرده است. 
شکوهی با بیان این‌که کلیدواژه‌ای که مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه به کار بردند، همواره بر ضرورت حمایت از تشکل‌های فرهنگی و جوان کشور تاکید کرده‌ است، گفت: حمایت از علم و دانش و فن آوری با جهت گیری انقلابی و اسلامی همواره جزو دغدغه‌ها و اولویت‌های مقام معظم رهبری است و در واقع این رهنمود عمیق، افق روشنی را برای تمامی مسئولان نظام در تمدن سازی ترسیم کرده است. 
وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی با ماموریت‌های خطیری و در سایه‌ی تلاش‌های ارزنده‌ی نیروهای جوان خدوم، خلاق و خوشفکر خود توانسته، افق‌های جدیدی را در حوزه‌های علمی، فرهنگی و تحقیقاتی و پژوهشی ارزشمندی را باز کند که از نمونه‌های آن می‌توان به پژوهش‌های که در پیرامون سلول‌های بنیادی انجام شده، اشاره کرد. 
وی ادامه داد: تولید محصولات در زمینه‌ی داروها و فناوری‌های نانو تکنولوژی توسط جهاد دانشگاهی باعث بی نیاز شدن کشور از واردات بسیاری از کالاهای حساس و پر اهمیت شده است. همچنین این گام‌های استوار و افتخار آمیز موجب حضور میهن عزیزمان در جمع کشورهای دارای فناوری‌های نوین شده است
وی با بیان این‌که بعد از پیروزی انقلاب ایران اسلامی، ماموریت‌های مختلفی بر عهده‌ی این مجموعه گذاشته شده است، گفت: جهاد دانشگاهی همواره ثابت کرده که می‌تواند با تکیه بر انگیزه انقلابی و پشتکار علمی و تعهد خود، به طور شایسته در انجام احسن ماموریت‌های خطیر سرفرازانه نقش ایفا کرده و گامی بر بلندای نام جهادی خود بردارد. 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت، توانایی، استعداد و مزیت‌های فرزندان فاخر و فرهیخته کشور در مجموعه جهاد دانشگاهی، گفت: امید است با افزایش سطح تعاملاتی که بین جهاد دانشگاهی، سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها ی دولتی و بخش خصوصی است، شاهد رشد چشمگیری در عرصه دستاوردهای بیش از پیش این مجموعه باشیم. 
وی متذکر شد: دولت تدبیر و امید از ابتدای روی کار آمدن از سال 92 با محوریت قرار دادن اقتصاد مقاومتی و با تاکید بر توسعه اقتصادی دانش بنیان، درون زای و مردم محور بودن، نقش برجسته‌ای در مجموعه‌های پژوهشی و تحقیقاتی به ویژه جهاد دانشگاهی داشته که حاصل این توجه، به ثمر رسیدن بسیاری از پروژه‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف است. 
وی تصریح کرد: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه بر علیه کشوراعمال می‌شود باید با اتحاد، انسجام و وحدت و یکپارچگی همه‌ی نیروهای معتقد به مبانی بنیادین نظام جمهوری اسلامی، تحریم‌های ظالمانه را به فرصتی برای شکوفایی و بالندگی هر چه بیشتر ظرفیت‌های عظیم کشور تبدیل کرد. 
شکوهی با بیان این‌که دولت حمایت از مجموعه‌های مولد، اثرگذار و پیشرو مانند جهاد دانشگاهی را جزو اولویت‌های خود قرار داده است، گفت: در حال حاضر تفاهم‌های مختلفی مابین دستگاه‌های دولتی به ویژه استانداری با مجموعه جهاد دانشگاهی استان منعقد و به مرحله اجرا در آمده است. 
وی ادامه داد: بی شک هم افزایی و تعامل بیش از پیش تمامی دستگاه‌ها و نیروهای انقلاب اسلامی با عطف توجه بیشتر به تامین نیازمندی‌های پژوهشی و علمی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی باعث خواهد شد همانطوری که این ملت غیور ایران اسلامی با اتکاء به قدرت لایزال الهی، دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را با ناکام گذاشتن دشمنان این مرز و بوم آن عرصه سرنوشت ساز را با افتخار و عزت تمام پشت سرگذاشت، امروز نیز با بهره گیری از تجارب گرانسنگ میراث معنوی آن دوران پر افتخار، ملت غیور ایران اسلامی و جوانان انقلابی این سرزمین آغشته به خون پاک هزاران شهید عظیم شان با انگیزه الهی و اقتدار انقلابی با نقش آفرینی ارزنده خویش در عرصه های مورد لزوم نظام سلطه را در دستیابی به اهداف شومی که از اعمال تحریم های ظالمانه در اوهام خود می‌پروراند، پشیمان خواهند نمود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/158074/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه

امروز با سعدی: ما تماشاکنان بستانیم

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

علاقه جدی آژاکس: ژاوی گزینه اول ماست!

اتفاقات شب گذشته فرودگاه تبریز: از حمله به ون تراکتور تا درخواست جدایی بازیکنان

مرگ تلخ 2 مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد