پیام آذری

آخرين مطالب

استاندار اردبیل:

رسانه‌ها به جای بدبینی هوشیار باشند/افتتاح 3 هزار میلیارد تومانی پروژه‌ها در سفر رئیس جمهور سياسي

رسانه‌ها به جای بدبینی هوشیار باشند/افتتاح 3 هزار میلیارد تومانی پروژه‌ها در سفر رئیس جمهور
  بزرگنمايي:

پیام آذری -
استاندار ار دبیل گفت: رسانه‌ها به جای بدبینی بهتر است هوشیار باشند و مطالبات مردم و جامعه را مورد پیگیری جدی قرار دهند.
 اکبر بهنامجو در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار کرد: ما به مهندسی انتخابات اعتقادی نداریم و معتقدیم مردم باید آزادانه کاندیداهای خود را انتخاب کنند و نمایندگان فعلی مجلس تا زمانی که در جایگاه نمایندگی قرار دارند از پایگاه نظارتی برای ما محترم هستند.
وی با تشریح نحوه واگذاری کشت و صنعت مغان خاطرنشان کرد: در مرحله اول واگذاری روند به گونه‌ای پیش رفت تا برخلاف رایزنی‌های اولیه‌ای که ما با بنیاد مستضعفان داشتیم این بنگاه عظیم اقتصادی به فردی واگذار شد که اهلیت کار را نداشت و ما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم لغو واگذاری را در مرحله اول به انجام رساندیم.
استاندار اردبیل با بیان اینکه در کشت و صنعت مغان به غیر از دو سه مدیر سایر مدیران کار اقتصادی و تحول بنیادین را در این مجموعه انجام دادند، گفت: براساس اصل 44 قانون اساسی باید بنگاه‌های اقتصادی دولتی واگذار شوند که ما نیز برهمین اساس موافق واگذاری کشت و صنعت مغان به سرمایه‌گذار واقعی بودیم.
بهنامجو افزود: در سال‌های گذشته به دنبال انتشار هر آگهی سرمایه‌گذاری برای خرید این بنگاه اقتصادی پا پیش نگذاشت تا اینکه در سال گذشته و با فراخوان انجام شده سرمایه‌گذاران راغب به خرید این بنگاه اقتصادی شدند هر چند که ما علاقمند به واگذاری این مجموعه به بنیاد مستضعفان بودیم که قیمت تعیین شده نیز بیش از 2 هزار و 200 میلیارد تومان تعیین شده بود.
وی ادامه داد: با لغو فروش به سرمایه‌گذار اول این فرآیند نفر دوم که اهلیت او با تجربه‌ و سابقه‌ای که داشت مورد تائید قرار گرفت تا مجموعه شیرین عسل در یک فرآیند قانونی عملیات خرید را انجام داده و طرح‌های توسعه‌ای خود را در این مجموعه عملیاتی کنند.
رئیس شورای اداری استان اردبیل گفت: ما در کنار دستگاه‌های بازرسی و نظارتی حافظ منافع و امنیت استان هستیم که ضرورت دارد در کنار حمایت از این واگذاری به شکل اصولی و تائید اهلیت سرمایه‌گذار دیگر روند این امر به ویژه بررسی قیمت‌ها توسط دستگاه‌های بازرسی و نظارتی انجام شود.
بهنامجو تثبیت اشتغال برای یک هزار و 300 نفر، ایجاد اشتغال جدید برای 500 نفر، توسعه و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی و نصب خط تولیدهای جدید در ماه‌های آینده را از جمله اقدامات خوب سرمایه‌گذار جدید کشت و صنعت اعلام کرد.
وی در مورد خرید تضمینی برخی از محصولات و تولید مازاد برخی دیگر از این اقلام ضروری مردم بیان کرد: جهاد کشاورزی در مورد مازاد تولید برخی از محصولات نظیر سیر اطلاع‌رسانی و توصیه‌هایی را به کشاورزان داشته است که بهتر است زارعین به این موضوع توجهی جدی داشته باشند.
روی آمارسازی اشتغال حساس هستم
استاندار اردبیل در ادامه به موضوع اشتغال با محوریت دستگاه‌های اجرایی و مرکزیت کار به همت سرمایه‌گذاران اشاره و اظهار کرد: ما شعار تحقق 20 هزار شغل را قبل از لغو برجام داده بودیم ولی در این شرایط سخت و حساس موفق شدیم از این تعداد 18 هزار شغل را ایجاد کنیم.
بهنامجو اضافه کرد: با توجه به وجود 65 هزار بیکار در استان و ورود سالانه 6 هزار تقاضای شغل جدید و ریزش یک هزار و 500 نفری سالانه اشتغال واحدهای راکد و نیمه فعال ما در یک برنامه چهار ساله روز 20 هزار شغل هدفگذاری کردیم تا جوابگوی جوانان در این حوزه باشیم.
وی بیان کرد: خلق اشتغال کار بسیار سخت و دشواری است و ما نه تنها از اشتغال 20 هزار نفری سالانه با وجود سختی تحریم‌ها عقب‌نشینی نکردیم بلکه امیدواریم امسال نیز با یک حرکت جهادی و محوریت فرمانداران بتوانیم 20 هزار شغل را محقق کنیم.
رئیس شورای اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه روی آمارسازی اشتغال حساس هستیم، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین بنا در این حوزه توجه به اشتغال ثابت و همچنین پایدار است به طوری که تمام فرمانداری‌ها موظف شدند در سامانه تعریف شده اسامی افراد مشغول بکار را با کد ملی ثبت کنند.
بهنامجو تصریح کرد: حساسیت رسانه‌ها در این زمینه قابل تقدیر است اما بهتر است به جای بدبینی رسانه‌ها هوشیار باشند تا با جذب سرمایه‌گذاران بتوانیم اشتغال مضاعفی را به وجود آوریم.
بنده موافق حضور در استان گیلان نبودم و نیستم
استاندار اردبیل در مورد مباحث مطرح شده در هفته‌های پیش در مورد انتقالش به گیلان گفت: بنده از روز اول اعلام کردم که موافق چنین حرکتی نیستم و من در این استان تعهدهایی را دادم که باید آنها را به شکل واقعی و عملیاتی به انجام برسانم.
بهنامجو افزود: هر چند 11 نفر از نمایندگان گیلان پیگیر انتقال بنده به استانشان بودند اما بنده از روز اول اعلام مخالفت کردم و قطعا برای وزارت کشور نیز پسندیده نیست که یک مدیری را در استانی با کارهای نیمه تمام بخواهد به استانی دیگر منتقل کند.
وی به اهمیت پروژه‌های زیربنایی صنعتی در این استان و ضرورت تکمیل آنها اشاره کرد و گفت: ما به دنبال تکمیل و افتتاح فاز دوم کارخانه لاستیک‌سازی آرتاویل تایر با تولید سالانه 25 هزار تن تایر خودروهای سنگین و اشتغال 400 نفر هستیم که تلاش می‌کنیم تا سفر رئیس جمهور این پروژه آماده بهره‌برداری شود.
رئیس شورای اداری استان اردبیل به احداث کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر با تلاش کارآفرین نمونه کشور و همچنین نصب ماشین‌آلات این کارخانه اشاره و اظهار کرد: قرار است بخشی از کامیون‌های تولید شده این کارخانه توسط سازمان شهرداری‌ها خریداری شود که از محل ارزش افزوده این کارخانه 150 میلیارد تومان درآمد پایدار نصیب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد شد.
بهنامجو ادامه داد: در سفر رئیس جمهور بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان پروژه اعم از صنعتی، عمرانی، حوزه گردشگری و اقتصادی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
سالانه 50 کیلومتر بزرگراه احداث می‌کنیم
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل 732 کیلومتر محور مواصلاتی داریم که تاکنون 140 کیلومتر آن چهارخطه شده است.
بهنامجو بیان کرد: امسال 60 کیلومتر به طول بزرگراهی استان اردبیل افزوده می‌شود و تلاش می‌کنیم تا سالانه 50 کیلومتر به این رقم افزوده شود.
وی با قدردانی از تلاش بی‌وقفه مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل و حضور دو روزه او در تهران در طول هفته برای پیگیری پروژه‌های حوزه راه و افزایش اعتبارات در این بخش خاطرنشان کرد: با افزایش 2.5 برابری اعتبارات حوزه راه رقم اختصاص یافته به استان از 70 میلیارد تومان در سالجاری به 160 میلیارد تومان افزایش یافته است.
استاندار اردبیل در مورد واحدهای راکد و نیمه فعال نیز گفت: از یک هزار و 145 واحد تولیدی و کارگاهی استان 397 واحد راکد و غیرفعال است و 748 واحد نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
بهنامجو به واگذاری بنگاه‌های اقتصادی دولتی و بانکی به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: با پیگیری و رصدی که در حوزه رونق اقتصادی انجام می‌دهیم امیدواریم بخش عظیمی از پروژه‌های راکد و تعطیل شده صنعتی را به چرخه تولید بازگردانیم.
وی در پاسخ به سوالی در مورد پل معلق هیر و تامین نشدن زیرساخت‌های این پروژه بیان کرد: تا یکماه آینده با احداث جاده و تامین زیرساخت‌های اولیه این پروژه گردشگری آماده افتتاح خواهد شد.
استاندار اردبیل در مورد تکمیل طرح آمایش استان و انعقاد قرارداد برای تهیه طرح تفصیلی این سند توسعه استان خاطرنشان کرد: ما برای اولین بار در کشور طرح تفصیلی آمایش را تهیه کرده و برای اجرا به شهرستان‌ها ابلاغ می‌کنیم تا در هر شهرستان به تناسب ظرفیتی که وجود دارد توسعه رقم بخورد.
بهنامجو تولید و صادرات را از اولویت‌های جدی اردبیل اعلام و اظهار کرد: ما از صنایع صادرات محور در استان حمایت می‌کنیم و در کنار این امر توسعه آبیاری مدرن اراضی، توسعه 300 هکتاری گلخانه‌ها و همچنین اجرای خط دوم انتقال گاز استان در اولویت برنامه‌ریزی‌هاست.
وی توجه به ورزش زمستانی را با احداث چهار پیست اسکی آلوارس 2، اندبیل، شابیل و فندقلو یادآور شد و افزود: ما تا زمانی که نتوانیم گردشگری زمستانی را در این استان در کنار گردشگری سلامت فعال کنیم نمی‌توانیم به اهداف توسعه‌ای در بخش گردشگری دست پیدا کنیم.
بهنامجو اضافه کرد: احداث مجتمع‌های بزرگ آبدرمانی و توجه ویژه به پزشکی سلامت در کنار احداث هتل پنج ستاره و سایر زیرساخت‌ها از جمله اولویت‌های ما در استان اردبیل است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/154097/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتفاقات شب گذشته فرودگاه تبریز: از حمله به ون تراکتور تا درخواست جدایی بازیکنان

مرگ تلخ 2 مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز