پیام آذری

آخرين مطالب

استاندار :

تمهیدهای سفر رئیس‌جمهوری به اردبیل فراهم شده است اجتماعي

تمهیدهای سفر رئیس‌جمهوری به اردبیل فراهم شده است
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل- استاندار اردبیل گفت: تمهیدها و مقدمه‌های سفر رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران به استان اردبیل فراهم شده و تیم‌های اقتصای و عمرانی دفتر رئیس‌جمهوری در استان برای برنامه‌ریزی و هماهنگی این سفر در استان حضور می‌یابند.

اکبر بهنامجو روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، سفر رئیس‌جمهوری به اردبیل را فرصت مغتنم برای استان دانست و بیان کرد: به مناسبت این رویداد مهم امکان دریافت اعتبارها و تسهیلات قابل توجه برای رونق اقتصادی، رفع کاستی‌ها و مشکلات استان فراهم خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این سفر، به ارزش 30 هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری راه اندازی خواهد شد.
او به حضور مدیران بانک‌های کشور قبل از سفر رییس‌جمهوری به اردبیل اشاره کرد و گفت: نهم و دهم مرداد نشست مدیران عامل بانک‌های کشور در این استان برگزار خواهد شد.
15 مجتمع آبرسانی در استان در دست احداث است
ا ستاندار اردبیل همچنین با تشریح اقدام‌های دولت گفت: روستاهای این استان با کمبود آب مواجه هستند و برای رفع این مشکل احداث 15 مجتمع آبرسانی در نقاط مختلف در دست اجرا است.
وی همچنین با مهم خواندن پروژه‌های راه‌سازی در استان بیان کرد: چهار خطه کردن جاده‌های استان مورد پیگیری جدی قرار گرفته است.
او افزود: استان اردبیل دارای 732 کیلومتر راه اصلی است، 140 کیلومتر از راه‌ها به بزرگراه تبدیل شده و امسال هم 60 کیلومتر بزرگراه در این استان احداث خواهد شد.
بهنامجو با بیان اینکه سال آینده احداث 50 کیلومتر بزرگراه در این استان مد نظر قرار گرفته است، اضافه کرد: اقدامات خوبی در بخش راه‌سازی استان صورت گرفته و اعتبار آن 2.5 برابر افزایش یافته است.
397 واحد های تولیدی راکد در استان اردبیل شناسایی شده است
بهنامجو با اشاره به توجه دولت برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: از هزار و 145 واحد تولیدی و صنعتی موجود استان 397 مورد غیر فعال و 748 مورد فعال بوده و تلاش بر این است تا واحدهای راکد فعال و به چرخه تولید بازگردند.
وی بیان کرد: در حال حاضر 35 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان راکد بوده و تلاش می‌شود این میزان امسال به 19 درصد کاهش یاید، واحدهای راکد در استان شناسایی و برای فعال شدن آنها برنامه‌ریزی شده است.
او با اشاره به فعال شدن کارخانه تعطیل شده نئوپان خلخال افزود: این کارخانه در پنج سال گذشته راکد بود و با پیگیری و تلاش از رکود خارج شده و فعالیت خود را از سر گرفت.
وی اجرای کارخانه کامیون‌سازی و طرح گسترش کارخانه آرتاویل تایر را از جمله اقدامات استان در راستای افزایش میزان اشتغال در حوزه صنعت دانست.
بهنامجو بیان کرد: سامانه اشتغال استان راه‌اندازی شده و شغل های ایجاد شده واقعی بوده و بر اساس نام، کد ملی و شماره همراه شاغلان در آن ثبت شده است.
وی با بیان اینکه همه اقشار از جمله رسانه‌ها نیز باید در راستای جذب سرمایه‌گذاران به استان تلاش کنند، گفت: رسانه‌ها باید با هوشیاری سرمایه‌گذاران واقعی را شناسایی و در جهت هدایت در امر سرمایه گذاری و اشتغال در استان سوق دهند.
سه پیست اسکی در استان در دست احداث است
استاندار اردبیل بر توسعه گردشگری زمستانی در استان تاکید کرد و گفت: سه پیست اسکی شابیل مشگین شهر، اندبیل خلخال و آلوارس شماره 2 از جمله پروژه های گردشگری هستند که برای تکمیل آنها تلاش می شود.
بهنامجو همچنین افزود: در این راستا همچنین اعزام پزشکان به ترکیه برای فراگیری آموزش پزشکی درمانی مورد توجه قرار گرفته و شهریور ماه 12 پزشک از این استان به استانبول اعزام می شوند.
وی احداث پل معلق شیشه ای هیر و خلخال را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تکمیل این پل‌ها شاهد افزایش گردشگران و مدت اقامت و ماندگاری آنها در استان خواهیم بود.
احداث راه آهن اردبیل در دولت روحانی شتاب گرفت
استاندار اردبیل همچنین با اشاره به آخرین وضعیت راه آهن اردبیل - میانه گفت: عملیات ریل‌گذاری طرح راه آهن 173 کیلومتری اردبیل - میانه در دولت دوازدهم شتاب گرفته است.
وی افزود: با توجه به تامین اعتبار پروژه، این طرح مهم ریلی بر اساس قول داده شده به مردم در دهه فجر 99 به بهره برداری می رسد.
استاندار اردبیل افزود: تامین فاینانس داخلی راه آهن کار آسانی نبود و سال گذشته 2هزار و 500 میلیار ریال به این پروژه اختصاص داده شد و امسال هم 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار تخصیص خواهد یافت.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی راه آهن میانه - اردبیل به طول 173 کیلومتر در سال 83 شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده اند، اما با تامین اعتبار این پروژه سخت توسط بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این طرح شتاب گرفته است.
وی گفت: در طرح راه آهن اردبیل - میانه 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، چهار کیلومتر پل دره ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و 10 دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر در دست اجرا است.
او اضافه کرد: همچنین توجیه‌دار کردن طرح اجرای خط آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز از جمله اقداماتی است که با انجام مطالعات بیشتر انجام شده و رایزنی با جمهوری آذربایجان در خصوص اتصال خط آهن این کشور به پارس‌آباد نیز از سال قبل آغاز و تفاهم‌نامه اجرای آن نیز امضا شده است.
واگذاری کشت و صنعت مغان به بهبود امور در این شرکت کمک کرده است
استاندار اردبیل همچنین با اشاره به واگذاری مجموعه کشت و صنعت مغان گفت: برای بهره‌وری بیشتر در مجموعه‌های اقتصادی باید مدیریت با ثباتی راس مجموعه وجود داشته باشد و واگذاری این مجموعه موجب تاثیرگذاری بالا در زمینه مالی و مدیریتی شده است.
وی بیان کرد: اشتغالزایی برای 500 نفر، فعال‌سازی کارخانه قند و گسترش صادرات اقداماتی است که در مدیریت جدید در این مجموعه انجام و مورد راست آزمایی نیز قرار گرفته است.
18 هزار شغل در استان اردبیل ایجاد شد
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعهد 20 هزار نفری اشتغال در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود برخی مشکلات اقتصادی 18 هزار شغل پارسال در استان ایجاد شد و با توجه به آمار بالای بیکاران در استان و افزوده شدن سالانه 6 هزار بیکار به 65 هزار بیکار استان باید تلاش دستگاه‌ها و بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال بیشتر شود.
بهنامجو ادامه داد: در حال حاضر که در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار گرفته ایم، باید تلاش‌ها بیش از پیش شدت گرفته و از فرصت‌های موجود بیشترین اشتغال را در استان ایجاد کنیم.
مدیران ناتوان و ناسالم تغییر می‌کنند
استاندار اردبیل همچنین در این نشست با اشاره به دقت در انتخاب مدیران توانمند گفت: اگر مدیری از توانمندی، پاکدستی و اخلاق‌مداری‌اش کاسته شود، تغییر می‌یابد.
وی ادامه داد: انتخاب مدیران از داخل استان انجام شده و این اقدام با هدف ارتقای مدیران توانمند استانی انجام گرفته است.
بهنامجو همچنین به بی طرفی مدیران در انتخابات پیش رو تاکید کرد و افزود: هیچ مدیری حق ندارد له و یا علیه نامزدها فعالیت کند.
استاندار اردبیل همچنین با تاکید بر استقبال از نقد منصفانه مطبوعات، رسانه ها را به نقد منصفانه و پرهیز از تهمت زنی به مسئولان و مدیران فرخواند و گفت: مسوولان استان آماده پذیرش نقد به دور از تهمت هستند.
7110/‏3006/‏6016

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/154078/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روند طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

سرگرمی پرهیجان برای بزرگسالان

مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد

سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند

جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»

احقاق حق 170 میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا

هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد

تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است

برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند

امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف

بررسی و تعیین تکلیف 15 پرونده در کمیسیون ماده 5 استان آذربایجان‌غربی

افزایش 38 درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد

قتل یک مرد به دست همسر سابقش در اردبیل

دستگیری زنی که شوهر خود را با سلاح سرد به قتل رساند

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد

افزایش 45 درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد

اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها

سرو قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند

مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول

تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید

عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد

برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند

اولین حرف‌های یحیی در مورد تراکتور!

تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور

برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی

واگذاری 30 هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی

(ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان

دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

تبدیل روشنایی خیابان آذربایجان شهرستان شاهین دژ به LED

250 زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند

حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس 2024

تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی

منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟

اشک‌های عاشقانه امیرعلی نبویان برای همسرش بهار/ ویدئو

آذربایجان‌ غربی گرم‌تر می‌شود

حکم قطعی پرونده فساد مدیریت شهری تکاب صادر شد

افزایش تدریجی دمای هوا در استان اردبیل

نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است

اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت

افزایش 32 درجه‌ای دمای هوا در اردبیل

حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

آبرسانی به 6 روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود

حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی