پیام آذری

آخرين مطالب

استاندار آذربایجان غربی:

اعتبارات آذربایجان‌غربی در بین شهرستانها عادلانه توزیع می شود سياسي

اعتبارات آذربایجان‌غربی در بین شهرستانها عادلانه توزیع می شود
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سیاست دولت و دیدگاه مدیران استان و سازمان برنامه و بودجه بر رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استوار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌غربی با محوریت بررسی روند توسعه شهرستان چالدران که حدود 5 ساعت به طول انجامید افزود: توجه به شهرستان‌های کم‌برخوردار وظیفه مسئولان استانی در راستای گسترش عدالت اجتماعی است.
وی ادامه داد: امروز در چالدران موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و در هفته آینده در جلسه ویژه ای در مرکز استان در خصوص حل مشکلات این شهرستان تصمیم‌گیری می شود.
شهریاری با اشاره به دیدار خود با استاندار آغری ترکیه در روز جاری نیز اظهار داشت: در پی پیگیری‌های آنان، نماینده مردم منطقه و مدیریت استان و وزارت کشور بازارچه «پیراحمد کندی» به زودی با 204 غرفه در طرف ترکیه افتتاح می‌شود و استان نیز در صدد تخصیص اعتبارات لازم است تا روند اجرایی این طرح در طرف کشورمان تسریع شود.
استاندار آذربایجان غربی درباره آئین جهانی ارامنه موسوم به باداراک که به صورت سالانه در قره کلیسای چالدران برگزارمی‌شود، گفت: تأمین زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مطلوب این آئین بررسی می‌شود و در سفر ریاست جمهوری به استان نیز اعتبار ویژه ای بر ساماندهی این مکان و همچنین اجرای یادمان شهدای چالدران اختصاص داده شده است.
وی با تسلیت شهادت 2 تن از رزمندگان سپاه در درگیری‌های اخیر شمال استان با تروریست های مزدور، افزود: کشورهای عربستان، رژیم صهیونیستی و امارات برنامه‌ریزان، حامیان و تجهیزکنندگان این تروریست‌ها هستند که می خواهند با ناامن کردن منطقه به اهداف شوم خود برسند.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: این اقدام محکوم می‌شود و از نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه تشکر می‌کنیم و امید است با وحدت رویه موجود این تهدیدها به کمترین حد برسد.
در ادامه سفر استاندار آذربایجان غربی بازارچه مرزی ساری سو در ماکو امروز با حضور استاندار آذربایجان غربی و والی استان آغری ترکیه افتتاح شد.
محمدمهدی شهریاری در آیین افتتاح بازارچه مرزی ساری سو به روند رو به گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه روز به روز در حال گسترش است و سیاست های دو کشور امروز بسیار به هم نزدیک تر شده است.
استاندار آذربایجان غربی با تبریک افتتاح بازارچه مرزی ساری سو افزود: این بازارچه می تواند نقش مثبتی را در توسعه مناسبات اقتصادی ایران و ترکیه و مردم مرزی دو کشور ایفا کند.
وی در ادامه اظهار کرد: اراده رهبران دو کشور ایران و ترکیه بر توسعه روابط فیمابین است و در این میان وظیفه مسئولان استان های مرزی نیز گسترش مناسبات دوجانبه است.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده از ظرفیت استان های مرزی در جهت گسترش مناسبات دوجانبه گفت: از تمامی ظرفیت های استان آذربایجان غربی برای توسعه مراودات سیاسی و اقتصادی دو کشور استفاده می کنیم.
شهریاری، توسعه اقتصادی را یکی از مهم ترین راهکارهای ایجاد امنیت پایدار منطقه دانست و افزود: امروز دو کشور ایران و ترکیه، دشمنان مشترکی در منطقه دارند که سعی دارند با ایجاد ناامنی، اقتصاد و امنیت منطقه را به خطر بیندازند.
وی گفت: نا امنی های ایجاد شده توسط برخی کشورها تنها به رفاه و آبادانی مردم ضربه وارد کرده و این در حالی است که ایجاد امنیت و ثبات و توسعه روابط حسنه با کشورهای همجوار، همواره از اصلی ترین سیاست های جمهوری اسلامی ایران بوده است.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در راه حفظ امنیت و ثبات در منطقه، هزینه های زیادی را متقبل شده است تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بدنبال ثبات و امنیت پایدار و دوستی با کشورهای همسایه است و تمام تلاش خود را برای توسعه روابط با همسایگان انجام می دهد.
وی با تاکید بر گسترش ارتباطات با استان های مرزی ترکیه نیز گفت: گسترش روابط با ترکیه جزو برنامه های ماست و در همین راستا در آینده، استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه، میزبان استانداران مرزی ترکیه خواهد بود.
شهریاری ادامه داد: در این نشست مهم ترین مسائل و مشکلات پیش رو در حوزه های مختلف و راهکارهای گسترش مناسبات فیمابین بررسی خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/152285/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟