پیام آذری

آخرين مطالب

میزبانی از صنایع دستی 31 استان در «نهمین نمایشگاه صنایع دستی تبریز» فرهنگي

میزبانی از صنایع دستی 31 استان در «نهمین نمایشگاه صنایع دستی تبریز»
  بزرگنمايي:

پیام آذری - نهمین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز از 11 الی 15 تیرماه میزبان مردم هنر دوست بوده و هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی از 31 استان در این نمایشگاه، محصولات هنری خود را عرضه کرده‌اند.
محصولات هنری شامل ورنی بافی، تولدات چرمی، چوبی، سازهای سنتی، حوه بافی، حکاکی بر روی فلز، ملیله‌کاری، البسه محلی و... در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
به گفته فرشاد به آفرین، معاون صنایع دستی استان، نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز با 214 غرفه در 71 رشته صنایع دستی میزبان مردم هنردوست بوده و هنرمندانی از سراسر استان‌های کشورمان بساط صنایع دستی خود را در این نمایشگاه پهن کرده‌اند .
غرفه محصولات تزئینی چوبی توسط هنرمند بوشهری
امیر فقیه یکی از فعالان صنایع دستی است که از استان بوشهر در نمایشگاه صنایع دستی تبریز مستقر شده و بساط خود را در غرفه‌ای پهن کرده است، او با معرفی محصولات خود به خبرنگار ایسنا می‌گوید: در این غرفه، زیورآلات چوبی، نقاشی روی چوب، طراحی چهره روی چوب و ... عرضه شده است .

او با اشاره به فعالیت 10 ساله خود در حوزه صنایع دستی چوبی، اظهار می‌کند: طی دو سال اخیر نیز بصورت تخصصی در حوزه لوازم کودک ورود کرده‌ایم و تمامی محصولات را با متریال چوب و رنگ‌های گیاهی، بطور متنوع و جاب تولید می‌کنیم .
وی با بیان این‌که برای اولین بار است در نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز شرکت می‌کنم، گفت: خوشبختانه استقبال مردم تا به امروز خوب بوده و از میهمان‌نوازی مردم تبریز بسیار شادمان هستیم .
عرضه محصولات کاربردی چوبی توسط هنرمند تبریزی
علیرضا مزروعی نیز هنرمند تبریزی است که برای دومین دوره در این نمایشگاه شرکت کرده و ابزارهای چوبی دست ساز خود را در غرفه "معرق، منبت و مشبت چوب" به نمایش گذاشته است، او به ایسنا می‌گوید: در این غرفه انواع محصولات چوبی تزئینی، خانگی و... را عرضه کرده‌ایم و سعی بر این بوده که تمامی تولیداتمان کاربردی باشد نه فقط تزئینی .

وی با تاکید بر این‌که در فعالیت‌هایمان همواره سعی می‌کنیم هنر به صنعت گره زده و محصولات کاربردی تولید کنیم، می‌افزاید: نمایشگاه صنایع دستی امکان رشد زیاد‌تری نسبت به محیط مغازه و فروشگاه داشته و ما در این محیط، هنر و صنایع خود را به بازدید کنندگان معرفی می‌کنیم و از این طریق بازاری برای فروش محصولاتمان در خارج از نمایشگاه نیز فراهم می‌شود .
وی با اشاره به استقبال مردم هنر دوست تبریز از این نمایشگاه، اظهار می‌کند: نمایشگاه تبریز در سطح خوبی برگزار می‌شود و امید است مردم نیز از این حرکت فرهنگی استقبال کرده و از صنایع دستی و فعالان این حوزه حمایت کنند .
معرفی محصول با شعر توسط هنرمند خراسانی/ پیمودن 1700 کیلومتر راه برای معرفی سنگ‌های اصیل خراسانی
در گوشه‌ای از نمایشگاه نیز هنرمندی از خراسان جنوبی بساطی از محصولات تزئینی سنگی و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را پهن کرده است، این هنرمند خوش ذوق در قالب شعری زیبا محصولات خود را به بازدید کنندگان معرفی کرده و در نهایت بر اصالت سنگ عقیق خراسان تاکید می‌کند .
رحمت‌الله نوخواه با معرفی آثار و اصالت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی خود را در غرفه "تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی" به خبرنگار ایسنا می‌گوید: تمامی سنگ‌هایی که به نمایش گذاشته‌ام توسط کارگران معدن از معادن خراسان جنوبی به دست من می‌رسد و خود نیز یک کارگر معدن هستم .
وی با اشاره به آثار مثبت سنگ‌های کوارتز و در کوهی که در غرفه خود به نمایش گذاشته است، بیان می‌کند: این سنگ‌ها امواج را دفع کرده و فضای مثبتی در محیط ایجاد می‌کنند؛ تمامی این سنگ‌ها از دشت‌ها و معادن خراسان جنوبی استخراج شده‌اند و تنها یک تکه لاجورد افغانستان را به جهت متنوع کردن غرفه به نمایش گذاشته‌ام .

وی در خاتمه می‌گوید: نام و آوازه‌ی شهر تبریز و مردمان فرهنگ دوست آن را بسیار شنیده‌ایم و تا کنون نیز استقبال خوبی از نمایش کرده‌اند. ما نیز 1700 کیلومتر راه را طی کرده‌ایم تا هنر خود را در این شهر کهن معرفی کرده و سنگ‌های اصیل خود را به فروش برسانیم .
هنرمندی از استان کهگیلویه و بویر احمد است که به همراه خواهرش بساط صنایع دستی خود را در نمایشگاه صنایع دستی تبریز پهن کرده و دستبافه‌های داری خود را به نمایش گذاشته‌اند .
یلدا معنوی با معرفی محصولات خود به خبرنگار ایسنا می‌گوید: در این غرفه دستبافته‌های داری شامل جاقرآنی، آینه‌های ترکیبی با جاجیم و فرش دستباف، زیورآلات گیاهی، زیورآلات تهیه شده از مهلو و ... عرضه شده و همچنین عروسک‌هایی با لباس محلی کهگیلویه و بویر احمد نیز به نمایش گذاشته شده‌اند؛ این لباس‌های ملی از جمله زیباترین لباس محلی جهان شناخته شده‌ است .

او یک دستبند ساخته شده از مهلو را به دست گرفته و در شرح آن می‌گوید: در گذشته‌های دور دامادانی که توان خرید طلا برای عروسان خود را نداشتند، زیورآلاتی از مهلو ساخته و به عروس خود هدیه می‌دادند .
وی در خاتمه اظهار می‌کند: نمایشگاه صنایع دستی تبریز در سطح خوبی برگزار می‌شود و امیدواریم که مردم هنر دوست تبریز نیز با استقبال خود، از این بستر فرهنگی حمایت کنند.
تنور گرم غرفه خانواده بوشهری با سازهای سنتی
و اما خانواده هنرمند و خوش ذوق بوشهری گرمای خاصی به فضای نمایشگاه بخشیده بودند، این هنرمندان با نواختن سازهای سنتی دست ساز خود بازدیدکنندگان را به غرفه خود دعوت می‌کردند.

غلامرضا نامدار فرد مسئول این غرفه در معرفی فعالیت‌هایشان به ایسنا می‌گوید: در این غرفه انواع سازهای سنتی شامل سازهای کوبه‌ای، بادی و... عرضه شده و فرزندانم با نواختن این سازها فرهنگ و سنت مردم بوشهر را معرفی کرده و حال و هوای جنوب کشور را به این نمایشگاه کشانده‌اند.
وی می‌افزاید: مردم هنر دوست تبریز استقبال بی نظیری از این فضای هنری کرده و توانستیم گوشه‌ای از فرهنگ و سنت شهرمان را در این مکان به نمایش بگذاریم.
این هنرمند بوشهری در ادامه به خدمات ارائه شده برای غرفه داران اشاره کرد و گفت: به راحتی در نمایشگاه مستقر شدیم و غرفه نیز بصورت رایگان در اختیارمان قرار گرفت، اما بهتر بود اسکان غرفه داران به نحو بهتری انجام می‌شد.
عرضه هنر "سوزن دوزی" توسط هنرمند تهرانی
خانم بیگ شعبانی نیز دیگر هنرمندی است که فعالیت‌های هنری خود در زمینه "سوزن دوزی سنتی" را در این نمایشگاه عرضه کرده است، این هنرمند تهرانی به ایسنا می‌گوید: مواد اولیه کلیه محصولات عرضه شده در این غرفه داخلی بوده و ما سعی کرده‌ایم نقش و فرهنگ ایرانی را بر روی کالاهایی چون شال، کراوات و... پیاده کنیم.

وی با بیان این‌که نمایشگاه تبریز در سطح خوبی برگزار می‌شود و به جز تهران، نسبت به سایر استان‌ها نیز کیفیت بسیار بالایی دارد، اضافه می‌کند: ما نیز تلاش می‌کنیم آنگونه که شایسته است گوشه‌ای از هنر و فعالیت خود را در این نمایشگاه معرفی کنیم.
وی با اشاره به نحوه اسکان غرفه داران نیز می‌افزاید: متولیان نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز با تخفیف 60 درصدی محل اسکانی برای غرفه داران تدارک دیده‌اند اما طبق علایقه شخصی بصورت خصوصی اسکان یافتیم.
گزارش از: مهری هاشم زاده
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/151821/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

عملیات وعده صادق از برکات وجود ارتش و سپاه مقتدر است

اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است

عملیات عمرانی بزرگترین پروژه مسیر گشایی تاریخ تبریز

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود

کنایه امام جمعه اردبیل به ادعای حمله اسرائیل به اصفهان /مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است

راهپیمایی مردم تکاب در حمایت از عملیات وعده صادق برگزار شد

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

پاسخ ویرانگر ایران درصورت حماقت دوباره صهیونیستها

پاسخ ویرانگر جمهوری اسلامی ایران در صورت حماقت دوباره صهیونیست‌ها

آل‌هاشم: سوخت اصلی موشک‌های ایران حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود

حمله و هدایت ریز پرنده ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است....

حمایت نمازگزاران و مردم اهر از عملیات وعده صادق

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور

برگزاری اردوی تیم ملی گلبال در اردبیل

راهپیمایی مردم پارس آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

آیت الله عاملی: عملیات وعده صادق بزرگ‌ترین حادثه قرن است

نیرو‌های‌مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

راهپیمایی حمایت از غزه و وعده صادق در شهر چهاربرج

کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

هویت طبیعی دریاچه شورابیل حفظ می‌شود

50 هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

تذکر رئیس قوه قضائیه درباره پرهیز از صدور قرار تامین منتهی به بازداشت (فیلم)

نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

وعده صادق، جوابی دندان شکن به رژیم صهیونیستی

چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟

رییس جمهور استان سمنان را ترک کرد

ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز

ببینید | شوخی کاربران با حمله «ریزپرنده‌ای»

پاسخ ایران در صورت دیوانگی صهیونیست‌ها ویرانگر خواهد بود

حمایت نمازگزاران آذربایجان شرقی از عملیات وعده صادق

ویزیت رایگان ارتش در مراغه

بازیگر خردسال فیلم خانه ابری محصول سال 1365 بعد از 38 سال/ تصاویر

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

صعود بانوی قایقران آذربایجان‌غربی به نیمه‌نهایی مسابقات روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه

ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه

پروازهای فرودگاه تبریز به حالت عادی برگشت

رئیس‌جمهور استان سمنان را ترک کرد

سورپرایز قیمت طلا برای عروس و دامادها

وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود

آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری

جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه 31 فروردین

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی 31 فروردین

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد