پیام آذری

آخرين مطالب

دانشگاه محقق اردبیلی؛ گام‌های رو به توسعه علمي

دانشگاه محقق اردبیلی؛ گام‌های رو به توسعه
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل- رییس دانشگاه محقق اردبیلی می‌گوید که این دانشگاه با برنامه های توسعه‌ای اجرا شده از نظر کمی و کیفی جزو موثرترین دانشگاه‌های کشور بوده و به حرکت رو به جلو خود با شتاب ادامه می دهد.

دکتر عزیز حبیبی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران ایرنا افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در سایه تلاش‌های صورت گرفته جزو یک درصد دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است که بیشترین مقالات را ارائه می‌کند.
وی بیان کرد: انتخاب عضو هیأت علمی دانشگاه به عنوان شیمیدان برجسته کشور در شاخه شیمی فیزیک، قرار گرفتن 2 استاد این دانشگاه در بین دانشمندان یک درصد برتر دنیا، انتخاب 2 استاد و 4 دانشجوی نمونه کشوری و تعلق پر استناد ترین استاد حوزه علوم انسانی کشور به این دانشگاه از جمله موفقیت‌ها و افتخارات دانشگاه محقق اردبیلی است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین اظهار داشت: این دانشگاه در رتبه بندی isc دانشگاه‌های جهان اسلام هشت رتبه کسب کرده است .
ارتباط بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی با دانشگاه‌های مطرح دنیا بیشتر شده است

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از همکاری و تبادل علمی این دانشگاه با مراکز علمی سایر کشورها خبر داد و اضافه کرد: این دانشگاه عضو اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز و آسیای میانه بوده و دارای دانشجوی مشترک با دانشگاه استراسبورگ فرانسه استف همچنین همکاری علمی پژوهشی با بسیاری از کشورهای دنیا از جمله فرانسه، دانمارک، چین، ایتالیا، سوئد و ژاپن دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر با 30 کشور بویژه دانشگاه‌های معتبر ارتباط علمی، بین المللی و پژوهشی برقرار و با اکثریت آنها تفاهم نامه همکاری امضا شده است.
او اضافه کرد: دومین استاد خارجی از آلمان به جمع استادان دانشگاه محقق اردبیلی اضافه شده و برای شناساندن قابلیت‌های علمی این دانشگاه برگزاری 6 کنفرانس‌های بین المللی در سال جاری برنامه ریزی شده که 2 مورد آن تاکنون برگزار شده است.
حبیبی با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه جامعه محور بودن آن است، ادامه داد: به این معنی که همه مباحث و فعالیت‌های دانشگاه در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فناوری بر اساس نیازهای اجتماعی و پاسخگویی و ارائه راه حل برای آن می‌باشد.
بیش از 11 هزار دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هم اکنون بیش از 11 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که 35 درصد آنها غیر بومی هستند.
حبیبی افزود: این تعداد دانشجو در 43 گروه آموزشی و در مجموع در 225 رشته شامل 62 رشته در مقطع کارشناسی، 99 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 64 رشته در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.
او با بیان اینکه سه هزار و 500 نفر از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: این تعداد 32 درصد دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به وجود 385 نفر عضو هیأت علمی تمام وقت در دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: بیش از 40 درصد آنها دارای مرتبه علمی دانشیار و استاد تمام هستند.
به گفته وی دانشگاه محقق اردبیلی دارای آزمایشگاه مرکزی بوده و بیش از 100 آزمایشگاه و گارگاه تخصصی دارد.
حبیبی با بیان اینکه کیفیت آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی در سطح بالایی قرار دارد، گفت: پارسال میزان قبولی دانشجویان این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد 40 درصد بوده که در مقایسه با سایر دانشگاه‌های معتبر کشور در این زمینه وضعیت خوبی دارد.
فاز دوم دانشکده فنی مهندسی مهر ماه افتتاح می‌شود
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه آماده نمودن زیر ساخت‌های لازم برای توسعه آموزش عالی در اولویت کاری دانشگاه است گفت: این دانشگاه دنبال آموزش عالی مطمئن برای دانشجویان است تا توانمندی علمی و تخصصی آنها افزایش یابد.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی دانشگاه اظهار داشت: هم اکنون کار احداث کتابخانه مرکزی دانشگاه، کارگاه دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده‌های علوم انسانی ادامه دارد و عملیات اجرایی فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی هم با شتاب در دست تکمیل است و پیش بینی شده مهر ماه هم به بهره برداری برسد.
حبیبی گفت: ساختمان جدید علوم انسانی هم در حال احداث است و مهر ماه امسال به اتمام می‌رسد.
وی درباره احداث ساختمان مرکزی دانشگاه هم بیان کرد: این ساختمان هم امسال بهره برداری می‌رسد و با تکمیل این طرح‌ها 13 هزار متر مربع زیر بنای جدید به فضای دانشگاه اضافه می‌شود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در بحث فرهنگی و ورزشی این دانشگاه در کشور موفقیت‌های زیادی کسب کرده و در سال تحصیلی پارسال هزارو 70 برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی برگزار کرده است.
حبیبی از فعالیت پنج تشکل دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: دانشگاه از همه برنامه‌های مفید پیشنهادی تشکل‌های دانشجویی حمایت و پشتیبانی می‌کند.
دانشکده مغان توسعه می‌یابد
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت پردیس‌های این دانشگاه در شهرستان‌های مختلف استان گفت: دانشکده کشاوری مغان یکی از این پردیس هاست که با هدف ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان توسعه می‌یابد.

حبیبی افزود: زیر ساخت‌ها لازم این دانشکده تأمین شده و انشعابات آن در دست اجرا است.
وی بیان کرد: مشکل سند زمین این دانشکده هم برطرف شده است.
کمبود خوابگاه در دانشگاه در حال برطرف شدن است
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سیاست ما نوسازی و زیباسازی خوابگاه‌ها است تا دانشجویان در یک محیط بانشاط به تحصیل بپردازند.
وی افزود: دانشجویان باید بتوانند در یک محیط آرام بدون هیچ دغدغه‌ای به کارهای آموزشی و پژوهشی خود بپردازند.
حبیبی بیان کرد: سال گذشته بزرگترین بلوک خوابگاه برادران به مساحت 4 هزار و 200 متر شروع شد و تا 2 سال آینده تکمیل می‌شود.
وی ادامه داد: برای بر طرف شدن مشکلات و کمبود خوابگاه خواهران هم کوی اساتید تبدیل به خوابگاه شد و هم اکنون مشکلی در ارتباط با خوابگاه خواهران وجود ندارد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت :8 واحد خوابگاه خواهران در دست تعمیر و نوسازی است که مهر ماه امسال آماده و تکمیل است.
مانعی برای فعالیت سیاسی دانشجویان وجود ندارد
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشجویان این دانشگاه هیچ مانعی برای فعالیت سیاسی ندارند و در سال‌های اخیر هم فعالیت آنها محدود نشده است.
وی افزود: هر تشکلی خواستار فعالیت و برنامه سیاسی باشد مورد موافقت قرار می‌گیرد و دانشگاه هیچ تفاوتی در بین تشکل‌های دانشجویی به لحاظ فعالیت سیاسی قائل نیست.
حبیبی اضافه کرد: دعوت از فعالان سیاسی برای سخنرانی جزو وظایف دانشگاه نیست و این کار بر عهده تشکل‌های دانشجویی است و هر زمان بخواهند می‌توانند کرسی‌های آزاد اندیشی را برگزار کنند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از فعالیت پنج تشکل دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: دانشگاه از همه برنامه‌های مفید پیشنهادی تشکل‌های دانشجویی حمایت می‌کند.
وی اظهار داشت: اعتقاد داریم دانشگاه محیط امنیتی نیست بلکه محیط امن است و کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون آزاد در طول سال در دانشگاه برگزار می‌شود تا دانشجویان از طیف‌های مختلف نقطه نظرات خود را اعلام کنند.
دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش 38 نفر دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز نمود. این مرکز آموزش عالی در سال 1371 از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داد و در سال 1372 به دانشگاه تحت عنوان دانشگاه محقق اردبیلی تبدیل شد.
7110/‏6016

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/151450/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟