پیام آذری

آخرين مطالب

رقابت بیش از 58 هزار داوطلب آذربایجان غربی در کنکور سراسری 98 علمي

رقابت بیش از 58 هزار داوطلب آذربایجان غربی در کنکور سراسری 98
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه - نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در ارومیه گفت: آزمون کنکور سراسری 1398 در 15 شهرستان آذربایجان غربی برگزار می شود و 58 هزار و 57 نفر در آن با هم رقابت می کنند.

علیرضا مظفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کنکور سراسری 1398، در پنج گروه آزمایشی برگزار می شود، افزود: بیشترین شرکت کنندگان مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی با بیش از 57 درصد کل داوطلبان هستند.
وی ادامه داد: 55 درصد این داوطلبان زن و 45 درصد مرد هستند.
وی با اعلام اینکه داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه / 13 تیر ماه / و داوطلبان گروه آزمایشی هنر عصر همان روز با هم رقابت می‌کنند، گفت: صبح روز جمعه / 14 تیر‬ ماه / آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی و عصر همان روز آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.
نماینده سازمان سنجش در استان با بیان اینکه درهای ورودی حوزه‌های امتحانی صبح‌ها از ساعت 7:30 و بعد از ظهرها از ساعت 14:30 بسته خواهد شد و پس از آن از ورود داوطلبان جلوگیری می‌شود، افزود: نتایج اولیه کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش اعلام خواهد شد.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در این آزمون یک میلیون و 119 هزار و 15 داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ، 164 هزار و 241 نفر در گروه ریاضی و فنی، 637 هزار و 246 نفر در گروه علوم تجربی، 282 هزار و 306 نفر در گروه علوم انسانی، 25 هزار و 135 نفر در گروه هنر و 10 هزار و 87 نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.
از یک میلیون و 119 هزار و 15 داوطلب ثبت نام کننده، 648 هزار و 845 نفر زن ( معادل 57.98 درصد داوطلبان) و 470 هزار و 170 نفر مرد ( معادل 42.02 درصد داوطلبان) هستند.
بر این اساس، تعداد داوطلبان کنکور سراسری 98 نسبت به کنکور سال گذشته 64 هزار و 797 نفر بیشتر است.
با توجه به تعداد یک میلیون و 119 هزار و 15 داوطلب و تعداد علاقه‌مندان به گروه‌های آزمایشی دوم و سوم شامل هنر و زبان‌های خارجی برای برگزاری آزمون سراسری، سازمان سنجش یک میلیون و 353 هزار و 324 کارت ورود به جلسه آزمون صادر کرده است.
داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی هستند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم اقدام کنند.
** اقدامات ضروری برای داوطلبان
داوطلبان نظام سالی واحدی و ترمی واحدی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم (فارغ‌التحصیلان سال 1384 به بعد) یا پیش‌دانشگاهی (فارغ‌التحصیلان سال 1391 به بعد) هستند و داوطلبان نظام آموزشی جدید ( نظام 6، 3، 3) که دیپلم خود را در سال 1398 دریافت می‌کنند باید در صورت مغایرت در بند اعلام شده زیر اقدام کنند.
این داوطلبان در صورتی که مغایرتی در بندهای 1، 3، 4، 7، 13، 16، 17، 22، 23، 24 و 25 شامل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، سال و بخش محل دریافت مدرک پیش‌دانشگاهی، عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی، منطقه یا ناحیه دریافت مدرک پیش‌دانشگاهی، کد دانش آموزی مقطع پیش‌دانشگاهی در کارت مشاهده کردند لازم است برای پیگیری حداکثر تا 16 تیرماه جاری به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.
تبصره: سوابق تحصیلی همه داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی به ویژه نمرات داوطلبان نظام آموزشی جدید 6، 3، 3 از 20 تیرماه جاری برای مشاهده بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. داوطلبان لازم است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در سوابق تحصیلی خود، تا 23 تیرماه جاری برای پیگیری و اصلاح مغایرت به مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه کنند.
داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1، 3، 4، 7، 13، 14، 15، 18، 19، 20، 21، 22، 23، 24 و 27 شامل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، سال دریافت و نوع دیپلم، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل دریافت مدرک ماقبل دیپلم، محل دریافت مدرک دیپلم، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ پیش‌دانشگاهی و وضعیت تحصیلی و اشتغال مشاهده کردند لازم است در سایت سنجش موارد را اصلاح کنند.
این داوطلبان لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا 14 تیرماه منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاًح موارد اقدام کنند.
داوطلبان در صورتی که مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 2، 6، 8، 9، 10 و 11 (جنس، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت، بهیار و نظام آموزشی) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند از سه‌شنبه 11 تا چهارشنبه 12 تیرماه جاری از ساعت 8:30 تا 12 و 14 تا 18 با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار) شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه بر اساس جدول شماره 2 این اطلاعیه مراجعه کنند.
چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مُهر عکس، واضح نبودن عکس، درج عکسی به جز عکس داوطلب (اشتباه عکس) و … است باید از سه‌شنبه 11 تیر 98 تا چهارشنبه 12 تیر 98 از ساعت 8:30 تا 12 و 14 تا 18 با همراه داشتن 2 قطعه عکس 4×3، کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار شخصاَ به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه بر اساس جدول شماره 2 مراجعه کرده و موضوع را دنبال کنند تا مشکل برطرف شود.
تذکر مهم: چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام کنند و به هیچ وجه به باجه رفع نقص مراجعه نکنند.
آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه 13 تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه 13 تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه 14 تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه 14 تیر 98 در 381 شهرستان و بخش مختلف کشور و 518 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.
همچنین شرایط اعلام علاقه‌مندی به شرکت در آزمون عملی رشته‌های هنر، علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی ویژه آزمون سراسری 98 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای داوطلبان فعال شده است.
9939/‏7129

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/151438/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

شاخص کیفی 22 شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد

کشف کالا‌های قاچاق 56 میلیاردی در اردبیل

برگزاری 55 برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل

پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد

توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد

پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است

تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر

پویش کاشت یکهزار و 500  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز

تراکتور به مصاف ذوب‌آهن می‌رود

یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود

داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند

گره عجیب نهضت ملی مسکن

ساخت 500 کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم

غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست

ساخت 50 مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها

اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (12ماهه سال 1402)

کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی 1803 اثر ثبت شده ملی دارد

دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه

گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی

استقبال از نخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌ غربی

مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل مهر و موم شد

مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در 28 روستای سیل زده

دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر

رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست

اعتبار 40 میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز

اعتبار 40 میلیارد تومانی برای احیای مقبرهالشعرای تبریز