پیام آذری

آخرين مطالب

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

ظرفیت گردشگری سلامت ایران در منطقه کم نظیر و غیرقابل رقابت است اجتماعي

ظرفیت گردشگری سلامت ایران در منطقه کم نظیر و غیرقابل رقابت است
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل- معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ظرفیت گردشگری سلامت ایران در منطقه و در بین کشورهای همسایه کم نظیر و غیرقابل رقابت است.

ولی تیموری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری سلامت در اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: بسته های کاملی از خدمات مربوط به گردشگری سلامت اعم از گردشگری درمان، گردشگری تندرستی و مباحث مربوط به سایر حوزه ها و آبگرم درمانی در ایران وجود دارد.
وی بیان کرد: همه این خدمات گردشگری سلامت با حداقل هزینه ها و در قالب بسته های قابل رقابت ارائه می شود و این امر ویژگی منحصر به فردی به شمار می رود که تنها در ایران فراهم شده است.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان اکو در اردبیل را از حیث تنوع محصولات و ذی نفعان و میهمانان حاضر، یکی از کنفرانس ها و نمایشگاه های موفق بین المللی در این زمینه ارزیابی کرد.
وی ادامه داد: شواهد موجود در این نمایشگاه نشان می‌دهد که ایران به شکل حرفه‌ای وارد بازارهای گردشگری سلامت شده و توان و ظرفیت بالایی در کشور ما در این عرصه وجود دارد.
تیموری اضافه کرد: امروز این نمایشگاه در استانی برگزار می شود که هم در مرز مشترک با بخش عمده‌ای از کشورهای عضو سازمان اکو و کشورهای مولد گردشگری سلامت قرار دارد و هم مجموعه‌ای از خدمات گردشگری را به بهترین شکل دارد.
وی افزود: استان اردبیل قابلیت ارائه هر گونه خدمات گردشگری سلامت از جمله خدمات درمانی، خدمات تندرستی و مباحث مربوط به آبگرم درمانی را دارد و قطب مجتمع‌های آبدرمانی و چشمه‌های آبگرم کشور به شمار می رود.
وی با اشاره به حضور میهمانان زیادی از کشورهای عضو اکو در کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اردبیل گفت: مذاکرات خوبی بین طرف‌های ایرانی و کشورهای میهمان در این رویداد مهم انجام شده و منجر به قراردادهای کاری دو طرفه بین بخش خصوصی شده است.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به رتبه بندی نشدن کشورها در بحث گردشگری سلامت در سطح جهانی گفت: گردشگران ورودی به ایران با نیازهای تلفیقی سفر می‌کنند و سفر اتباع خارجی به ایران به خصوص از کشورهای همسایه اغلب با هدف سیاحت، زیارت و درمان انجام می شود.
تسهیل سفر اتباع خارجی به ایران
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اجرای تدابیر تسهیل سفر اتباع خارجی به ایران خبر داد و گفت: در این زمینه تدبیر لغو مهر زنی به گذرنامه اتباع خارجی در صورت تقاضا و ارائه برگه‌ای دیگر برای ثبت ورود به آنها اجرا می شود.
وی گفت: این امر تدبیری است که با ابتکار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اجرا درآمده و اقدامی موثر است تا جلوی اقدامات غیرقانونی خارج از قواعد حقوقی دولت آمریکا گرفته شود.
تیموری اضافه کرد: دولت آمریکا به علت سفر گردشگران خارجی به ایران و با مشاهده مهر موجود در گذرنامه آنها، از ورود این گونه گردشگران به کشور خود جلوگیری می‌کند و ایران با تدبیر اخیر به مقابله با این روند غیرحقوقی پرداخته و ورود گردشگران خارجی را تسهیل کرده است.
وی تاکید کرد: ما در صددیم که با این اقدام، علاوه بر تسهیل سفر، هر گونه تردید را از ذهن مخاطبان و گردشگران خارجی برای سفر به ایران پاک کرده و تسهیلات جدیدی برای آنها ایجاد کنیم.
امضای تفاهم نامه همکاری با عراق گامی جدی برای همکاری با همسایه غربی
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از امضای تفاهم نامه همکاری با حمود محسن حسن الیعقوبی معاون گردشگری وزیر فرهنگ و گردشگری کشور عراق در سه زمینه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در حاشیه دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در اردبیل خبر داد.
وی بیان کرد: این امر گامی مهم برای همکاری با همسایه غربی ایران در راستای توافق انجام شده در سفر رییس جمهوری ایران به بغداد محسوب می شود.
تیموری اظهار کرد: در حاشیه این کنفرانس سومین کمیته فنی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دو کشور ایران و عراق برگزار شد و طرف‌های عراقی از نزدیک با توانمندی ایران در زمینه گردشگری سلامت ایران آشنا شدند و در نهایت در سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی ضمن مرور همکاری گذشته، محورهای جدیدی برای همکاری دو کشور تعیین شد.
وی اضافه کرد: در این کمیته موضوعات گردشگری سلامت و نحوه اجرای موضوع لغو روادید بین دو کشور به صورت ویژه بررسی شده و برای تسهیل روند ورود و خروج گردشگران بین دو کشور تصمیم گیری شد.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین بیان کرد: در این تفاهم نامه امضا شده بین دو طرف، ایران و عراق در 11 بند بر افزایش همکاری برای توسعه حوزه گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت تاکید شده و مرمت و ساماندهی ایوان مداین در دستور کار قرار گرفت.
وی همچنین از توافق برای مشخص شدن مکانی برای عرضه محصولات صنایع دستی ایران در یکی از شهرهای بغداد، کربلا و نجف در قالب این تفاهم نامه خبر داد.
راه اندازی خانه سلامت در اردبیل؛ ابتکاری قابل الگو برداری
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین با اشاره به خانه تاریخی ابراهیمی در شهر اردبیل جهت ساماندهی گردشگران سلامت و راه اندازی خانه سلامت در این مکان، این اقدام را ابتکاری قایل الگوبرداری در کشور عنوان کرد.
وی افزود: برای نخستین بار در کشور در استان اردبیل یک خانه تاریخی بازسازی شده به گردشگری سلامت اختصاص یافته و قرار است که همه فعالان گردشگری سلامت این استان و تشکل‌های این حوزه، جلسات و برنامه ریزی های خود را در آنجا پیگیری کنند و این مکان در واقع خانه‌ای برای فعالان این حوزه محسوب می شود.
برای تورهای طبیعت گردی محدودیتی ایجاد نکرده‌ایم
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ممانعت از فعالیت تورهای طبیعت گردی در برخی استان‌ها گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تورهای طبیعت گردی محدودیتی ایجاد نکرده است.
وی افزود: اگر این تورها در قالب تورهای برنامه ریزی شده و توسط شرکت‌های مجوزدار برگزار شود، ممانعتی بر فعالیت آنها اعمال نمی‌شود و مشکلاتی که در این عرصه دیده می شود اغلب از سوی افرادی بوده است که بدون هماهنگی و بدون مجوز و همراه با حاشیه‌هایی اقدام به برگزاری تور می‌کنند.
تیموری با اشاره به ارزیابی فعالیت همه شرکت‌های تورگردان و ممانعت از فعالیت تورهای بدون مجوز قانونی اضافه کرد: هیچ دفتر دارای مجوز قانونی گردشگری به علت برگزاری تور بسته نشده و اگر رعایت اخلاق و هنجار اجتماعی و قانونی شود، شرکت‌های تورگردان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: مشکلات در این حوزه اغلب از سوی کسانی ایجاد می شود که در فضای مجازی و بدون مجوز در قالب مجموعه‌های تورگردان فعالیت می‌کنند.
به گزارش ایرنا، دومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در اردبیل روز چهارشنبه با انتشار بیانیه نهایی در 22 بند پایان یافت.
دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو از روز گذشته با برپایی 40 غرفه و حضور 150 میهمان داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های دائمی اردبیل آغاز شده بود.
در این کنفرانس و نمایشگاه که با هدف معرفی توانمندی‌های ایران و استان اردبیل در زمینه اقتصادی و گردشگری و با محوریت گردشگری سلامت و توریسم درمانی برگزار شد، میهمانانی از هشت کشور خارجی حضور داشتند.
در این کنفرانس قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و موجود استان اردبیل در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری، صنعتی، کشاورزی، بهداشت و درمان بویژه گردشگری سلامت معرفی شده و بسته‌های سرمایه گذاری در این عرصه‌ها برای شرکت کنندگان داخلی و خارجی ارائه شد.
1905/‏6016

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/149015/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟