پیام آذری

آخرين مطالب

فرماندار میاندوآب:

تکریم و حمایت از خیران وظیفه همه مسئولان است سياسي

تکریم و حمایت از خیران وظیفه همه مسئولان است
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مهاباد- فرماندار میاندوآب گفت: همه مسئولان وظیفه دارند تا خیران و افرادی که اموال و دارایی خود را در راه خیر و مردم هزینه می کنند را تکریم کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی قهرمانی روز چهارشنبه در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز میاندوآب که بدون حضور مدیران کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی و نوسازی و تجهیز مدارس استان یا نمایندگان آنان برگزار شد، اظهار کرد: خیران در هر زمینه‌ای به ویژه مدرسه سازی تمام دارایی و داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشته اند و مسئولان وظیفه دارند با حمایت خود زمینه دلگرمی آنان و سایر افرادی که درصدد انجام کار های خیر هستند را فراهم کنند.
وی افزود: احداث مدارسی را که سهم خیران در آنها به پایان رسیده، در جلسه‌ای با دعوت از مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان و اعضای مجمع خیران مدرسه ساز و مسؤولان آموزش و پرورش شهرستان بررسی و پیگیری خواهیم کرد تا با تخصیص بودجه از محل اعتبارات شهرستانی و استانی این گونه مدارس نیمه تمام تکمیل شود.
مدیر آموزش و پرورش میاندوآب نیز در این آئین با اشاره به وجود مشکلات عدیده در حوزه آموزش و پرورش از جمله آسیب‌های اجتماعی و تغییر سبک زندگی، بیان کرد: این مشکلات اول از همه دانش آموزان را تهدید می‌کند و به همین خاطر آنانی که دل در گرو پیشرفت جامعه و آموزش و پرورش دارند باید جانانه و مخلصانه پای کار باشند.
آنانی که دل در گرو پیشرفت جامعه و آموزش و پرورش دارند باید جانانه و مخلصانه پای کار باشند بهروز تقی نژاد با بیان اینکه قدم‌های مثبت اما ناکافی برداشته شده، افزود: توسعه و شرایط محیط برای تحصیل از هر چیزی برای دانش آموزان مهمتر است زیرا فضاهای آموزشی مناسب تا حدود 50 درصد در یادگیری تأثیر دارد و دانش آموزی که در مکان بهتری در حال تحصیل است کمتر به آسیب اجتماعی دچار می‌شود و معلم نیز با انگیزه زیادی در آن مکان تدریس می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش میاندوآب اظهار کرد: به رغم اینکه از سال 1383 مجمع خیران مدرسه ساز میاندوآب 54 مدرسه با بیش از 240 کلاس درس را احداث یا بازسازی کرده است اما اکنون 40 درصد مدارس شهرستان تخریبی است و نیاز به بازسازی دارد و در شرایط نامساعد جوی وضعیت این مدارس نگران کننده است.
«تقی نژاد» گفت: از تمامی خیران و مردم نیک اندیش میاندوآب درخواست می‌شود هر آنچه که در توان دارند یاریگر آموزش و پرورش در ایجاد محیط‌های بانشاط آموزشی باشند و در جهت تقویت حوزه آموزش و پرورش گام بردارند.
انتقاد از حضور نیافتن مسئولان استانی در مراسم تجلیل از خیران مدرسه ساز میاندوآب
مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز میاندوآب نیز در این آئین با انتقاد از مدیران کل آموزش و پرورش و توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی به علت حضور نیافتن در جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز میاندوآب گفت: انتظار داریم که مدیران کل در این مراسم‌ها حضور داشته باشند چون حضور آنان قوت قلب و دلگرمی برای خیران است.
محمد نژادمحمد افزود: طی 20 سال گذشته که هر سال جشنواره تجلیل از خیران برگزار یا مدارس خیرساز شهرستان افتتاح شده است، هیچ وقت نمایندگانی از اداره کل آموزش و پرورش یا اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در مراسم حضور نیافته اند.
وی بیان کرد: طبق اساسنامه، مجمع خیران مدرسه ساز در روستاها 30 درصد و در سطح شهرها 50 درصد هزینه ساخت مدارس را برعهده دارند که در بیشتر پروژه‌ها سهم خیران تمام شده است و طرح‌ها نیازمند تخصیص اعتبار دولتی هستند.
«نژادمحمد» با قدردانی از فرماندار میاندوآب به جهت اهمیت دادن به خیران مدرسه ساز افزود: خیران مدرسه ساز در این شهرستان تاکنون 54 باب مدرسه در قالب 244 کلاس درس احداث و تحویل آموزش و پرورش داده اند و همچنین یک باب نمازخانه را نیز تا شهریورماه امسال به بهره برداری خواهند رساند. وی با اشاره به اینکه ساخت دیوار محوطه 10 باب مدرسه از دیگر فعالیت‌های مجمع خیران مدرسه ساز میاندوآب است، گفت: همچنین خیران چهار باب ساختمان و 8.5 هکتار زمین به ارزش بیش از 500 میلیارد ریال برای امر مدرسه سازی اهدا کرده و به دانش آموزان بی بضاعت در مناسبت‌های خاص کمک می‌کنند.
وی افزود: فرهنگیان شاغل و بازنشسته میاندوآب با اینکه حقوق کمتری دریافت می‌کنند اما 570 نفر از آنان قسمتی از حقوق خود را به امر مدرسه سازی اختصاص داده اند که 443 نفر از آنان فرهنگیان خانم و 127 نفر نیز از آقایان هستند و از فرهنگیان بازنشسته نیز 91 نفر شامل 50 نفر خانم و 41 نفر از آقایان بخشی از حقوق خود را هر ماه به امر مدرسه سازی اهدا می‌کنند.
«نژادمحمد» با اشاره به آغاز احداث 14 باب مدرسه از منابع ملی با مشارکت خیران در میاندوآب گفت: با گذشت یکسال از کلنگ زنی ساخت این مدارس و به رغم اینکه اعتبار 2 باب از این مدارس تخصیص یافته ولی هنوز اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ساخت این مدارس را شروع نکرده است.
در ادامه این مراسم شماری از خیّران مدرسه ساز میاندوآب با اهدای لوح مورد تجلیل قرار گرفتند؛ این آیین با بیست یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در ارومیه مصادف بود و برخی از مسئولان استانی ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس در مرکز استان حضور داشتند.
در سال تحصیلی 98-97 در میاندوآب نزدیک به 50 هزار دانش آموز در 420 مدرسه شامل 230 مدرسه در حال تحصیل بودند؛ ین شهرستان با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع بوده و سومین شهرستان پر جمعیت این استان است.
9871/‏6185/‏3072

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/148971/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده!/ ویدئو

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

بهره‌مندی 2500 مددجو از خدمات هنری بهزیستی

کشف بیش از 5 هزار عدد بلبرینگ صنعتی قاچاق در خوی

برگزاری یادواره سردار سرلشکر حجازی در باروق

دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی

وضعیت عجیب ارسلان مطهری در تراکتور

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف رانندگی در صوفیان

مهناز افشار : در نوجوانی دوست پسر داشتم/ ویدئو

پله‌هایی که خاک می‌خورند!

افزایش دمای هوا در اردبیل

نمایش آثار آیینی محوطه‌های باستانی در اردبیل

رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است

صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری 2 ارومیه

دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است

اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ

پیش بینی تولید بیش از 93 هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب

بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی

ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور

ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه

ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور

پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و 600 تن محصول کلزا در میاندوآب

پایان مسابقات فوتسال جام رمضان خوی

تولید سالانه 3500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از 15 هزار هکتار از مزارع مهاباد

حل مشکل 32 ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه

3 میلیون و 600 هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد

تصاویر زیبا و چشم‌نواز از حال خوب دریاچه ارومیه + عکس

بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش ایران و اسرائیل؛ این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟

حذف پیچ‌های خطرناک محور جلفا به سیه‌رود

پیشرفت 90 درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

تصادف تویوتا با پژو در محور مهاباد - سردشت با 2 مصدوم

رگبار باران و رعدوبرق در راه آذربایجان غربی

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد

زیرسازی منشعبات خیابان گلشن منطقه دو ارومیه

برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز در شهر ارومیه

تصادف در جاده نقده - مهاباد 11 مصدوم برجا گذاشت

سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ

برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی

بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش بین ایران و اسرائیل؛  این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟

واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران

بهار در کوچه باغات سراب قنبر- کرمانشاه

بازآفرینی 5000 مترمربع از میدان ساعت تبریز

یک فوتی و 6 مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان

احتمال وقوع سیل در این سه استان

افزایش 10 درصدی حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی