پیام آذری

آخرين مطالب

امام جمعه مرند:

کار فرهنگی با بخشنامه عملیاتی نمی شود اجتماعي

کار فرهنگی با بخشنامه عملیاتی نمی شود
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مرند – امام جمعه مرند بر ضرورت اجرای آتش به اختیار در طرح های تابستانی تاکید کرد و گفت: کار فرهنگی با بخشنامه و دستورالعمل عملیاتی نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهر امروز در جلسه هماهنگی طرح اوقات فراغت شهرستان مرند اظهار داشت: عوارض سهل انگاری در غنی کردن اوقات فراغت نسل جوان بسیار در جامعه مشخص است، مسائل فرهنگی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار مهم بوده و در حفظ آن نیز مؤثر است.
وی افزود: دشمن توطئه‌هایی علیه نسل جوان تدارک دیده و با بهره گیری از فضای مجازی و حقیقی، ارزش‌های انقلاب اسلامی را نشانه گرفته است، برنامه‌هایی در صداوسیما تبلیغ می‌شود که گردانندگان آن فرزندان خود را در دیگر کشورها به دنیا می‌آورند تا تبعه آن کشور شود اما آیت الله العظمی سیستانی با اینکه در عراق نفوذ عمیقی دارد اما هیچ گاه از ایرانی بودن خود دست برنمی دارند.
حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تاکید کرد: بیش از 50 هزار نسل جوان شهرستان مرند در فصل تابستان با اوقات فراغت سرو کار دارند، مسئولان اعتباراتی از بیت المال در این حوزه در اختیار دارند که باید در قبال آن پاسخگو باشند.
امام جمعه مرند عنوان کرد: باید ستاد مرکزی فعالیت‌های تابستانی شهرستان مرند تشکیل شده و هر ارگانی به وظیفه خود عمل کند، طرح‌ها و برنامه‌هایی نیز در این ستاد باید مصوب و اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های طرح اوقات فراغت تابستانی باید به صورت تجمع شده در اختیار نسل جوان قرار بگیرد، اذعان داشت: در این برنامه‌ها تمامی برنامه‌های مورد نیاز نوجوانان و جوانان اعم از ورزشی، تفریحی، آموزشی و فرهنگی و… برنامه ریزی شود.
حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی نیز به نقش جوانان تاکید شده است، این نسل، آینده ساز کشور هستند.
امام جمعه مرند تاکید کرد: کار فرهنگی با بخشنامه و دستورالعمل عملیاتی نمی‌شود، آتش به اختیار مورد نظر مقام معظم رهبری باید در اجرای طرح اوقات فراغت تابستان نیز اجرایی شود.
وی افزود: جلوی اقدامات ناپسند و غیرارزشی برخی هیئات ورزشی شهرستان مرند باید گرفته شده و اداره ورزش و جوانان بر عملکرد آنها نظارت داشته باشد.

مشارکت 27 پایگاه بسیج شهری مرند در طرح‌های تابستانی
فرمانده سپاه ناحیه مرند نیز در این جلسه اظهار داشت: در سازماندهی امور جوانان روی کاغذ برنامه‌های مختلفی طرح ریزی می‌شود اما در مرحله عملیاتی، تنها چند دستگاه حضور پیدا می‌کنند.
محمدرضا هنرور با اشاره به برنامه‌های بسیج و سپاه در طول تابستان افزود: طرح هجرت دانش آموزی به همت بسیج دانش آموزی اجرایی می‌شود تا دانش آموزان در امور ساخت و بهسازی مدرسه مشارکت داده شوند و به این بهانه با یک مهارت دست و پنجه نرم کنند.
وی خاطرنشان کرد: 27 پایگاه بسیج محلات و شهرها و روستاها نیز برنامه‌هایی نیز برای اقشار مختلف مردم در طول تابستان اجرا خواهند کرد.
فرمانده سپاه مرند گفت: حداقل 20 و حداکثر 100 نفر در پایگاه‌های بسیج شهری سپاه شهرستان مرند حضور دارند و از برنامه‌های تابستانی بهره مند خواهند شد.
هنرور همچنین از برپایی اردوی تفریحی تربیتی خبر داد و تصریح کرد: 135 نفر برادر و 135 نفر از خواهران شرکت کننده در طرح تابستانی بسیج در پایان دوره به اردوی تربیتی مشهد مقدس و شهر قم اعزام خواهند شد.
وی از برپایی اردوهای طرح هجرت دانش آموزی در شهرستان خبر داد و عنوان کرد: دانش آموزان در قالب این طرح، به صورت گروه‌های جهادی در روستاها و مناطق محروم شهرستان فعالیت خواهند کرد.

اجرای طرح‌های تابستانی در 40 پایگاه تبلیغات اسلامی مرند
همچنین رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند اظهار داشت: چند مبلغ نیز در طول تابستان در مرند فعالیت تبلیغی خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رجب زاده افزود: برخی اتفاقات مثلاً در استخرهای بانوان رخ می‌دهد که ما از اعزام دانش آموزان و شرکت کنندگان در طرح‌های تابستانی، به استخرها شرم می‌کنیم.
وی تاکید کرد: ما امکانات خاصی در اجرای طرح‌های تابستانی نداریم و طرح‌های تابستانی اداره تبلیغات اسلامی، در 40 پایگاه شهری و روستایی شهرستان مرند برگزار می‌شود.
دارالقرآن و کانون‌های فرهنگی هنری مرند 3 برابر می‌شود
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان مرند نیز اظهار داشت: فعالیت‌های تابستانی مدارس شهرستان مرند در روزهای دوشنبه و چهارشنبه با حضور مدیر مدرسه برگزار می‌شود.
جعفری فر افزود: در 8 مدرسه شهر مرند برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده شده است.
وی تاکید کرد: هم اکنون 2 دارالقرآن و 2 کانون فرهنگی هنری در شهرستان مرند فعالیت می‌کنند که تعداد آن در سال آینده به 3 برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
معاون آموزش و پرورش شهرستان مرند اذعان داشت: انواع مسابقات علمی و فرهنگی ویژه دانش آموزان نیز از تیرماه آغاز خواهد شد و از برگزیدگان این رقابت‌ها در نماز جمعه تقدیر خواهد شد.

برنامه‌های تابستانی مرند تجمیع می‌شود
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند در ادامه این جلسه گفت: برنامه‌های ویژه طرح تابستان ادارات شناسایی و جمع بندی شده است.
امیرحسین فقیهی افزود: برنامه‌های طرح اوقات فراغت تابستان ادارات به صورت جمع بندی شده در قالب یک کتابچه منتشر و در بین اقشار مختلف مردم توزیع می‌شود.
مسئول دبیرخانه ستاد اوقات فراغت شهرستان مرند در پایان اظهار داشت: در تابستان سال گذشته 9 هزار ورزشکار به استادیوم تختی مرند مراجعه کردند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/148957/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟