پیام آذری

آخرين مطالب

انتخاب و زندگی آگاهانه باعث رسیدن انسان به آرامش می شود سياسي

انتخاب و زندگی آگاهانه باعث رسیدن انسان به آرامش می شود
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- استاد حوزه های علمیه و دانشگاه های آذربایجان غربی گفت: انتخاب و زندگی آگاهانه باعث رسیدن انسان به آرامش می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام جواد ارجمندی روز سه شنبه در نشست تخصصی سبک زندگی و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده افزود: انتخاب منطقی، دقیق و آگاهانه و درک زن و مرد از همدیگر در محیط خانواده زمینه رسیدن انسان به آرامش را فراهم می‌کند.
وی اظهار داشت: خداوند متعال شب و خانه را از جمله عوامل آرامش عنوان می‌کند ولی متأسفانه امروز خانه‌ها از نظر تزئیناتی و دکوراسیون پیشرفت کرده‌اند ولی آرامشی وجود ندارد و افراد خانواده روز به روز از هم فاصله می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه خانه‌ای که آرامش ندارد با وجود شباهت به کاخ شبیه قبر است، افزود: شما اگر سرمایه دارترین فرد نیز باشید ولی چون در زندگی و خانه از آرامش برخوردار نیستید نمی‌توانید از زندگی خود لذت ببرید.
وی به انتخاب دقیق و آگاهانه همسر اشاره کرد و افزود: امروز شاهد زنان و مردانی هستیم که باهم ازدواج کرده‌اند ولی دنبال فرد دیگری می‌گردندکه این رفتار یعنی در انتخاب خود دقت نداشته‌اند.
وی بیان کرد: شب برای آرامش در خانه و کنار اعضای خانه است در حالی که امروز بسیاری از اعضای خانواده‌ها شب‌ها را در پارک می گذارنند و آرامش را در بیرون از منزل جستجو می‌کنند.
حجت الاسلام ارجمندی اضافه کرد: ازدواج یعنی اتحاد دو انسان نه دو طلبکار و دو انسانی که آینده و سرنوشت مشترکی دارند.
روانشناس و استاد دانشگاه ارومیه نیز در این نشست گفت: زن و مرد باید به فردیت یکدیگر احترام بگذارند و به‌گونه‌ای نباشد که گویی زن و مرد همچون زنجیری به پای یکدیگر بسته شده‌اند و زوج‌هایی که بتوانند بین این دو مورد تعادل برقرار کنند، زندگی موفقی خواهند داشت.
شاپور احمدی ادامه داد: در کارکرد تربیتی آیتم‌های کلیدی و مهمی شامل سبک‌های فرزندپروری، تعامل مثبت، اتخاذ رویه تربیت یکسان و الگوی عملی مثبت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به سه کارکرد اقتصادی، عاطفی، جنسی و تربیتی در سبک زندگی و کارکردهای آن و با بیان اینکه اقتصاد خانواده به لحاظ سنتی برعهده مرد خانواده قرار دارد، اظهار داشت: عزت نفس مرد نیز وابسته به درآمد و شغل او بوده و زمانی‌که مرد خانواده با چالش‌های اقتصادی مواجه می‌شود، بدون تردید سایر کارکردهای خانواده زمین‌گیر می‌شود.
وی اضافه کرد: در خانواده‌های متوسط نیز نقش اقتصاد خانواده از این حیث بررسی می‌شود که همسران خانواده باید تعریف جدیدی از اقتصاد را در خانواده ارائه دهند و تا زمانی‌که مهارت‌های ارتباطی در خانواده بهینه و سازنده نیست، در چنین شرایطی خانواده ضرر زیادی خواهد دید.
احمدی با تاکید بر اینکه خانواده راهی جز این ندارد که از طریق اخذ آموزش‌های توان‌افزا و مشاوره خود را به روز کرده و با شرایط سازگاری پیدا کند، بیان کرد: متأسفانه نهاد متولی خانواده در جامعه نداریم و اهمیت چندانی به نهاد خانواده داده نمی‌شود که این مورد باید در دستور کار دولت قرار گیرد.
وی گفت: سبک زندگی مجموعه‌ای از طرز تلقی‌ها، ارزش‌ها، شیوه‌های رفتار، حالت‌ها و سلیقه‌ها در هر چیزی را در برمی‌گیرد و سبک زندگی سالم با مدنظر قرار دادن چهار بعد سلامت فردی از دید WHO(سازمان جهانی بهداشت) سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی بررسی می‌شود
احمدی با تاکید بر اینکه امروزه ما هیچ راهکاری برای خانواده‌ها به جز آموزش نداریم، گفت: تمامی مسائل خانوادگی باید از کانال آموزش بگذرد و ما تا دانش و مهارت لازم را نداشته باشیم، نمی‌توانیم موفق عمل کنیم و فردی که مهارت‌های زندگی را نیاموزد، درواقع بی‌سواد محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی یکی از برنامه‌هایی است که به‌منظور آموزش‌های مختلف در زمینه‌های مرتبط با ازدواج و طلاق برگزار می‌شود.
رسول بابازاده با اشاره به اینکه این موضوع باید به‌عنوان یکی از سیاست‌های ادارات فرهنگی در کشور قرار گیرد، بیان کرد: درخصوص مناسبات خانوادگی، مثلثی بر پایه سه موضوع رابطه اخلاقی زن و شوهر قبل از ازدواج، رابطه اخلاقی زن و شوهر در مرحله تشکیل خانواده و بعد از آن و روابط با فرزندان وجود دارد که باید تقویت شود.
وی اضافه کرد: اگر این سه اضلاع به عنوان ضلع‌های اساسی در زندگی قرار گیرد، در تحکیم بنیان خانواده و زندگی اجتماعی موفق عمل خواهیم کرد و تنظیم بهترین نوع رابطه زن و مرد، از خلال تقویت بین این سه ضلع می‌گذرد
وی اظهار داشت: خانواده می‌تواند سه شکل به خود بگیرد که عبارت از خانواده متلاشی، متزلزل و متعادل بوده و ما باید بدانیم چگونه می‌توانیم خانواده متعادل را در سطح جامعه گسترش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه بنیان اخلاقی خانواده قبل از ازدواج پایه‌ریزی شده و تشکیل شکل هندسی خانواده از طریق پیوند زناشویی شکل می‌گیرد، گفت: سه الگو برای سبک زندگی می‌توان تعریف کرد که عبارت از استفاده از آموزه‌های الهی و دینی، اخلاق همسر، عشق، عاطفه، همدلی، محبت و پرهیز از خشونت و زور و تراوش‌های عشق و محبت و روابط و مناسبات اخلاقی است.
وی تاکید کرد: اگر خانواده ما سالم باشد و سبک زندگی درستی داشته باشیم، در پشت این امر جامعه‌ای به‌دور از ناهنجاری‌ها خواهیم داشت و می‌توان در مقابل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ایستادگی کرد.
به گزارش ایرنا، تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نهادهای مردمی، احیای ظرفیت‌های مردمی و تبادل اطلاعات از جمله اهداف برگزاری نشست‌های تخصصی سبک زندگی، نقش و کارکرد آن در تحکیم بنیان خانواده است.
8135 / ‏7129

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/148743/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علاقه جدی آژاکس: ژاوی گزینه اول ماست!

اتفاقات شب گذشته فرودگاه تبریز: از حمله به ون تراکتور تا درخواست جدایی بازیکنان

مرگ تلخ 2 مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت