پیام آذری

آخرين مطالب

ارومیه روسفید از میزبانی سياسي

ارومیه روسفید از میزبانی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه– ایرنا– شهر ارومیه که سه روز پیاپی میزبان چهار قدرت جهانی والیبال شامل ایران، روسیه، لهستان و کانادا در قالب هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال بود، روسفید از این میزبانی بیرون آمد و خاطره‌ای خوش برای تیم‌های شرکت کننده، عوامل اجرایی، تماشاگران و حتی بینندگان تلویزیونی به یادگار گذاشت.

ارومیه به عنوان پایتخت والیبال آسیا از جمعه 24 خردادماه تا یکشنبه 26 خرداد میزبان هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال با حضور تیم‌های ایران، کانادا، لهستان و روسیه بود و برای برگزاری شایسته این رویداد و میهمان نوازی از ستاره‌های دنیای توپ و تور سنگ تمام گذاشت.
این شهر در ردیف 20 شهر میزبان این فصل از لیگ ملت‌های والیبال قرار گرفت و نامش در کنار شهرهای پرآوازه ای چون میلان ایتالیا، بریزبین استرالیا، لایپزیگ آلمان، توکیوی ژاپن، اتاوای کانادا و کن فرانسه ذکر شد.
از اوایل زمستان سال گذشته که ارومیه با تلاش مسؤولان استانی و همراهی مسؤولان کشوری و پذیرش از سوی فدراسیون جهانی والیبال به میزبانی هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال انتخاب شد، برنامه ریزی های اولیه برای میزبانی هرچه بهتر انجام و اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در دستور کار قرار گرفت.
مسئولان آذربایجان غربی نیز به دنبال میزبانی شایسته از این رقابت‌های بین المللی بودند و برای رعایت استانداردهای سختگیرانه فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) و همچنین کسب رضایت فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی اقدامات گسترده‌ای انجام دادند.
سخنگوی لیگ ملت‌های والیبال در ارومیه در این خصوص با اشاره به اینکه سالن غدیر با رفع کاستی‌ها و رسیدن به استانداردهای مدنظر کارشناسان فدراسیون جهانی برای برگزاری این رقابت‌ها آماده شد، گفت: خرید کفپوش، بهبود وضعیت نور سالن، بهسازی صندلی‌ها و شماره گذاری آنها، رنگ آمیزی، اختصاص جایگاه ویژه خبرنگاران، نصب دوربین‌های ویدئوچک و بهبود وضعیت سرمایشی از جمله مهمترین اقداماتی بود که در راستای برگزاری این رخداد ورزشی در استان به وقوع پیوست.
کیومرث پورایراندوست با بیان اینکه میزبانی این رقابت‌ها زمینه بهبود زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در مجموعه ورزشی غدیر ارومیه را فراهم کرد، افزود: استاندارد بین المللی برای تأمین روشنایی این سالن 2 هزار لوکس است اما برای برگزاری مسابقات بیش از 2 هزار و 400 لوکس روشنایی در این سالن ایجاد شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر داخل سالن و محوطه ورزشگاه 6 هزار نفری غدیر، شهر ارومیه نیز به خوبی برای برگزاری این رقابت‌ها آماده و با همراهی مدیریت شهری و دیگر نهادهای مسؤول، اقدامات بسیار خوبی برای فضاسازی مناسب انجام شد.
البته تمام توان دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی استان برای معرفی شهر ارومیه و توانمندی‌های این شهر و ظرفیت‌های آن به کار گرفته شد و سطح شهر ارومیه و نصب بنرهای مختلف نشان از این تلاش‌های همه گیر داشت.
اجرای طرح‌های قابل توجهی از فرودگاه ارومیه تا هتل و سالن برگزاری مسابقات، طراحی و اجرای 40 نماد دائم و موقت والیبال، ساخت هفت سردیس قهرمانان والیبال ارومیه شامل یدالله کارگرپیشه، عزیز پرتوی، محمود محب، ابراهیم وطن پرست، مجید ساداتی، محمود آفریدون و حمید قارصی، ساماندهی مبادی ورودی شهر با تعریض و آسفالت از فرودگاه، بهسازی محوطه ورزشگاه 6 هزار نفری، بهسازی خیابان‌های منتهی به سالن و مسیر ورودی بانوان از جمله این اقدامات سخت افزاری به شمار می‌رفت.
پخش زنده مسابقات از هشت نقطه شهر ارومیه همزمان با بازی‌های ایران و تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه در پارک‌های استقلال، کوثر، اللر باغی، چهار راه شورا، مخابرات، سینماهای آزادی و انقلاب و دهکده تفریحی چی چست برای نشاط آفرینی در سطح شهر و بین مردم ارومیه از دیگر نقاط قوت برگزاری این مسابقات بود.
مردم ارومیه که با نام والیبال در کشور مشهور شده‌اند با برگزاری این مسابقات به مدت سه روز در خیابان و پارک و مکان‌های تفریحی با نشاط و شادابی خاصی در کنار خانواده‌ها به تماشای بازی‌ها پرداختند و تشویق‌های آنان در این مکان‌ها آنها را در محیط ورزشگاه قرار می‌داد.
البته بیشتر والیبال دوستان نیز از ظرفیت کم غدیر برای پذیرایی از عاشقان والیبال در تماشای زنده بازی‌ها از سالن ناراضی بودند ولی حضور در کنار خانواده و تشویق‌های جمعی این مشکل را نیز در چشم آنها حل کرد.
مراجعه بیش از 220 هزار نفر برای خرید بلیط در کمتر از 30 دقیقه از بازشدن سایت خرید بلیط از دیگر نکاتی است که مسؤولان آذربایجان غربی باید به آن توجه کنند و این موضوع نشان دهنده نیاز ارومیه به سالنی بزرگ‌تر و در حد تقاضای مردم ارومیه است.
حضور رسمی بانوان در ورزشگاه 6 هزار نفری غدیر از دیگر نقاط قوت و نشاط آفرین این مسابقات بود و اختصاص 800 صندلی برای بانوان ارومیه، خوشحالی زیادی در بین بانوان ورزش دوست ارومیه‌ای ایجاد کرد که زمینه ساز نشاط اجتماعی بود.
صدها نفر از بانوان ارومیه‌ای بر اساس مقررات بین المللی در 6 دیدار برگزار شده در ارومیه حضور یافتند و با وجود برخی دغدغه‌ها، شور و شعور ایرانی را به جهانیان نشان دادند.
بانوان حاضر در سالن برگزاری لیگ ملت‌های والیبال هم گویا خاطره خوبی از نخستین حضورشان در ورزشگاه داشتند و پس از پایان این مسابقه از تداوم این حضور سخن به میان آوردند.
نایب رئیس هیأت والیبال بانوان آذربایجان غربی با بیان اینکه بانوان ارومیه‌ای با شور و شعور در ورزشگاه حضور یافتند، گفت: این بانوان با رفتار شایسته خود فرهنگ و تمدن غنی ایرانی را به تصویر کشیدند و این حضور نشاط بانوان را دوچندان کرد.
«معصومه حبیبی» افزود: ای کاش تمامی بانوان علاقه مند می‌توانستند در این رویداد مهم ورزشی حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: زنان ارومیه‌ای بدون هیچ حاشیه و مشکلی در سالن حضور یافتند و کاش زمینه حضور بانوان در آینده هم فراهم شود.
کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران در خصوص میزبانی این رقابت‌ها گفت: این میزبانی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های پایتخت والیبال آسیا بود و نام ارومیه را به جهان معرفی کرد.
ساسان خداپرست افزود: ارومیه پیش از این میزبانی AVC CUP را نیز برعهده داشت ولی لیگ ملت‌های والیبال تفاوت بسیاری با آن دارد و استانداردهای این 2 مسابقات متفاوت است.
وی با قدردانی از اقدامات مسؤولان برای میزبانی شایسته لیگ ملت‌های والیبال در ارومیه، بیان کرد: نهادهای مختلف برای برگزاری هرچه بهتر این رقابت تلاش بسیار زیادی انجام دادند که نتیجه آن رضایت میهمانان خارجی، تماشاگران و والیبال دوستان بود.
سرپرست فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی نیز در خصوص میزبانی ارومیه گفت: این میزبانی به قدری شایسته و در خور توجه بود که توسط فدراسیون جهانی مستندسازی می‌شود.
افشین داوری با اشاره به برگزاری کیفی لیگ ملت‌های والیبال در شهر ارومیه، افزود: نمایندگان فدراسیون جهانی با حضور در سالن غدیر ارومیه، جمع آوری تمامی مستندات شامل فیلم، عکس، گزارش‌ها و مصاحبه‌های انجام شده را برای مستندسازی و انتشار بین المللی درخواست کرده‌اند.
وی بیان کرد: شهر ارومیه از دیرباز مهد والیبال ایران بوده است و این بار نیز شاهد یک میزبانی خوب و کم نقص در این شهر والیبال خیز هستیم.
همه این سخنان از برگزاری شایسته لیگ ملت‌های والیبال در ارومیه و تداوم میزبانی از رویدادهای بین المللی در این شهر حکایت دارد؛ امری که مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی قول آن را داده است.
8137/‏3072

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/148501/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز

تور عروس خاص و متفاوت ساناز ارجمند، همسر دوم شهاب حسینی/ عکس

نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در یک سریال!/ ویدئو

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدشت

آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد

شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود

پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام مسابقات کشوری

580 روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است

دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود

برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال 1403

بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستای بخشکندی شهرستان سلماس

تصفیه روزانه 28 هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی

تعویض نزدیک به 2 هزار فقره کنتور آب خراب مشترکین در شهرستان خوی

برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی

برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد

رفع اتفاق خط انتقال آب شرب روستای قریس شهرستان خوی

موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود

مشکل آب‌شرب 765 خانوار روستایی در میاندوآب حل شد

افزایش 2 برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم

رفع تصرف 3 هکتار از اراضی ملی در اشنویه

سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به 20 سانتی متر رسید

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی

پاکو خمس: پروژه بزرگی در تراکتور داشتیم

واکنش فوری پلیس به انتشار یک ویدئوی جنجالی

ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل

محرومیت زدایی سپاه با بهسازی 65 کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل

برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد

2 هزار و 100 میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

کودک میاندوآبی در کانال آب غرق شد

موافقت با اشتغال 69 زندانی در شهرستان مراغه

360 میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد

رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود

رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

حمله خرس به بانوی روستایی در ارتفاعات روستای لگ بن پیرانشهر

تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در مهاباد

شکست خانگی پاس همدان برابر تهران یاسا

خرداد امسال 121 روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند

افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز

نقش هوانیروز مهم و تاثیرگذار است

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی 1403-1404