پیام آذری

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

مذاکره در سایه فشار حداکثری باج دادن است سياسي

مذاکره در سایه فشار حداکثری باج دادن است
  بزرگنمايي:

پیام آذری - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مذاکره در سایه فشار حداکثری باج دادن است و درایت و آینده نگری مقام معظم رهبری فوق العاده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: وقتی ما مبتلی به دشمنی شدیم که سد راه ما کرده و قصدجان ما را دارد برای نجات خود قبل از هر اقدامی اولین کاری که باید بکنیم توجه به روحیه و ماهیت اوست. 
وی گفت: اگر شخصی آشنا به ماهیت، اغراض، مرام، فکر، اندیشه و سابقه آمریکا باشد می گوید تنها راه مقابله با این دشمن و تنها راه خلاص شدن از شرارت او، راه مقام معظم رهبری است. 
عاملی افزود: دشمن ما فزونخواه است؛ ارزشی به انسانیت انسان‌ها قائل نیست؛ حرمتی به خون انسان‌ها قائل نیست؛ احترامی به مواثیق بین‌المللی قائل نیست و به راحتی آنها را مچاله کرده و به سطل زباله می‌اندازد.
وی ادامه داد: ارزشی به سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت و امضای این نهاد بین المللی قائل نیست؛ وقعی به تعهدات دولت قبل آمریکا نمی گذارد بلکه مدام به آنها فحش می گوید. مثل آب خوردن خلف وعده می کند.
امام جمعه اردبیل اضافه کرد : این دولت دنیا را با معیار «الحق لمن غلب» اداره می کند، دنیا را با نظام ارباب و رعیتی و با تقسیم دنیا به فرمانده و فرمانبر اداره می کند. بطوریکه در یک لحظه همه ملت ایران را تروریست و محور شرارت و دارای «دی ان ای » شرارت نام می نهد و در یک لحظه دیگر می گوید من می خواهم به ملت ایران کمک کنم. 
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: حالا به خاطر منافع خود به یک دفعه چهره عوض کرده و برای مذاکره التماس می کند. گاه شماره تلفن می دهد و گاهی دولتهای مختلف را واسطه می کند. دولت ژاپن را واسطه می کند، اما هنوز پای نخست وزیر ژاپن به ایران نرسیده پتروشیمی ایران را تحریم می کند. با تمام وجود به اصل «هدف وسیله را توجیه می کند» اعتقاد دارد. 
وی افزود: آمریکا از سر همین اصل و از سر استیصال به تهمت زنی روی آورده است. انفجار دو کشتی مربوط به ژاپن در دریای عمان قطعاً کار آمریکا و اسرائیل است چون تقارن این حادثه با حضور آبه در ایران با صدای بلند می گوید این جنایت کار ایران نیست. 
وی در ادامه گفت: در خصوص پیشنهاد مذاکره توسط آمریکا توجه به دو نکته ضروری است؛ اول اینکه همه بدانند این یک جنگ روانی برای شکستن وحدت و مقاومت ملت است. آنها درصدد تاثیرگذاری بر فضای داخلی ایران هستند تا در داخل حاکمیت و در داخل ملت حالت دو قطبی ایجاد کنند. دو قطبی شدن ایران آرزوی بزرگ آنها و منجی آنها از چنگال ایران است. هدف آنها انشقاق داخلی و تقسیم داخل کشور و احزاب داخلی به مخالفان مذاکره و حامیان مذاکره است. حضرت آقا در ملاقات با نخست وزیر ژاپن چنان عالی صحبت کردند که معاندین هم قانع شدند که مذاکره تحت فشار، سم مهلک است. پمپئو هرچه حرف نامناسب و بد و بی راه هم گفته باشد، در یک جا حرف بسیار عجیبی گفته است. او می گوید "ملت ایران فکر نکند که همیشه آقای خامنه ای بالای سر آنها خواهد بود!" 
عاملی ادامه داد: دوم اینکه بدترین، خطرناک ترین و سمی ترین مذاکره جایی است که دشمن با یک دست پیشنهاد مذاکره می‌دهد و در دست دیگر شمشیر و فشار حداکثری را بالای سر ما قرار می دهد. مذاکره در سایه فشار حداکثری باج دادن است؛ تهدید است نه مذاکره. آمریکا به هیچ وجه به مذاکره بدون پیش شرط اعتقاد ندارد. طرح آن برای فریب ملت ایران و ایجاد انشقاق در بین ملت است. 
امام جمعه اردبیل در ادامه افزود: اگر در برابر فشار حداکثری حاضر به مذاکره شویم نشانه ضعف فوق العاده است. آنها تا متوجه ضعف بشوند صد در صد شروط وحشتناک می گذارند. مثل آفتاب روشن است که اگر امروز ایران مذاکره زیر شمشیر را بپذیرد فردای آن روز، هنوز مذاکره شروع نشده پمپئو با اهانت به ما قطعاً و فورا خواهد گفت بدون خلع سلاح موشکی مذاکره ای در کار نیست. 
وی گفت: درایت و آینده نگری مقام معظم رهبری فوق العاده است. حضرت آقا فرمودند هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است. اگر آنها احساس انفعال بکنند فاتحه کشور خوانده شده است. مذاکره زمانی نافع است که آنها با احترام کامل به ایران و با برداشتن تمام فشارها و تهدیدها پای مذاکره بیایند. 
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: ما در برابر این جنگ روانی می‌گوییم اگر مقام معظم رهبری احتمال بدهند که رفاه و نجات ملت و کشور در مذاکره است، قطعا نه نمی گویند. آنچه آنها پیشنهاد می‌کنند، مذاکره نیست باج‌خواهی است؛ زدن بال و پر ایران است؛ خلع سلاح کشور است؛ کدام ایرانی راضی است ما در حالی که در محاصره حجیم ترین پایگاه‌های آمریکایی و در محاصره خبیث ترین دشمنان مثل اسرائیل و عربستان قرار گرفته ایم خود را خلع سلاح کنیم؟ آیا آنها که در طول تاریخ خود را خلع سلاح کردند نجات یافتند یا خلع سلاح اول گرفتاری آنها بود؟! 
وی گفت: ما قصد مذاکره داشتیم که پای برجام آمدیم و در تعهد به آن ثابت قدم ماندیم؛ چرا آنرا به هم زدید؟ ما شتر آبرسانی نیستیم که هر روز پای مذاکره بیاییم فردا آنرا به هم بزنید. از این معلوم می شود که آنها قصد فراتر از برجام دارند و آن ابتر کردن ایران است. برجام فقط مربوط به تسلیحات هسته ای است و مشکل هسته ای با برجام حل شده است. اگر در ایران رژیمی هم سر کار بیاید که مطابق میل آنها باشد صد در صد باز ایران را خلع سلاح می کنند سپس فردای آن روز حمله شروع و ایران تجزیه میشود. 
امام جمعه اردبیل در خاتمه اظهار داشت: اخیرا در اقدامی بسیار جالب یک ورزشکار از کشور آذربایجان به نام المار نور علی اف که در قالب تیم ملی کشور اوکراین کشتی می گیرد، افتخار بزرگی برای ما آذری های جهان درست کرد و سر ما را به عرش رساند. 
عاملی گفت: این ورزشکار بعد از پیروزی در مسابقه بین المللی کشتی و احراز مدال طلا با پیراهن منقوش به تصویر مقام معظم رهبری و نوشته لبیک یا خامنه ای به بالای سکو رفت. تا حال چنین اتفاقی برای هیچ رهبری در دنیا رخ نداده است. من از مجموعه های ورزشی آذری آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان می خواهم به نحو شایسته از این ورزشکار آذری تجلیل کنند و از اقدام بسیار شایسته سازمان بسیج ورزشکاران کشور که تصمیم به تجلیل از این ورزشکار گرفته، صمیمانه تشکر می کنم و با تمام وجود صمیمانه از جناب المار نورعلی اف قهرمان بزرگ آذری های جهان تشکر می کنم و به ملت بزرگ آذربایجان بخاطر داشتن چنین قهرمانی تبریک می گویم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/147807/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس