90 درصد تخلفات کالا و خدمات در آذربایجان غربی رسیدگی شد
سياسي
بزرگنمايي:
پیام آذری - ارومیه- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: 90.97 درصد پروندههای ورودی در بخش تخلفات کالا و خدمات در استان رسیدگی و احکام آنها صادر شده است که سرعت قابل توجه رسیدگی به این پروندهها را نشان میدهد.
محمد اقوامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 205 فقره پرونده در بخش کالا و خدمات به این اداره کل وارد شده که از این تعداد به 2 هزار و 6 فقره پرونده رسیدگی شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت تنها 199 پرونده رسیدگی نشده که این تعداد نیز در حال رسیدگی در شعب مختلف است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: متهمان این پروندهها پس از رسیدگی به پرداخت 49 میلیارد و 206 میلیون ریال جریمه محکوم شده اند.
وی بیان کرد: گران فروشی، درج نکردن قیمت، خرید و فروش بر خلاف ضوابط، عرضه خارج از شبکه و نگهداری و فروش کالای قاچاق مهمترین تخلفات صنفی در بخش کالا و خدمات را تشکیل میدهد.
اقوامی افزود: شهروندان میتوانند در صورت بروز تخلف، موارد را در سریعترین زمان ممکن به ادارات صنعت، معدن و تجارت و بخش بازرسی این اداره کل گزارش دهند تا تخلف مورد نظر در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شود.
وی گفت: تخلفهای بخش کالا و خدمات بیشتر در واحدهای صنفی و توزیعی اتفاق میافتد و اصناف میتوانند با رعایت مقررات مرتبط به ویژه در حوزه درج قیمت و فروش با قیمت مصوب و مناسب، موجب کاهش بخش قابل توجهی از تعداد تخلفهای این بخش شوند.
به گزارش ایرنا، بیش از 80 هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی فعال است.
8137/3072
-
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵:۳۷
-
۸۴ بازديد
-
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/147802/