پیام آذری

آخرين مطالب

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری:

خداوند آتش‌های زیادی را برای انقلاب اسلامی گلستان کرده است اجتماعي

خداوند آتش‌های زیادی را برای انقلاب اسلامی گلستان کرده است
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز – نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار سبب سازی خداوند در امور، گفت: خداوند تاکنون آتش‌های بسیاری را برای انقلاب اسلامی تبدیل به گلستان کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید احمد خاتمی، بامداد امروز، در مراسم شب قدر 21 ام ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی (ره) اظهار داشت: ملت ایران، خداباور است و با خداباوری جواب همه توطئه‌های دشمنان را خواهد داد، این ملت ایمان دارد که خدا رهروان انبیا و مؤمنان را تنها نمی‌گذارد.
وی افزود: ملت ایران باور دارند که خدا سبب ساز است و کاری که خدا بخواهد، اگر عالم و آدم هم نخواهند انجام می‌شود و اگر خدا نخواهد کاری انجام نمی‌شود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به چند نمونه از سبب سازهای الهی در قرآن کریم اظهار داشت: به فرغون خبر دادند پسر بچه‌ای متولد می‌شود و کاخ تو را سرنگون می‌کند، فرعون دستور داد و در همان سال گردن 70 هزار طفل بی گناه را زدند، اما در همین شرایط، موسی متولد و در کاخ فرعون بزرگ شد.
آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: وقت تولد موسی، مأموران فرعون متوجه شدند، مادر موسی از ترس، کودک را در تنور آتش انداخت اما بعد از رفتن مأموران، صدای کودک شنیده شد و موسی بدون کوچک‌ترین صدمه‌ای از تنور بیرون کشیده شد.
وی عنوان کرد: مادر حضرت موسی (ع) از نجاری خواست تا صندوقچه ای برای او بسازد تا طفل را در آن گذاشته و به آب بیندازد، اما نجار متوجه متولد پسربچه شد و خواست با گزارش دادن به کاخ فرعون، پاداش بگیرد اما زبانش بند آمد و لال شد و این یکی دیگر از کارهای سبب ساز خداوند بود.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری به آب سپردن موسی در صندوق را از دیگر امور سبب ساز الهی دانست و ابراز داشت: فرعون پسری نداشت اما دخترش مریض بود، اطبا آب دهان کودک را شفابخش او دانستند و این دختر با آب دهان موسی، شفا پیدا کرد و این چنین شد که محبت این طفل را در دل همسر فرعون انداخت.
آیت الله خاتمی ادامه داد: موسی پستان هیچ دایه‌ای را به دهان نگرفت، خواهر موسی که در کاخ فرعون خدمت می‌کرد، دایه دیگری را پیشنهاد کرد و موسی او را احضار کرد و آن دایه، مادر حضرت موسی بود و با سبب الهی، موسی دوباره به دامان مادرش بازگشت.
این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری داستان حضرت ابراهیم ( ع) را از کارهای سبب سوز الهی در قرآن کریم دانست و گفت: وقتی کادر صخره را شکافت اما گردن اسماعیل را نبرید، خداوند با سبب سوزی، خواست تا حضرت اسماعیل ( ع) زنده بماند.
وی ادامه داد: سوزاندن جناب ابراهیم بت شکن، دیگر داستانی است که خدای سبب سوز را به تصویر می‌کشد، با اینکه مردم 40 روز در حال جمع کردن هیزم بودند تا از ابراهیم زهر چشم بگیرند اما این آتش مهیب برای حضرت گلستان شد.
کشورهای 1+5 از صدام حمایت می‌کردند
عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به توطئه‌های مستمر دشمن علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، خداوند آتش‌های زیادی را برای انقلاب اسلامی گلستان کرده است.
وی افزود: داعش های وطنی را به نام منافقین خلق به جان این مردم انداختند و 17 هزار مردم بی گناه را ترور کردند، اما خداوند آتش آنها را خاموش و آنها را ذلیل و خوار و در کشورهای مختلف سرگردان و آواره کرد.
آیت الله خاتمی گفت: ما در 8 سال جنگ تحمیلی، با کشورهای 1+5 می‌جنگیدیم، آلمان، فرانسه و آمریکا به صدام کمک می‌کردند اما سرانجام، صدام دست تسلیم را در مقابل جمهوری اسلامی ایران بالا برد.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری این اجتماعات را عملیات بزرگ معنوی دانست و اظهار داشت: کودتاهای دشمنان یکی پس از دیگر با دعای ملت ایران نقش برآب شد.
این استاد حوزه علمیه در بخش پایانی با اشاره به شروط الطاف الهی عنوان کرد: خداباوری یکی از این شروط است، وقتی برخی در برابر دشمن می‌ترسند و می‌لرزند رهبر معظم انقلاب اسلامی با شجاعت اعلام می‌کنند که این خبرها نیست و جنگ نمی‌شود و مذاکره نمی‌کنیم، در واقع همان حنجره ای که اوایل پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» زنده شد.
آیت الله خاتمی رفتار مناسب با دین مداری را موجب جذب عنایت خداوند عنوان کرد و اظهار داشت: باید با دین مداری به دنبال کسب الطاف الهی بود نه با دین شعاری، عنصر تقوا را نیز باید در خانواده، اداره و جامعه رعایت کنیم و با رعایت صبر و مقاومت، از بن بست رهایی یابیم.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/143807/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟